Her yıl binlerce insan, bir kaza ya da hastalık sonucunda kan bulamadığı için hayatını kaybediyor. Buna karşılık yapılan araştırmalar, yaklaşık 77 milyon insanın yaşadığı Türkiye’de yıllık kan bağış oranının, nüfusun %1’i kadar olduğunu gösteriyor. Oysaki kan bağışı, kan bekleyen binlerce insanın hayatını kurtarmanın yanı sıra, bağış yapan kişinin sağlığını da olumlu yönde etkiliyor.PAZARTESİ VE CUMA GÜNLERİ AÇIK
Kızılay Gebze Kan Merkezi’nde görevli Dr. Özlem Bakan bölgemizde yürüttükleri çalışmalar hakkında bilgi verdi. Asıl merkezin İzmit’te olduğunu söyleyen Bakan, “Kan Alım Merkezi Gebze’de Pazartesi ve Cuma günleri açık oluyor. Sürekli Gebze’ye geliyoruz. Yazın Kızılay çadırı kurarak kışın ise otobüs ve tır içinde kan bağışı alıyoruz. Gebze halkının duyarlılığı iyi fakat yeterli değil. Hastanelerde hasta sayısı ve kana ihtiyaç çok fakat bağış az, karşılamıyor. Sağlık anlamında çok önemli olan kan, üretilen bir şey olmadığı için ve tek kaynağı da insan olduğu için vatandaşın bu konuda daha hassas olmasını rica ediyoruz. İnsanlarımızı bu konuda daha duyarlı olmaya davet ediyoruz” dedi.KAN VERMEK SAĞLIK İÇİN ÖNEMLİ
Yaşı 18-65 arasında, ağırlığı 50 kg üzerinde olan ve önemli bir sağlık sorunu olmayan her bireyin kan verebileceğini söyleyen Bakan, sağlık içinde kan bağışının önemli olduğu bilgisini verdi. Kan veren bireylerde vücudun tepkisi ise şu şekilde oluyor; Kemik iliğinin yağlanmasını önleyip, kan yapımı canlı tutulur. Verilen kanın yerine, anında vücuttan genç hücreler dolaşımına katıldığı için, bağışçı daha dinç ve canlı olur. Kandaki yüksek yağ oranı düşer. Kan bağışı kalp krizi ihtimalini %90 azaltır. Kan bağışlayan kişide baş ağrısı, stres, yüksek tansiyon, yorgunluk gibi rahatsızlıkların giderilmesinde çok büyük katkısı olur.
Haber: Semih KIR
Kızılay Gebze Kan Merkezi’nde görevli Dr. Özlem Bakan bölgemizde yürüttükleri çalışmalar hakkında bilgi verdi. Asıl merkezin İzmit’te olduğunu söyleyen Bakan, “Kan Alım Merkezi Gebze’de Pazartesi ve Cuma günleri açık oluyor. Sürekli Gebze’ye geliyoruz. Yazın Kızılay çadırı kurarak kışın ise otobüs ve tır içinde kan bağışı alıyoruz. Gebze halkının duyarlılığı iyi fakat yeterli değil. Hastanelerde hasta sayısı ve kana ihtiyaç çok fakat bağış az, karşılamıyor. Sağlık anlamında çok önemli olan kan, üretilen bir şey olmadığı için ve tek kaynağı da insan olduğu için vatandaşın bu konuda daha hassas olmasını rica ediyoruz. İnsanlarımızı bu konuda daha duyarlı olmaya davet ediyoruz” dedi.KAN VERMEK SAĞLIK İÇİN ÖNEMLİ
Yaşı 18-65 arasında, ağırlığı 50 kg üzerinde olan ve önemli bir sağlık sorunu olmayan her bireyin kan verebileceğini söyleyen Bakan, sağlık içinde kan bağışının önemli olduğu bilgisini verdi. Kan veren bireylerde vücudun tepkisi ise şu şekilde oluyor; Kemik iliğinin yağlanmasını önleyip, kan yapımı canlı tutulur. Verilen kanın yerine, anında vücuttan genç hücreler dolaşımına katıldığı için, bağışçı daha dinç ve canlı olur. Kandaki yüksek yağ oranı düşer. Kan bağışı kalp krizi ihtimalini %90 azaltır. Kan bağışlayan kişide baş ağrısı, stres, yüksek tansiyon, yorgunluk gibi rahatsızlıkların giderilmesinde çok büyük katkısı olur.
Haber: Semih KIR









