Bakan Varank, buradaki konuşmasında, gençlerin 19 Mayıs Atatürk'ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı'nı tebrik etti. Bir oyunun önemli aşamasının fikrin senaryoya dökülebilmesi olduğunu belirten Varank, şöyle devam etti; "Fikrinizi gerçeğe dönüştürebilmek, başkalarına aktarabilmek teknik bilgi ve donanım da gerektiriyor. Bu bilinçle Bilişim Vadisi bünyesinde DIGIAGE kurduk. DIGIAGE ile sinema, animasyon ve oyun sektörlerinde yıllardır eksikliği hissedilen özgün fikirleri, rekabet edebilir senaryoları ve güçlü dijital içerikleri üretecek insan kaynağını yetiştirmeyi hedefliyoruz. Bu yıl 4'üncüsünü organize ettiğimiz 'Oyun Senaryosu Geliştirme' temalı kampımız bu amaç doğrultusunda atılmış önemli bir adım." Varank, daha önce düzenlenen kamplara gençlerin yoğun ilgi gösterdiğini dile getirerek, bu kamplara yatırım alanı ve ekipman desteği sağlandığını ve birçok başarılı yeni girişimin doğduğunu bildirdi. Kurulan 2 oyun stüdyosunun uluslararası pazarda, 27 stüdyonun da Bilişim Vadisi'nde faaliyet gösterdiğini ifade eden Varank, "Bu yıl da etkinliğimize yaklaşık 1350 katılımcı başvurdu. Katılımcılarımızın ağırlıklı kısmını lise ve üniversite öğrencilerimiz oluşturuyor. 100'ü aşkın da uzman gönüllümüz var. 3 gün sürecek bu etkinlikte katılımcılar 45 saati aşan eğitim programından istifade edecek" diye konuştu. Kampın bu yıl için belirlenen konseptinin deniz ve denizcilikle ilgili olduğunu dile getiren Varank, "TRT'de yakında Barbaros dizisi çıkacak. Bu derslerden sonra belki Barbaros temalı oyunları göreceğiz. Gençlerimizi teşvik etmek istiyorum. Türkiye'den Barbaros temalı bir oyun çıkarabilirsek dünya piyasalarını da sallayabilir. Nasıl, Barbaros Akdeniz'i salladıysa" dedi.
"DİJİTAL OYUN SEKTÖRÜ 2020'DE
159 MİLYAR DOLARA ULAŞTI"
Varank, kampın içeriğinin oldukça zengin ve ilgi çekici olduğuna işaret ederek, oyun yazarı geliştirmeye odaklı derslerden, dizi sektörünün ihtiyaç duyduğu temel senaryo yazımı derslerine kadar geniş bir yelpazede eğitimler verileceğini söyledi. Sinema, dizi ve dijital oyun yazarlarının deneyimlerini paylaşacaklarını anlatan Varank, "Karantina zamanlarında insanların evlerinde yöneldikleri alanlardan biri dijital video oyunları oldu. 2012'de 70 milyar dolar büyüklüğe sahip dünya dijital oyun sektörü 2020'de pandeminin etkisiyle 159 milyar dolara ulaştı" diye konuştu. Varank, Türk oyun sektörünün de küresel pazarda önemli bir yere sahip olduğunu belirterek, Peak Games'in 1,8 milyar dolar, Rollic Games'in 168 milyon dolarla ABD'li oyun şirketi Zynga tarafından satın alınmasının 2020'nin en önemli gelişmelerinden olduğunu söyledi.
