Başbakan Ahmet Davutoğlu’nun TOBB, TÜSİAD, TİM, TİSK, sanayiciler, sendika ve kuruluşların temsilcileri ile yaptığı Ankara’da Çankaya Köşkü’nde gerçekleştirdiği 7 saatlik zirveye B20 ‘Yolsuzlukla Mücadele Çalışma Grubu’nu temsilen katılan Kocaeli Sanayi Odası Başkanı Ayhan Zeytinoğlu son günlerin önemli tartışması asgari ücretin yükü konusunda da görüşlerini paylaştı. Yaptığı açıklamada saat 19.00’da başlayan ve sabah 2.00’da biterek 7 saat süren toplantının esas amacının Hükümet programına alt yapı oluşturmak olduğunu belirten, Başbakan Davutoğlu’nun ekonomik eylem planını takvimlendirerek açıkladığını söyleyen Ayhan Zeytinoğlu “Bunun yanısıra ağırlıklı olarak asgari ücret artışından dolayı oluşacak maliyetlerin sanayiciye ve özellikle KOBİ’lere yansımaması konusunda görüş alışverişi yapıldı” şeklinde konuştu.YABANCI SERMAYE ENDİŞELİ
Zirvede söz alan KSO Başkanı asgari ücret uygulaması ile ilgili görüşlerine ilaveten Türkiye’nin Avrupa Birliği’nden uzaklaşma tehlikesi yaşadığına işaret etti. Ayhan Zeytinoğlu bu nedenle AB kaynaklı yabancı sermayenin Türkiye’ye yönelişinde de gerileme olduğuna dikkat çekti. Türkiye’nin notunun 2012 yılında netleşmesine karşın, yabancı sermaye girişinde artış olmadığını söyleyen Zeytinoğlu, Türkiye’nin AB çıpasını tekrar gündeme alması gerektiğini vurguladı. Farklı bir gelişme olarak Avrupa Birliği’nin 2020 yılında GSYH’daki sanayi payını yüzde 16’dan yüzde 20’ye çıkarma hedefi olduğunu belirterek “Yüksek katma değer üreten, hizmetler sektöründe en ileri seviyede olan bir bloğun bile GSYH’daki sanayi payını artırma hedefi var. Ülkemizin de Orta Vadeli Programında böyle bir hedefinin olması gerektiğini düşünüyorum” değerlendirmesini yapan Zeytinoğlu zirvede ayrıca mesleki eğitimin önemine değinerek, sanayinin ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde mesleki eğitim alanında da reform yapılması gereğine, sanayinin ihtiyacını karşılayacak sayı ve nitelikte meslek eğitimi almış gençlere ihtiyaç olduğuna işaret etti. Başkan Zeytinoğlu; “Mesleki eğitimin tarifi yeniden yapılmalıdır. Meslek liselerimizin, sanayideki teknolojiyi takip edecek işbirliğinde olması gerektiğini düşünüyoruz. Meslek okullarımız ile mesleki eğitiminde gerek öğrenci ve gerekse öğretmen kalitesinin yükseltilmesi ve tercih edilir liseler olmalarını sağlamamız gerekiyor. Staj programlarının yeniden düzenlenmesi, okullarla sanayi arasındaki bağın pekiştirilmesi ve geliştirilmesi gerekiyor. ”dedi.BAŞBAKAN CEVAP VERDİ!
Kocaeli’de 40 bin meslek lisesi mezunu olmasına karşın 80 bin açık işsiz olduğuna dikkat çekerek ihtiyaca rağmen bu alanda yaşanan dengesizliği anlatan Başkan Zeytinoğlu’nu yanıtlayan Başbakan Davutoğlu ise mesleki eğitimde öğretmenlerin eğitimine çok önem vereceklerini ve yaz aylarında öğretmenleri eğiteceklerini belirtti.Başbakan Davutoğlu ile yapılan zirvenin ardından önceki gün Cumhurbaşkanı Erdoğan tarafından da kabul edilen Ayhan Zeytinoğlu kendilerine G20 başkanlarına iletilmek üzere B20 olarak yapılan çalışmaları ve gereken mesajları aktardı. B20 başkanlarının ve ilave olarak Erdal Bahçıvan, Tuncay Özilhan, TİM ve MÜSİAD başkanlarının katıldığı toplantıda Zeytinoğlu Cumhurbaşkanına “Yolsuzlukla mücadelede ülkelerin kanunları uygulaması gerekiyor. Ancak bunları yaparken elimizdeki imkanlarla bunu hızlandırabiliriz. Bunun yolu e-devlet, dijital teknolojilerin yoğun kullanımını uygulamaya almaktan geçiyor.” dedi. Zeytinoğlu dün (14-15 Kasım) tarihlerinde gerçekleştirilen G20 zirvesine katılmak üzere Antalya’ya gitti. Kocaeli Sanayi Odası ve İktisadi Kalkınma Vakfı başkanlıklarını yürüten Ayhan Zeytinoğlu ayrıca B20 çalışma gruplarından biri olan ‘Yolsuzlukla Mücadele’ çalışma grubunun başkanlığını da yürütüyor.
