7’den 70’e her vatandaşın katıldığı yürüyüşe Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık, Büyükşehir Belediye Başkanı İbrahim Karaosmanoğlu, Kocaeli Milletvekili Radiye Sezer Katırcıoğlu, Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri Doç. Dr Tahir Büyükakın, Gençlik ve Spor İl Müdürü Muzaffer Çintimar, ASKF Başkanı Murat Aydın, vatandaşlar ve çok sayıda genç katıldı. Fedakâr ecdatlarını unutmayan vefakâr gençler anma yürüyüşünde en ön sıralarda yer alırken, Sarıkamış Şehitleri için dualar edildi.DEDELERİMİZİN RUHU ŞAD OLSUN
Tarihimizin ibretlerle dolu, acı ve bir o kadar da şerefli bir sayfasının hatırlandığı Sarıkamış Şehitlerin anma yürüyüşü, ülkemiz genelinde 81 vilayetinde gerçekleştirildi. Anma yürüyüşü saygı duruşu ve istiklal marşı ile başladı. Vatan ve millet uğruna, dini, imanı ve namusu uğruna can vermiş on binlerce Mehmetçiğin saygı ile anıldığı yürüyüş programında konuşan Karaosmanoğlu, “Sarıkamış şehitleri başta olmak üzere bu vatan uğruna canını veren dedelerimizin ruhları şad olsun. Bu vatan kolay kazanılmadı. Bu topraklara geldiğimiz günden itibaren burada bizleri rahat bırakmadılar. Her zaman saldırılara ve ihanete uğradık. Kendi içimizde de problem yaşadık. Ancak biliyoruz ki şehit olanlar kazandı. Onlar canlarını Allah için, yaşadıkları vatanda hür ve bağımsız olmak için seve seve verdiler. Şehitler ölü değildir. Onlar diridirler” dedi.“RAHMET VE MİNNETLE ANIYORUM”
Sarıkamış Şehitlerinin 101. yılı anma etkinlikleri kapsamında organize edilen yürüyüş programına katılan Işık’ta konuşmasında, “Öncelikle bütün şehitlerimizi rahmetle, minnetle ve şükranla anıyorum. Mekânlarını cennet olsun. Bugün özellikle Doğu ve Güneydoğu’da ülkenin birliği için hizmet eden emniyet güçlerine başarılar diliyorum. Yüce yaradan hepsini korusun. Geldiğimiz bu noktada bizim açımızdan iki temel görevimiz var. Birincisi ecdadımıza layık olmak ki onlar din, vatan, özgülük ve hürriyet için canlarını verdiler. Bundan da çekinmediler. Üzerimizdeki en önemli görev budur. Onların yaptıklarını unutmayacağız ve bu anlayışa sahip kuşaklar yetiştireceğiz. İkincisi gelecek kuşaklara güçlü bir ülke bırakmaktır. Yaşadığımız bölge dünyanın bütün problemlerini maalesef taşıyor. Güçlü bir Türkiye’yi gelecek nesillere bırakmak gerekiyor” ifadelerini kullandı.KAR YAĞIŞI ALTINDA YÜRÜDÜLER
Konuşmaların ardından Karaosmanoğlu, Sarıkamış şehitleri başta olmak üzere bütün şehitlerin ruhlarına dua etti. Işık’ında eşlik ettiği yürüyüş yaklaşık sekiz buçuk kilometre sürdü. İlimizden katılan gençlerde; “Yastığımız mezar taşı, yorganımız kar olsun; Biz bu yoldan dönersek, Namus bize ar olsun!” diyen, bile bile ölüme yürüyen kefensiz kar çiçeklerin torunları da Sarıkamış Şehitlerini unutmayarak o günkü ruhla yürüyüşe katıldılar. Anma yürüyüşüne katılanlar, canlarını bu vatan ve bizler için feda etmiş o kahramanları minnet ve şükranla anıyoruz ifadelerini kullandılar. Anma yürüyüşüne Türk bayrakları ve atkılarla katılan vatandaşlar beyaz arasında güzel görüntülerinde çıkmasına neden oldular. Ayrıca yürüyüşte Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreter Yardımcısı Hasan Aydınlık ve Antikkapı A.Ş Genel Müdürü İslam Yücel’de hazır bulundu.
