Hükümet yetkililerinin yerli oto konusunda sık sık, “Çok iyi ustalarımız var” diyerek projeyi savunduğunu hatırlatan Tarhan, “Çok iyi ustalarımız olabilir. Kaportacılarımız da otomobil yapabilir. Ben tam 20 yıl önce, Anadol taksilerini kesip kamyonet yaptım. Ama buna Türk markası yaptım demedim. Bunun gibi sizin yaptığınız iş de yerli otomobil değil. BU marka ile rekabet edemezsiniz. 40 milyon Euro’yu neden ve kime verdiğiniz bilmek istiyoruz” dedi. Tarhan’ın Yerli Otomobil konusundaki bu sorularına Bakan Işık, “Türkiye yerli marka üretmeli. 40 milyonu 5 yılı kaybetmemek için verdik. Kaybedecek zamanımız yoktu” sözleriyle karşılık verdi. Paranın kime verildiğini, hangi Pazar araştırmalarının yapıldığı konularındaki sorulara ise yanıt vermedi.TÜBİTAK, KOSGEB YA DA MARKA TASARIM ENSTİTÜSÜ
TBMM Sanayi, Ticaret, Enerji, Tabii Kaynaklar, Bilim ve Teknoloji Komisyonu, Araştırma Geliştirme (AR-GE) yasa tasarısını görüşmek üzere toplandı. Konu AR-GE idi ancak toplantıya, yerli oto tartışmaları damgasını vurdu. Tasarıyla ilgili söz alan Tarhan, önce tasarının kendilerine Sivil toplum örgütlerinden bile sonra ulaştırılmasını eleştirdi. Toplantıdan 10 saat önce konuyla ilgili bilgileri olduğunu söyleyen Tarhan, “Keşke biz de daha önce bilgilendirilseydik de daha çok katkı yapabilseydik” ifadelerini kullandı. AR-GE tasarısında Bakanlara ve Bakanlar Kurulu’na yetki verilmesinin yanlış olduğunun altını çizen Tarhan, projenin TÜBİTAK, KOSGEB ya da CHP’nin önerdiği Marka Tasarım Enstitüsü’nün yürütmesinin daha doğru olduğunu kaydetti.
TBMM Sanayi, Ticaret, Enerji, Tabii Kaynaklar, Bilim ve Teknoloji Komisyonu, Araştırma Geliştirme (AR-GE) yasa tasarısını görüşmek üzere toplandı. Konu AR-GE idi ancak toplantıya, yerli oto tartışmaları damgasını vurdu. Tasarıyla ilgili söz alan Tarhan, önce tasarının kendilerine Sivil toplum örgütlerinden bile sonra ulaştırılmasını eleştirdi. Toplantıdan 10 saat önce konuyla ilgili bilgileri olduğunu söyleyen Tarhan, “Keşke biz de daha önce bilgilendirilseydik de daha çok katkı yapabilseydik” ifadelerini kullandı. AR-GE tasarısında Bakanlara ve Bakanlar Kurulu’na yetki verilmesinin yanlış olduğunun altını çizen Tarhan, projenin TÜBİTAK, KOSGEB ya da CHP’nin önerdiği Marka Tasarım Enstitüsü’nün yürütmesinin daha doğru olduğunu kaydetti.