Zirvede söz alan KSO Başkanı asgari ücret uygulaması ile ilgili görüşlerine ilaveten Türkiye’nin Avrupa Birliği’nden uzaklaşma tehlikesi yaşadığına işaret etti. Ayhan Zeytinoğlu bu nedenle AB kaynaklı yabancı sermayenin Türkiye’ye yönelişinde de gerileme olduğuna dikkat çekti. Türkiye’nin notunun 2012 yılında netleşmesine karşın, yabancı sermaye girişinde artış olmadığını söyleyen Zeytinoğlu, Türkiye’nin AB çıpasını tekrar gündeme alması gerektiğini vurguladı. Farklı bir gelişme olarak Avrupa Birliği’nin 2020 yılında GSYH’daki sanayi payını yüzde 16’dan yüzde 20’ye çıkarma hedefi olduğunu belirterek “Yüksek katma değer üreten, hizmetler sektöründe en ileri seviyede olan bir bloğun bile GSYH’daki sanayi payını artırma hedefi var. Ülkemizin de Orta Vadeli Programında böyle bir hedefinin olması gerektiğini düşünüyorum” değerlendirmesini yapan Zeytinoğlu zirvede ayrıca mesleki eğitimin önemine değinerek, sanayinin ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde mesleki eğitim alanında da reform yapılması gereğine, sanayinin ihtiyacını karşılayacak sayı ve nitelikte meslek eğitimi almış gençlere ihtiyaç olduğuna işaret etti. Başkan Zeytinoğlu; “Mesleki eğitimin tarifi yeniden yapılmalıdır. Meslek liselerimizin, sanayideki teknolojiyi takip edecek işbirliğinde olması gerektiğini düşünüyoruz. Meslek okullarımız ile mesleki eğitiminde gerek öğrenci ve gerekse öğretmen kalitesinin yükseltilmesi ve tercih edilir liseler olmalarını sağlamamız gerekiyor. Staj programlarının yeniden düzenlenmesi, okullarla sanayi arasındaki bağın pekiştirilmesi ve geliştirilmesi gerekiyor. ”dedi.BAŞBAKAN CEVAP VERDİ!
Kocaeli’de 40 bin meslek lisesi mezunu olmasına karşın 80 bin açık işsiz olduğuna dikkat çekerek ihtiyaca rağmen bu alanda yaşanan dengesizliği anlatan Başkan Zeytinoğlu’nu yanıtlayan Başbakan Davutoğlu ise mesleki eğitimde öğretmenlerin eğitimine çok önem vereceklerini ve yaz aylarında öğretmenleri eğiteceklerini belirtti.Başbakan Davutoğlu ile yapılan zirvenin ardından önceki gün Cumhurbaşkanı Erdoğan tarafından da kabul edilen Ayhan Zeytinoğlu kendilerine G20 başkanlarına iletilmek üzere B20 olarak yapılan çalışmaları ve gereken mesajları aktardı. B20 başkanlarının ve ilave olarak Erdal Bahçıvan, Tuncay Özilhan, TİM ve MÜSİAD başkanlarının katıldığı toplantıda Zeytinoğlu Cumhurbaşkanına “Yolsuzlukla mücadelede ülkelerin kanunları uygulaması gerekiyor. Ancak bunları yaparken elimizdeki imkanlarla bunu hızlandırabiliriz. Bunun yolu e-devlet, dijital teknolojilerin yoğun kullanımını uygulamaya almaktan geçiyor.” dedi. Zeytinoğlu dün (14-15 Kasım) tarihlerinde gerçekleştirilen G20 zirvesine katılmak üzere Antalya’ya gitti. Kocaeli Sanayi Odası ve İktisadi Kalkınma Vakfı başkanlıklarını yürüten Ayhan Zeytinoğlu ayrıca B20 çalışma gruplarından biri olan ‘Yolsuzlukla Mücadele’ çalışma grubunun başkanlığını da yürütüyor.





