İsrail’in Gazze’ye uyguladığı deniz ablukasını aşmak ve bölgeye insani yardım ulaştırmak amacıyla yola çıkan Sumud Filosu’na Kocaeli’de on binler destek verdi. Kocaeli Filistin Hareketi’nin öncülüğünde gerçekleştirilen “Filistin için Sumud” mitingine Kocaeli Valisi İlhami Aktaş, Büyükşehir Belediye Başkanı Tahir Büyükakın, milletvekilleri, siyasi parti temsilcileri, STK’lar ve vatandaşlar katıldı. İzmit Merkez Bankası önünden Kent Meydanı’na yürüyen kalabalık, Gazze için tekbirler getirdi. Meydanda Kur’an tilaveti yapıldı, dualar edildi. Liseliler adına konuşan Özkan Işıksoyu, Gazze’de yaşananların soykırım olduğunu vurgulayarak, “Sumud Filosu insanlığın vicdanını da taşıyor” dedi.

“DESTEĞİNİZ ÇOK ÖNEMLİ! YALNIZ DEĞİLİZ”
Miting sırasında filodaki gazetecilerle canlı bağlantı kuruldu. Sicilya açıklarından seslenen Semanur Sönmez Yaman ve Ersin Çelik, tehditlere rağmen yollarına devam ettiklerini belirtiler. Yaman filodan Kocaelilere seslenerek, "İsrail'in zulmünü görmek çok önemli. Sizim insanlık nöbeti tutmanız en az Sumud filosu kadar önemli. Sicilya açıklarındayız. Durmaksızın Gazze kıyılarında olmak için yola çıkacağız. Gözünüzü bu filodan ayırmayın. Desteğiniz çok önemli. Kıyılara ulaşana kadar desteği yürümenizi istiyoruz. Dün gece Türkiye İHA'ları ve SİHA'ları buradaydı. Güvenliğimiz sağladılar. Tüm arkadaşlarımız adına teşekkür ediyoruz" dedi. Filoda yer alan bir diğer Gazeteci Ersin Çelik ise, “Teknelerimizin üzerine bombalar attılar. Vazgeçmedik vazgeçmeyeceğiz. Hepiniz için teknelerdeyiz. Tekneler evimiz oldu. Sadece Gazzeye gitmek istiyoruz. Yalnız da değiliz.” İfadelerini kullandı.






