Akgün, “Bizi neden yok sayıyorsunuz” diyerek siyasilere sert çıktı. Gebze’nin artık Demokrat Gebze’yi yok saydığını itiraf eden Akgün, ‘Bizi de dikkate alın” çağrısında bulundu. Bir dönemim popüler medya organı olan Demokrat Gebze’nin aslında bugünkü durumunu aktaran Akgün, yazısında ilginç bir detaya da yer verdi. Akgün bazı Ak Partililerin halen Demokrat Gebze ile bağının olduğunu ileri sürdü. İşte o yazı… 2012 yılının Aralık ayının ikinci yarısı itibariyle Demokrat Gebze Gazetesi’nde çalışmaya başladım.Aradan geçmiş 3 yılBen bu gazeteye başladığım zaman Gebze ve Kocaeli bölgesinden etkin AKP’liler gazetenin koridorlarını arşınlıyor, gelen ve gidenin haddi hesabı bilinmiyordu.Belediye başkanlarından tutun, şuanda bakan olan Fikri Işık ve öteki AKP’li vekillerin tümü gazeteye bir şekilde ziyaret ediyorlardı. Gazetenin sahibi Murat Dağdeviren’e methiyeler düzüyor, saygı ve sevgilerini ifade ediyorlardı. Partinin haberlerinin gazete de çıkmasından dolayı memnuniyetlerini dile getiriyorlardı. Böyle bir ortam vardı. Bir ara Gebze’de partisi tarafından yapılan toplantıya katılan dönemin AKP İl Başkanı Mahmut Civelek yaptığı konuşmada, “Okyanus ötesi ile aramızı bozmak isteyenler var, bu oyuna gelmeyiz ”türünden bir açıklama ile cemaat ile aralarında ki sevgi ve bağı ifade etmişti. Sonra aynı Civelek 180 derece tersten açıklamalar yaptı.Sonra 2013 yılının 17-25 Aralık tarihleri arasında ki yolsuzluk operasyonu ile birlikte vaziyetler değişti. İktidar partisi cemaati yasadışı oluşum ilan etti ve köprüleri attı. Geçen aylar içinde ise bu gelişmelerin bir sonucu olarak AKP’liler gazetemize gelmemeye hatta uğramamaya başladı ve sonunda terki diyar ettiler. Belediyeler haber göndermemeye, toplantılara davet etmemeye başladı. Yanı bir şekilde gazeteye dönük ambargo uygulamaya başladılar. Gerekçeleri ise AKP ile cemaat arasında ki gerilim ortamında partinin yanında yer almaktı. Hadi AKP’li ilçe başkanı ve yöneticileri anlarım da belediye başkanları ne olacak. Belediye sanki babalarının çiftliği istediği gibi davranıyorlar. Kendileri gibi düşünmeyenlere yaşam hakkı tanımıyorlar. Belediyenin kimi olanaklarını kılıfına uydurup ‘yandaş ve yalaka’ takımına aktarıyorlar. Bunların yaptığı etik ve ahlaki bir şey değil. Ancak ne yapsınlar başka çareleri yok. Çünkü onları o koltuklara oturtanlar istediğini yaptırıyorlar.GAZETENİN ETRAFINDAN GEÇMİYORLAR!Bir gün AKP’den bir önemli isimi gazeteye çay içmeye davet ettim. Bana verdiği yanıt şöyle idi, “Cengiz bey gelirim ancak yanlış anlaşılırım biliyorsunuz durumu. Hatta bırakın gelmeyi sizin gazetenin etrafından gezdiğimi gören olursa yandım demektir ”deyivermişti.Böylesine paranoyak bir hal ortaya çıkmıştı.Oysa Gebze’de hepimiz birbirimizi tanıyoruz, yolda selam veriyoruz, sohbet ediyoruz, çay içiyoruz. Aynı bölgede hep birlikte yaşıyoruz. Burası gazete ve herkesi, herkesime açık gizlimiz, saklımız yok. Sabah 08.30’dan akşamın bir vaktine değin gazetecilik adına, doğru haber verme, kamuoyunu bilgilendirme adına çalışırız. Yani emek harcarız, ter akıtırız.Lafı şuraya getireceğim, Demokrat Gebze Gazetesi’ni sever, sevmez, görüşünü, yayın politikasını beğenir beğenmezsiniz. Ama bu gazeteyi kimse öyle ucuz siyasi beklentiler adına yok sayamaz. Çünkü bu gazete de bir sürü insan emek harcıyor. Demokrat Gebze Gazetesi gazetecilik mesleğinin bölgede lokomotifi olarak olağanüstü çaba gösteriyor. Ki, birilerinin Demokrat Gebze Gazetesi’ni siyasi neden ve ona bağlı kan davasından ötürü yok sayması ise acınacak bir durumdur.SİYASETTE KOLTUKLAR BAKİ DEĞİLSiyasette sürekli iktidar ve görevler yoktur. Yarın başkaları gelir ve siz o koltuklardan olmayabilirsiniz. Ama bu gazete varlığını sürdürecek. Onun içinde siyaset yaparken gerçekleri görmek, işgal edilen makamları ‘kan davası’ şekline dönüştürmeden hakkaniyetli bir şekilde yapmak gerekiyor. Yarın sizin gibi ‘yandaş ve yalaka’ takımda olmayacak. Çünkü onların mamaları bitince kendilerine yeni sahip bulacaklardır.
MEDYA
Yayınlanma: 07 Ocak 2016 - 11:07
Demokrat Gebze yazarı isyan etti
FETO ve PDY’nin Gebze’deki medya organı Demokrat Gebze Gazetesi yazarı Cengiz Akgün bugünkü köşe yazısında isyan bayrağını çekti.
MEDYA
07 Ocak 2016 - 11:07