“BİZLERİ DE UMUTLANDIRIYOR”
İlk Turcorn'un yani "milyar doların üzerinde değerlemeye sahip" Türk şirketinin oyun sektöründen çıkmasının ülkenin bu alandaki potansiyelini kanıtladığının altını çizen Varank, şunları ifade etti; "Oyun sektörüne yapılan girişim sermayesi ve melek yatırımların payının çok yüksek olması, sektörün geleceği için de bizleri umutlandırıyor. Türkiye'de üretilen oyunların yaklaşık yüzde 90'ı küresel oyun pazarına çıkarak dünya genelindeki kullanıcılarla buluşuyor. Ekonomik büyüklük bakımından ülkemiz, yaklaşık yüzde 5'lik payla Orta Doğu-Afrika pazarının lideri konumunda. Dünya oyun pazarında ise 18'inci sırada yer alıyoruz. Yüksek genç nüfusuyla ülkemiz de kendi içinde çok büyük bir pazar. 2020 yılı itibarıyla Türkiye'deki oyuncu sayısının 36 milyon, sektör hasılatının da 880 milyon dolar olduğu tahmin ediliyor."
"GAMİNG ACADEMY" KURULACAK
Sektörün, kültür ve medeniyet değerlerini dünyaya ve gençlere ulaştırma imkanı verdiğini dile getiren Varank, "Küresel oyun ve sinema sektöründe çizilen İslam dini ve Müslüman portresi hepinizin malumu. Bu imajı ancak yerli ve milli olarak geliştirdiğimiz özgün içeriklerle değiştirebiliriz" dedi. Varank, bu alanda nitelikli insan kaynağının yetiştirilmesinin önemine işaret ederek, uluslararası bir teknoloji firmasıyla nitelikli oyun geliştiriciler yetiştirecek "Gaming Academy"yi de yakın zamanda hayata geçireceklerini bildirdi. Ortaokul ve lise öğrencilerine "Deneyap Teknoloji Atölyeleri" aracılığıyla teknolojik beceriler kazandırdıklarını anımsatan Varank, "Çocuklara verdiğimiz 'Tasarım ve Üretim', 'Robotik ve Kodlama', 'Elektronik Programlama', 'Nesnelerin İnterneti', 'Siber Güvenlik', 'Yazılım Teknolojileri', 'Mobil Uygulama' ve 'Yapay Zeka' gibi alanlardaki eğitimlerle, onları geleceğe hazırlıyoruz" diye konuştu.
DİJİTAL OYUN SENARYOSU GELİŞTİRME KAMPI
Gençlik ve Spor Bakanlığı ile TRT'nin katkılarıyla çevrim içi ortamda gerçekleştirilen, 60 saatlik eğitim ve konferanslardan oluşan Dijital Oyun Senaryosu Geliştirme Kampı, bugün sona erecek. Kampa, dijital oyun sektörüne ilgi duyan, dijital içerik hazırlama konusunda uzmanlaşmak isteyen oyun yazarı ve senarist adayları ile yazmayı seven, kendini geliştirmek isteyen lise ve üniversite öğrencileri katılabilecek. Oyun sektörü için iş üreten ve dijital dünyada işlerin konumunu ve nasıl yürüdüğünü anlamak isteyen yetişkinler de hem öğrenci hem de gönüllü olarak bu toplulukta yer alabilecekler. Birçok ünlü sinema, dizi ve dijital oyun yazarının konferanslarla deneyimlerini paylaşacağı kampa, "www.digiage.com.tr" adresinden başvurulabilecek.
"DİJİTAL OYUN SEKTÖRÜ 2020'DE
159 MİLYAR DOLARA ULAŞTI"
Varank, kampın içeriğinin oldukça zengin ve ilgi çekici olduğuna işaret ederek, oyun yazarı geliştirmeye odaklı derslerden, dizi sektörünün ihtiyaç duyduğu temel senaryo yazımı derslerine kadar geniş bir yelpazede eğitimler verileceğini söyledi. Sinema, dizi ve dijital oyun yazarlarının deneyimlerini paylaşacaklarını anlatan Varank, "Karantina zamanlarında insanların evlerinde yöneldikleri alanlardan biri dijital video oyunları oldu. 2012'de 70 milyar dolar büyüklüğe sahip dünya dijital oyun sektörü 2020'de pandeminin etkisiyle 159 milyar dolara ulaştı" diye konuştu. Varank, Türk oyun sektörünün de küresel pazarda önemli bir yere sahip olduğunu belirterek, Peak Games'in 1,8 milyar dolar, Rollic Games'in 168 milyon dolarla ABD'li oyun şirketi Zynga tarafından satın alınmasının 2020'nin en önemli gelişmelerinden olduğunu söyledi.
