Hastalıklarda erken teşhisin hayat kurtardığı bir kez daha örnekle ortaya çıktı. 77 yaşındaki Nuru Durmuş, baş dönmesi şikâyetiyle Konak Hastanesi İzmit’e başvurdu. Hastanın durumundan şüphelenen doktorlar basit bir baş dönmesi tedavisi değil; ayrıntılı tarama yaptı. Durmuş, aynı gün Konak Hastanesi hekimlerince anjiyoya alındı. Yapılan muayenede; halk arasında şah damarı olarak bilinen Karotis damarının %99 oranında tıkalı olduğu tespit edildi. Hasta ve hasta yakınlarının bilgilendirilmesiyle Nuru Durmuş, Konak Hastaneleri İzmit Kardiyoloji Uzmanı Yüksel Ağca ve ekibi tarafından anjio laboratuarına alındı. Yaklaşık 30 dakikasüren işlem sonrası tıkalı damara stent takıldı. Vatandaşların bu hastalığa karşı bilinçlenmesi gerektiğine vurgu yapan Kardiyoloji Uzmanı Dr. Yüksel Ağca, “Şah damarı daralmaları yahut tıbbi adıyla Karotisstenozları boyundaki Karotis arterinin daralmasını veya tıkanması anlamına geliyor. Karotis arteri beyine kan sağlayan ana damardır. Beyine giden kan akımı kesildiğinde beyinin besin ve oksijeni kesilmiş olur” dedi.
ERKEN TEŞHİS OLMAZSA ÖLÜMLE SONUÇLANIR
Şah damarı daralması ve tıkanıklarındaki olası tehlikelere dikkat çeken Ağca, “Beyine giden kan akımı kesilirse hayati risk başlamış anlamına gelir. Bu şikâyetler görme kaybı, konuşma bozukluğu, söyleneni anlayamama, kol bacak veya her ikisini birden hareket ettirememe olarak özetlenir. Eğer tüm bunlar geçmez de kalıcı olursa hastalığın sonuçları inme ve felç şeklinde ortaya çıkabilir. İnme ise sakatlıkların ve hatta ölümün başta gelen sebeplerindendir. Aynı zamanda kalp ve kanser hastalığından sonra en sık rastlanan ölüm sebeplerindedir. Bu şikâyetler çoğunlukla birkaç saat içinde gelişir. Bu durum kalıcı ve ağır inmelerin habercisidir. Erken teşhis ise hayat kurtarır. Hastamız Nuru Durmuş basit bir baş dönmesi şikâyetiyle başvurmasına rağmen Karotis damarının %99tıkalı olduğunu tespit ettik. Yapılan başarılı bir işlemle hastamız sağlığına kavuştu” diye konuştu. Sağlığına kavuştuktan sonra Konak Hastanesi hekimlerinden duyduğu memnuniyeti dile getiren Durmuş, “Sağlığıma kavuşmamda emeği geçen tüm doktor ve sağlık çalışanlarına teşekkür ediyorum” diyerek memnuniyetini belirtti.









