Mutlukent Sultan Pastanesi’nde Eğitim Bir-Sen Kocaeli 2 nolu Şube yönetimi tarafından gerçekleştirilen toplantıya Eğitim Bir-Sen Kocaeli 2 nolu Şube Başkanı Yrd. Doç. Dr. Abdulvahap Akıncı, Şube Başkan vekili Mahmut Sami Öcüt, Şube Başkan Yrd. Teşkilatlanma Sorumlusu Sadi Özbağ, Şube Başkan Yrd. Mali İşler Sorumlusu Duran Cankurt, Şube Başkan Yrd. Basın ve İletişim Sorumlusu Ruçhan Özden, Şube Başkan Yrd. Mevzuat ve Toplu Sözleşme Sorumlusu Ayşe İnan Yılman, Şube Başkan Yrd. Eğitim ve Sosyal İşler Sorumlusu Yrd. Doç. Dr. Mehmet Emin Yardımcı ve basın mensupları katıldı. Dört yıllık bir süre ile hizmet verecek olan yeni yönetim Kocaeli’nin ardından Gebze basını ile bir araya gelerek şubenin etkinliğinden söz ederek ve faaliyetlerini kamuoyuna açıkladı.“ÇÖZÜME YÖNELİK ADIM ATILMALI”
Yrd. Doç. Dr. Akıncı yaptığı konuşmada, “Bizler ayrıştırıcı değil birleştirici olmayı amaçlıyoruz. Bu bağlamda kurumların sorunlarını tespit ederek, yerinde çözmeye dönük adımlar atmak daha mümkün olacak. Milli Eğitim büyük bir camiadır. Bu camia ile üniversiteler aynı noktada oldukları zaman bütün yönetim milli eğitimden olduğu için üniversitelerin sorunlarını bilmemeleri, aktarmaları ve çözmeye yönelik adımları atmaları pek mümkün olamazdı. En iyi insan bile bunu yapabilme durumunda değildir” ifadelerine yer verdi.EN GÜÇLÜ OLDUĞUMUZ YER “KYK”
Ayrıca akıncı, Sendikanın, üniversitede ayrıştırıcı değil birleştirici, sorunları artırıcı değil azaltıcı, idari makamlarla kavga ederek değil konuşarak, anlaşarak, iyi örnek olarak bir şeylerin daha iyi bir noktaya gelmesi için adımlar attığını söyledi. En güçlü oldukları kurum olarak Kredi Yurtlar Kurumu(KYK)’nda var olduklarını belirten Akıncı, bu kapsamda kurumun iyi niyetinin kendilerini mutlu ettiğini vurguladı. Üniversiteler için ise, “Üniversitelerde yılların alışkanlıkları var, kamu kurumları yetkilerini paylaşmak istemiyorlar, sivil toplumu yönetime katmamak için ellerinden geleni yapıyorlar” ifadelerini kullandı.
Yrd. Doç. Dr. Akıncı yaptığı konuşmada, “Bizler ayrıştırıcı değil birleştirici olmayı amaçlıyoruz. Bu bağlamda kurumların sorunlarını tespit ederek, yerinde çözmeye dönük adımlar atmak daha mümkün olacak. Milli Eğitim büyük bir camiadır. Bu camia ile üniversiteler aynı noktada oldukları zaman bütün yönetim milli eğitimden olduğu için üniversitelerin sorunlarını bilmemeleri, aktarmaları ve çözmeye yönelik adımları atmaları pek mümkün olamazdı. En iyi insan bile bunu yapabilme durumunda değildir” ifadelerine yer verdi.EN GÜÇLÜ OLDUĞUMUZ YER “KYK”
Ayrıca akıncı, Sendikanın, üniversitede ayrıştırıcı değil birleştirici, sorunları artırıcı değil azaltıcı, idari makamlarla kavga ederek değil konuşarak, anlaşarak, iyi örnek olarak bir şeylerin daha iyi bir noktaya gelmesi için adımlar attığını söyledi. En güçlü oldukları kurum olarak Kredi Yurtlar Kurumu(KYK)’nda var olduklarını belirten Akıncı, bu kapsamda kurumun iyi niyetinin kendilerini mutlu ettiğini vurguladı. Üniversiteler için ise, “Üniversitelerde yılların alışkanlıkları var, kamu kurumları yetkilerini paylaşmak istemiyorlar, sivil toplumu yönetime katmamak için ellerinden geleni yapıyorlar” ifadelerini kullandı.





