Darıca Bayramoğlu bölgesinde Sahil Kollektör Hattı ve Tünel İnşaatı projesi için düzenlenen tanıtım programına Büyükşehir Belediye Başkanı İbrahim Karaosmanoğlu’nun yanı sıra İSU Genel Müdürü İlhan Bayram, Gebze Belediye Başkanı Adnan Köşker, Darıca Belediye Başkanı Şükrü Karabacak, Çayırova Belediye Başkanı Şevki Demirci, Dilovası Belediye Başkanı Ali Toltar, Darıca AK Parti İlçe Başkanı Muzaffer Bıyık, davetliler ile birlikte basın mensupları katıldı.MALİYETİ YAKLAŞIK 41 MİLYON TL (KDV DAHİL)
Kocaeli Büyükşehir Belediyesi İSU Genel Müdürlüğü tarafından Gebze ve Darıca ilçelerinden Darıca sahil bölgesine gelen atıksuların Eskihisar- Bayramoğlu arasında yapılacak olan kanalizasyon, şebeke, terfi, kolektör hatları ve açılacak tünelle, daha önce birinci kısmı yapılan kolektör hattına bağlanması ve Gebze İleri Biyolojik Atıksu Arıtma Tesisine aktarılması planlanıyor. Proje kapsamında 2 bin 405 metre tünel, 260 metre mikro tünel, 236 metre enine yatay sondaj, 12 bin 300 metre kanalizasyon hattı ve 3 adet terfi merkezi yapılacak. 5 Eylül 2016 tarihinde başlayan projenin 548 gün içerisinde yani 6 Mart 2018 tarihinde bitmesi planlanıyor. Proje 35 milyon 138 bin 971 TL’ye mal olacak.
ATIKSU ARITMA ORANINDA LİDER KURUM
Programın açılışında konuşan İSU Genel Müdürü İlhan Bayram, Kocaeli’nde yüzde 99 atıksu arıtma oranı ile Türkiye’de lider olduklarını söyledi. Sahil kollektörü ve tünel inşaatının İzmit Körfezi’nin kuşaklama projesinin son aşaması olduğunu ifade eden Genel Müdür Bayram, şunları kaydetti, “Proje kapsamında kullandığımız tünel makinesi 3 metre çapında kazıyor ve daha sonra 2 metreye düşürülecek. Bir tünel ile atıksuları Bayramoğlu tarafından mevcut Gebze Atıksu Arıtma Tesisine gidecek olan kolektöre eklenecek. Şu anda Kocaeli’nde atıksuların arıtma tesislerinde arıtılma oranı yüzde 99; bu oran ile Türkiye’de lider durumundayız. Ama bu yapacağımız sahil kollektörü ve tünel ile beraber, İzmit Körfezini atıksu kollektörü ile kuşaklayacağız. Atıksu arıtılma oranını da Türkiye’de ilk defa yüzde 100 seviyesine çıkaracağız.”YOL YERİNE TÜNEL
Projenin 35 milyon liraya mal olacağını da belirten İSU Genel Müdürü İlhan Bayram, “İhale sürecine göre Mart 2018’de tamamlamayı hedefliyoruz, ama erken tamamlama planımız var. Şu anda ekipler değişik yerlerde çalışmaya başladılar. Tüneli, 6 ay içinde bitireceğiz. Niye burada tünele gerek oldu. Mezarı Gebze’de bulunan Roma imparatoru Hanibal’in “Ya bir yol bulacağız ya da bir yol açacağız” sözü var. Biz de burada çok maliyetli ama işletmesi en ekonomik olduğu için tünel dedik ve tünel yolunu bulduk. İnşallah Kocaeli’mize, kurumumuza hayırlı bir proje olur , hayırlısıyla ve sıhhatle bu projeyi tamamlar ve bitiririz. 2018 yılı başında Türkiye’de atıksuları tamamen arıtan birinci ve tek kuruluş olma hüviyetini kazanırız. Memleketimize, çevremize, milletimize ve insanlarımıza hayırlı uğurlu olmasını diliyorum. ”dedi.“ALTYAPIYA VURULAN SON MÜHÜR”
İzmit Körfezi’nin atık sularından arındırılmasının son aşaması olan Sahil Kollektör Hattı ve Tünel İnşaatından önce vatandaşların önceliğini ön plana aldıklarını ifade eden Büyükşehir Belediye Başkanı İbrahim Karaosmanoğlu, 2017 yılı sonunda tamamlayacakları projenin altyapıya vurdukları son mühür olduğunu söyledi. Projenin pahalı ve maliyetli olduğunu belirten Başkan İbrahim Karaosmanoğlu, ”Bu proje ile ilgili olarak 6-7 yıldır konuşuyor ve tartışıyorduk. Niye bugüne kaldı, bunu 5 yıl önce de yapabilirdik. Pahalı ve maliyeti yüksek bir proje. Bundan önce mahallelerde yaşayan vatandaşlarımıza ulaştırmamız gereken altyapı hizmetleri vardı. Önce onları yapalım, dedik ve bu en sona kalsın. Bu da altyapıya vurduğumuz mühür, son bir mühür oldu. ”dedi.