“BİZLERİ DE UMUTLANDIRIYOR”
İlk Turcorn'un yani "milyar doların üzerinde değerlemeye sahip" Türk şirketinin oyun sektöründen çıkmasının ülkenin bu alandaki potansiyelini kanıtladığının altını çizen Varank, şunları ifade etti; "Oyun sektörüne yapılan girişim sermayesi ve melek yatırımların payının çok yüksek olması, sektörün geleceği için de bizleri umutlandırıyor. Türkiye'de üretilen oyunların yaklaşık yüzde 90'ı küresel oyun pazarına çıkarak dünya genelindeki kullanıcılarla buluşuyor. Ekonomik büyüklük bakımından ülkemiz, yaklaşık yüzde 5'lik payla Orta Doğu-Afrika pazarının lideri konumunda. Dünya oyun pazarında ise 18'inci sırada yer alıyoruz. Yüksek genç nüfusuyla ülkemiz de kendi içinde çok büyük bir pazar. 2020 yılı itibarıyla Türkiye'deki oyuncu sayısının 36 milyon, sektör hasılatının da 880 milyon dolar olduğu tahmin ediliyor."
"GAMİNG ACADEMY" KURULACAK
Sektörün, kültür ve medeniyet değerlerini dünyaya ve gençlere ulaştırma imkanı verdiğini dile getiren Varank, "Küresel oyun ve sinema sektöründe çizilen İslam dini ve Müslüman portresi hepinizin malumu. Bu imajı ancak yerli ve milli olarak geliştirdiğimiz özgün içeriklerle değiştirebiliriz" dedi. Varank, bu alanda nitelikli insan kaynağının yetiştirilmesinin önemine işaret ederek, uluslararası bir teknoloji firmasıyla nitelikli oyun geliştiriciler yetiştirecek "Gaming Academy"yi de yakın zamanda hayata geçireceklerini bildirdi. Ortaokul ve lise öğrencilerine "Deneyap Teknoloji Atölyeleri" aracılığıyla teknolojik beceriler kazandırdıklarını anımsatan Varank, "Çocuklara verdiğimiz 'Tasarım ve Üretim', 'Robotik ve Kodlama', 'Elektronik Programlama', 'Nesnelerin İnterneti', 'Siber Güvenlik', 'Yazılım Teknolojileri', 'Mobil Uygulama' ve 'Yapay Zeka' gibi alanlardaki eğitimlerle, onları geleceğe hazırlıyoruz" diye konuştu.
DİJİTAL OYUN SENARYOSU GELİŞTİRME KAMPI
Gençlik ve Spor Bakanlığı ile TRT'nin katkılarıyla çevrim içi ortamda gerçekleştirilen, 60 saatlik eğitim ve konferanslardan oluşan Dijital Oyun Senaryosu Geliştirme Kampı, bugün sona erecek. Kampa, dijital oyun sektörüne ilgi duyan, dijital içerik hazırlama konusunda uzmanlaşmak isteyen oyun yazarı ve senarist adayları ile yazmayı seven, kendini geliştirmek isteyen lise ve üniversite öğrencileri katılabilecek. Oyun sektörü için iş üreten ve dijital dünyada işlerin konumunu ve nasıl yürüdüğünü anlamak isteyen yetişkinler de hem öğrenci hem de gönüllü olarak bu toplulukta yer alabilecekler. Birçok ünlü sinema, dizi ve dijital oyun yazarının konferanslarla deneyimlerini paylaşacağı kampa, "www.digiage.com.tr" adresinden başvurulabilecek.