Toplantının açılış konuşmasını yapan İlçe Milli Eğitim Müdürü İsmail Oğuz, “ Yaşadığımız günün en önemli varlıkları olan çocuklarımızı en verimli hale getirmek adına ilçe milli eğitim müdürlüğü olarak canla başla çalışmaktayız. Aynı zamanda her zaman her yer de herkese eğitim amacıyla gayret ediyoruz. Darıca İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü olarak 40 bin öğrenci ve 2 bin öğretmenin sorumluluğunu taşıyoruz. TEOG’da ilçemizin başarı oranı her yıl artmaktadır. Türkiye ortalamasından çok daha iyi bir durumdadır. Tekli eğitim için hazırlıklarımızı yapıyor gelecek yıl tüm okullarımızın tekli eğitime geçeceğini belirtirim. Çocuklarımızın eğitim seviyesini ve kalitesini yükseltmek, gündem takip eden değil gündem belirleyen bir nesil için gece gündüz çalışıyoruz. Bu çalışmalarımızda bize destek olan sayın kaymakamımıza ve belediye başkanımıza çok teşekkür ederim.” dedi. İlçe Milli Eğitim Müdürü ilçede faaliyet gösteren tüm eğitim kurumları ile ilgili de sayısal istatistikleri verdi. 15 Temmuz darbe girişi sonrası 1 ilkokul, 1 ortaokul, 1 Anadolu Lisesi, 1 Fen Lisesi ve 2 dershane olmak üzere 6 kurumun kapatıldığını belirten Oğuz, 1 Kız İmam Hatip Lisesi, 1 İmam Hatip Ortaokulu 1 de Fen Lisesi’nin açıldığını sözlerine ekledi.ÖNEMLİ OLAN SONUÇ
Oğuz sözlerine şöyle devam etti. "Ne yaprsak yapalım sonuçta en önemli olan sınav sonuçlarıdır. Darıca olarak son iki yılda zirvedeyiz. TEOG ortalamalarında Türkiye geneli ve Kocaeli genelinde ilçemizin bulunduğu nokta memnuniyet vericidir. Sınavda bir soruya vereceğiniz doğru cevap Darıca'yı ve Kocaeli'yi yüzlerce bazen binlerce basamak atlatıyor. Kocaeli ölçeğinde Darıca ilk sırada ki ilçedir. Türkiye genelinde ise Darıca ilk beştedir. Kocaeli ise Türkiye genelinde 7.sıradadır." dedi.KARABACAK, “BU BAŞARIYI KABUL ETMİYORUM”
Toplantıda davetlilere yönelik bir konuşma yapan Darıca Belediye Başkanı Şükrü Karabacak, “Ülkesini seven insanlar yetiştirirsek, 15 Temmuz’da ülkesine karşı silah çeken insanlar noktasına gelmeyiz. Ben mevcut başarıyı kabul etmiyorum. Bu grafik bu tablo, güzel bir tablo. Ancak ben yıllarca koştum. Hep birinciliğe alıştım. 13 yıldır belediye başkanlığı yapıyorum. Her alanda bizim çok sıkıntılar yaşamamıza rağmen iyi bir idare ile hiçbir sıkıntı yaşamadan yolumuza devam ediyoruz. Okul yapımlarına katkı yapıyoruz. Biz sadece çocukları sokaklarda kurtarmak istiyoruz. Bilgi evlerimizle eğitimde itekleyici bir unsur olmaya çalışıyoruz. Ülkemizin muhasır medeniyetler arasında olmasını söylemek lafta olmaz. Gazi Mustafa Kemal’in sözünü iyi kavramalı bu bilinçle yol haritaları çizmeliyiz. Bu konuyla ilgili olarak tüm stk ve kitleler içinde başkanlık sisteminin Darıca’dan dillendirilmesi gerekir. Konunun tartışılmaya açılıp halkın görüşleri alınmalıdır. Yeni anayasa ile ilgili güzel önerilerinizin de olacağına inanıyorum.” Dedi.KARAMAN,”İTİFAT MARİFETE TABİDİR”
Toplantının son konuşmasını Darıca Kaymakamı Ömer Karaman yaptı. Kaymakam Karaman, “ Darıca’nın eğitimdeki başarı verileri ortadadır. Bu başarıdan ortaya çıkan mutluluğu hep birlikte paylaşmak istedik. Görev süremizin başlamasından itibaren Kocaeli’yi 41.sırada olmasını dert edindik. Söz verdik. Kocaeli’yi ilk 7’ye sokmak hedefimizdi ve bu hedefte başarılı olduk. Bunu paylaşmak zorundayız. Kocaeli paylaştı bizde Darıcalılarımızla paylaşmak istedik. 2019 Türkiye Geneli’nde tam gün tekli eğitim en büyük hedeftir. Biz bu hedefi Darıca adına 1 yıl geriye çektik. Gelecek yeni eğitim öğretim sezonunda biz bu geçişi sağlamak adına çalışmalarımızı yoğunlaştırdık.” dedi.