Kocaeli Büyükşehir Belediyesi İSU Genel Müdürlüğü tarafından Gebze ve Darıca ilçelerinden Darıca sahil bölgesine gelen atıksuların Eskihisar- Bayramoğlu arasında yapılacak olan kanalizasyon, şebeke, terfi, kolektör hatları ve açılacak tünelle, daha önce birinci kısmı yapılan kolektör hattına bağlanması ve Gebze İleri Biyolojik Atıksu Arıtma Tesisine aktarılması planlanıyor. Proje kapsamında 2 bin 405 metre tünel, 260 metre mikro tünel, 236 metre enine yatay sondaj, 12 bin 300 metre kanalizasyon hattı ve 3 adet terfi merkezi yapılacak. 5 Eylül 2016 tarihinde başlayan projenin 548 gün içerisinde yani 6 Mart 2018 tarihinde bitmesi planlanıyor. Proje 35 milyon 138 bin 971 TL’ye mal olacak.
ATIKSU ARITMA ORANINDA LİDER KURUMProgramın açılışında konuşan İSU Genel Müdürü İlhan Bayram, Kocaeli’nde yüzde 99 atıksu arıtma oranı ile Türkiye’de lider olduklarını söyledi. Sahil kollektörü ve tünel inşaatının İzmit Körfezi’nin kuşaklama projesinin son aşaması olduğunu ifade eden Genel Müdür Bayram, şunları kaydetti, “Proje kapsamında kullandığımız tünel makinesi 3 metre çapında kazıyor ve daha sonra 2 metreye düşürülecek. Bir tünel ile atıksuları Bayramoğlu tarafından mevcut Gebze Atıksu Arıtma Tesisine gidecek olan kolektöre eklenecek. Şu anda Kocaeli’nde atıksuların arıtma tesislerinde arıtılma oranı yüzde 99; bu oran ile Türkiye’de lider durumundayız. Ama bu yapacağımız sahil kollektörü ve tünel ile beraber, İzmit Körfezini atıksu kollektörü ile kuşaklayacağız. Atıksu arıtılma oranını da Türkiye’de ilk defa yüzde 100 seviyesine çıkaracağız.”YOL YERİNE TÜNEL
Projenin 35 milyon liraya mal olacağını da belirten İSU Genel Müdürü İlhan Bayram, “İhale sürecine göre Mart 2018’de tamamlamayı hedefliyoruz, ama erken tamamlama planımız var. Şu anda ekipler değişik yerlerde çalışmaya başladılar. Tüneli, 6 ay içinde bitireceğiz. Niye burada tünele gerek oldu. Mezarı Gebze’de bulunan Roma imparatoru Hanibal’in “Ya bir yol bulacağız ya da bir yol açacağız” sözü var. Biz de burada çok maliyetli ama işletmesi en ekonomik olduğu için tünel dedik ve tünel yolunu bulduk. İnşallah Kocaeli’mize, kurumumuza hayırlı bir proje olur , hayırlısıyla ve sıhhatle bu projeyi tamamlar ve bitiririz. 2018 yılı başında Türkiye’de atıksuları tamamen arıtan birinci ve tek kuruluş olma hüviyetini kazanırız. Memleketimize, çevremize, milletimize ve insanlarımıza hayırlı uğurlu olmasını diliyorum. ”dedi.“ALTYAPIYA VURULAN SON MÜHÜR”
İzmit Körfezi’nin atık sularından arındırılmasının son aşaması olan Sahil Kollektör Hattı ve Tünel İnşaatından önce vatandaşların önceliğini ön plana aldıklarını ifade eden Büyükşehir Belediye Başkanı İbrahim Karaosmanoğlu, 2017 yılı sonunda tamamlayacakları projenin altyapıya vurdukları son mühür olduğunu söyledi. Projenin pahalı ve maliyetli olduğunu belirten Başkan İbrahim Karaosmanoğlu, ”Bu proje ile ilgili olarak 6-7 yıldır konuşuyor ve tartışıyorduk. Niye bugüne kaldı, bunu 5 yıl önce de yapabilirdik. Pahalı ve maliyeti yüksek bir proje. Bundan önce mahallelerde yaşayan vatandaşlarımıza ulaştırmamız gereken altyapı hizmetleri vardı. Önce onları yapalım, dedik ve bu en sona kalsın. Bu da altyapıya vurduğumuz mühür, son bir mühür oldu. ”dedi.





