Çiler, önergesinde dünyada Ar-Ge harcamaları, dijital dönüşüm, yapay zekâ, biyoteknoloji, yeşil enerji ve savunma sanayii gibi alanlarda yatırımların hızla arttığını belirterek, Türkiye’nin küresel rekabet gücünü artırabilmesi için stratejik planlamaların zorunlu olduğunu vurguladı. Kocaeli’nin sanayi yoğunluğu, üniversiteleri, teknoparkları ve Ar-Ge merkezleriyle yüksek teknoloji yatırımları için güçlü bir potansiyele sahip olduğunu ifade eden Çiler, buna rağmen Türkiye’nin teknoloji üretiminde dışa bağımlılığının sürdüğünü, yüksek katma değerli ihracat oranının ise OECD ortalamasının altında kaldığını dile getirdi.
Çiler, Bakan Kacır’ın yanıtlaması istemiyle şu soruları yöneltti:
2020–2025 arasında Türkiye’ye doğrudan yabancı sermaye yoluyla gelen yüksek teknoloji yatırımlarının sektörel dağılımı nedir?
Yüksek teknoloji yatırımlarını çekmek için yürütülen özel teşvik programları nelerdir? Kaç firma bu programlardan yararlanmıştır?
Ar-Ge harcamalarının GSYH’ye oranı son beş yılda nasıl seyretmiştir? 2028 için belirlenen hedef nedir?
Yüksek teknoloji yatırımlarında Kocaeli’nin mevcut payı nedir? Bu payı artırmak için özel planlamalar yapılmakta mıdır?
Üniversite-sanayi iş birliği hangi ölçüde desteklenmektedir?
Yüksek teknoloji ürün ihracatı, toplam ihracatın yüzde kaçını oluşturmaktadır? 2030 için hedeflenen oran nedir?
Yapay zekâ, biyoteknoloji, uzay ve yeşil enerji alanlarında yeni yatırım cazibe merkezleri için bir yol haritası hazırlanmış mıdır?





