Madde bağımlılığına; arkadaş ortamı, aile-ebeveyn, bireysel etkenler, biyolojik-genetik etkenler, sosyal ve çevresel etkenler gibi bir çok etkenin sebep olabileceğini belirten Bodur ‘’ madde bağımlısı olan bir kişi bu bağımlılıktan kurtulmak istiyorsa, Psikiyatri uzmanına başvurmalıdır, ülkemizde bu alanda özelleşmiş klinikler var. AMATEM’ler var, devlet hastanelerinin bünyesinde de kurulmuş AMATEM’ler var. Özel kurumların da kendi içlerinde alt birimleri var bu konuda bağımlılar kendilerini yalnız hissetmemelidirler dedi.Bağımlılıktan kurtulma yöntemleri konusunda da paylaşımlarda bulunan Bodur ‘’Kişinin yaşı, kullandığı maddenin miktarı, ne kadar süredir kullandığı önemlidir. Mesela esrar kullanmaya yeni başlamışsa ve tedavi olmaya karar vermişse ayaktan tedaviyle psikoterapi ve ilaç tedavisiyle birlikte tedavi edilir. Kişide birden çok madde bağımlılığı varsa tedaviye istekliyse ve geçmişte başarısız olmuş tedavi deneyimleri de varsa hastaneye yatırmak gerekir.’’ dedi.
SAĞLIK
Yayınlanma: 04 Kasım 2015 - 09:31
Darıca Farabi'de ''madde bağimlılığı'' eğitimi
Darıca Farabi Devlet Hastanesi çalışanlarına ’’Madde Bağımlılığı Eğitimi’’ verildi. Hastane Konferans Salonunda çok sayıda dinleyicinin katılımıyla gerçekleşen eğitim Sosyal Çalışmacı Damla Bodur tarafından gerçekleştirildi.
SAĞLIK
04 Kasım 2015 - 09:31









