Avrupa’nın en büyük çevre projelerinden biri olarak nitelendirilen çalışma kapsamında Körfez’in ikinci etap dip çamuru temizliği devam ediyor. Bugüne kadar 1,6 milyon metreküp çamur denizden çıkarılırken, Büyükşehir Belediyesi’nin eş zamanlı yürüttüğü balık salma ve yapay resif çalışmaları da ekosistemin yeniden canlanmasına katkı sağladı. Amatör balıkçıların çektiği görüntülerde, levrek ve çupra sürülerinin denizin en dip noktasında bile net bir şekilde görülmesi dikkat çekti. Körfez’e yerleştirilen yapay resiflerin de balıkların doğal yaşam alanı haline geldiği gözlemlendi.
“DOĞA KENDİNE GELİYOR”
İzmit Körfezi’nde yaşanan değişimden duyduğu memnuniyeti dile getiren Başkan Büyükakın, “Bir zamanlar gri renk ve ağır kokularla anılan Körfezimiz, bugün dip çamuru temizliğiyle nefes alıyor, her geçen gün daha da maviye kavuşuyor. Biz temizledikçe denizimiz canlanıyor, doğa kendine geliyor” ifadelerini kullandı.