Oğuz sözlerine şöyle devam etti. "Ne yaprsak yapalım sonuçta en önemli olan sınav sonuçlarıdır. Darıca olarak son iki yılda zirvedeyiz. TEOG ortalamalarında Türkiye geneli ve Kocaeli genelinde ilçemizin bulunduğu nokta memnuniyet vericidir. Sınavda bir soruya vereceğiniz doğru cevap Darıca'yı ve Kocaeli'yi yüzlerce bazen binlerce basamak atlatıyor. Kocaeli ölçeğinde Darıca ilk sırada ki ilçedir. Türkiye genelinde ise Darıca ilk beştedir. Kocaeli ise Türkiye genelinde 7.sıradadır." dedi.KARABACAK, “BU BAŞARIYI KABUL ETMİYORUM”
Toplantıda davetlilere yönelik bir konuşma yapan Darıca Belediye Başkanı Şükrü Karabacak, “Ülkesini seven insanlar yetiştirirsek, 15 Temmuz’da ülkesine karşı silah çeken insanlar noktasına gelmeyiz. Ben mevcut başarıyı kabul etmiyorum. Bu grafik bu tablo, güzel bir tablo. Ancak ben yıllarca koştum. Hep birinciliğe alıştım. 13 yıldır belediye başkanlığı yapıyorum. Her alanda bizim çok sıkıntılar yaşamamıza rağmen iyi bir idare ile hiçbir sıkıntı yaşamadan yolumuza devam ediyoruz. Okul yapımlarına katkı yapıyoruz. Biz sadece çocukları sokaklarda kurtarmak istiyoruz. Bilgi evlerimizle eğitimde itekleyici bir unsur olmaya çalışıyoruz. Ülkemizin muhasır medeniyetler arasında olmasını söylemek lafta olmaz. Gazi Mustafa Kemal’in sözünü iyi kavramalı bu bilinçle yol haritaları çizmeliyiz. Bu konuyla ilgili olarak tüm stk ve kitleler içinde başkanlık sisteminin Darıca’dan dillendirilmesi gerekir. Konunun tartışılmaya açılıp halkın görüşleri alınmalıdır. Yeni anayasa ile ilgili güzel önerilerinizin de olacağına inanıyorum.” Dedi.KARAMAN,”İTİFAT MARİFETE TABİDİR”
Toplantının son konuşmasını Darıca Kaymakamı Ömer Karaman yaptı. Kaymakam Karaman, “ Darıca’nın eğitimdeki başarı verileri ortadadır. Bu başarıdan ortaya çıkan mutluluğu hep birlikte paylaşmak istedik. Görev süremizin başlamasından itibaren Kocaeli’yi 41.sırada olmasını dert edindik. Söz verdik. Kocaeli’yi ilk 7’ye sokmak hedefimizdi ve bu hedefte başarılı olduk. Bunu paylaşmak zorundayız. Kocaeli paylaştı bizde Darıcalılarımızla paylaşmak istedik. 2019 Türkiye Geneli’nde tam gün tekli eğitim en büyük hedeftir. Biz bu hedefi Darıca adına 1 yıl geriye çektik. Gelecek yeni eğitim öğretim sezonunda biz bu geçişi sağlamak adına çalışmalarımızı yoğunlaştırdık.” dedi.