Tarihimizin ibretlerle dolu, acı ve bir o kadar da şerefli bir sayfasının hatırlandığı Sarıkamış Şehitlerin anma yürüyüşü, ülkemiz genelinde 81 vilayetinde gerçekleştirildi. Anma yürüyüşü saygı duruşu ve istiklal marşı ile başladı. Vatan ve millet uğruna, dini, imanı ve namusu uğruna can vermiş on binlerce Mehmetçiğin saygı ile anıldığı yürüyüş programında konuşan Karaosmanoğlu, “Sarıkamış şehitleri başta olmak üzere bu vatan uğruna canını veren dedelerimizin ruhları şad olsun. Bu vatan kolay kazanılmadı. Bu topraklara geldiğimiz günden itibaren burada bizleri rahat bırakmadılar. Her zaman saldırılara ve ihanete uğradık. Kendi içimizde de problem yaşadık. Ancak biliyoruz ki şehit olanlar kazandı. Onlar canlarını Allah için, yaşadıkları vatanda hür ve bağımsız olmak için seve seve verdiler. Şehitler ölü değildir. Onlar diridirler” dedi.“RAHMET VE MİNNETLE ANIYORUM”
Sarıkamış Şehitlerinin 101. yılı anma etkinlikleri kapsamında organize edilen yürüyüş programına katılan Işık’ta konuşmasında, “Öncelikle bütün şehitlerimizi rahmetle, minnetle ve şükranla anıyorum. Mekânlarını cennet olsun. Bugün özellikle Doğu ve Güneydoğu’da ülkenin birliği için hizmet eden emniyet güçlerine başarılar diliyorum. Yüce yaradan hepsini korusun. Geldiğimiz bu noktada bizim açımızdan iki temel görevimiz var. Birincisi ecdadımıza layık olmak ki onlar din, vatan, özgülük ve hürriyet için canlarını verdiler. Bundan da çekinmediler. Üzerimizdeki en önemli görev budur. Onların yaptıklarını unutmayacağız ve bu anlayışa sahip kuşaklar yetiştireceğiz. İkincisi gelecek kuşaklara güçlü bir ülke bırakmaktır. Yaşadığımız bölge dünyanın bütün problemlerini maalesef taşıyor. Güçlü bir Türkiye’yi gelecek nesillere bırakmak gerekiyor” ifadelerini kullandı.KAR YAĞIŞI ALTINDA YÜRÜDÜLER
Konuşmaların ardından Karaosmanoğlu, Sarıkamış şehitleri başta olmak üzere bütün şehitlerin ruhlarına dua etti. Işık’ında eşlik ettiği yürüyüş yaklaşık sekiz buçuk kilometre sürdü. İlimizden katılan gençlerde; “Yastığımız mezar taşı, yorganımız kar olsun; Biz bu yoldan dönersek, Namus bize ar olsun!” diyen, bile bile ölüme yürüyen kefensiz kar çiçeklerin torunları da Sarıkamış Şehitlerini unutmayarak o günkü ruhla yürüyüşe katıldılar. Anma yürüyüşüne katılanlar, canlarını bu vatan ve bizler için feda etmiş o kahramanları minnet ve şükranla anıyoruz ifadelerini kullandılar. Anma yürüyüşüne Türk bayrakları ve atkılarla katılan vatandaşlar beyaz arasında güzel görüntülerinde çıkmasına neden oldular. Ayrıca yürüyüşte Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreter Yardımcısı Hasan Aydınlık ve Antikkapı A.Ş Genel Müdürü İslam Yücel’de hazır bulundu.






