Derneğin başkanı Zühtü Conkara’nın konuşmacılığını üstlendiği basın açıklamasına halk tarafından katılım olmadı. Sadece 10 kadar engelli vatandaş ve ailesinin katıldığı etkinlik saygı duruşuyla başladı.“GEBZE’DE 20 BİN ENGELLİ VATANDAŞ VAR”
Engelli vatandaşların kendilerini saklayarak evden çıkmayan, sürekli el açarak yardım bekleyen bireyler olarak Türk toplumu içerisinde hayatını idame ettirdiğini söyleyen Conkara konuşmasının devamında, “Türkiye Cumhuriyeti’nin Engelli politikasının eksik olduğunu ifade etmek için bu gibi etkinliklere önem vererek kararlılıkla sürdüreceğiz. Gönül isterdi ki bugün bu alan dolsun. Gebze’de 20 bine yakın engelli var. Bu azımsanmayacak bir rakam. Türkiye İstatistik Kurumu verilerine göre Kocaeli genelinde 70bin 164 engelli vatandaş var” ifadelerine yer verdi.“ENGELLİYE TÜKETİCİ GÖZÜYLE BAKILIYOR”
Engelliye sadece tüketici gözüyle bakıldığını söyleyen Conkara, Engelli bireyler iş hayatında çok başarılı, olayın bu tarafının da görülmesi gerekir dedi. Yerel yönetimlerden beklentilerini ise, “Engelli bireyler sokaklarda rahat yürüyebilsin. Yaya kaldırımına araç çekilerek engellinin önüne set çekilmesin. Park ve bahçelerde rahat edebileceği ortam bulabilsin. Engelli araçlarının sahipleri engelli parklarında yer bulamamakta bu alanlar işgal edilmektedir. Bu sorun bir an önce çözülsün” diyerek ifade etti.
Engelli vatandaşların kendilerini saklayarak evden çıkmayan, sürekli el açarak yardım bekleyen bireyler olarak Türk toplumu içerisinde hayatını idame ettirdiğini söyleyen Conkara konuşmasının devamında, “Türkiye Cumhuriyeti’nin Engelli politikasının eksik olduğunu ifade etmek için bu gibi etkinliklere önem vererek kararlılıkla sürdüreceğiz. Gönül isterdi ki bugün bu alan dolsun. Gebze’de 20 bine yakın engelli var. Bu azımsanmayacak bir rakam. Türkiye İstatistik Kurumu verilerine göre Kocaeli genelinde 70bin 164 engelli vatandaş var” ifadelerine yer verdi.“ENGELLİYE TÜKETİCİ GÖZÜYLE BAKILIYOR”
Engelliye sadece tüketici gözüyle bakıldığını söyleyen Conkara, Engelli bireyler iş hayatında çok başarılı, olayın bu tarafının da görülmesi gerekir dedi. Yerel yönetimlerden beklentilerini ise, “Engelli bireyler sokaklarda rahat yürüyebilsin. Yaya kaldırımına araç çekilerek engellinin önüne set çekilmesin. Park ve bahçelerde rahat edebileceği ortam bulabilsin. Engelli araçlarının sahipleri engelli parklarında yer bulamamakta bu alanlar işgal edilmektedir. Bu sorun bir an önce çözülsün” diyerek ifade etti.






