Sağlık Bakanı Dr. Fahrettin Koca’nın dün gece yaptığı açıklamanın ardından Türkiye’de tespit edilen vaka sayısı 191 olurken, toplamda 2 kişinin koronavirüs yüzünden yaşamını yitirdiği duyuruldu. Bunun akabinde koronavirüs kapsamında risk grubunda bulunan kişilerin de 60 yaş ve üzeri ile kronik hastalığı bulunanlar olduğu göz önüne alındığında, özellikle belli yaş gruplarındaki insanların kendilerini izole etmeleri uzmanlarca isteniyor. Bugüne kadar hayatını kaybeden iki kişinin 89 ve 61 yaşında olduğu için Gebze Yenigün Gazetesi olarak, bölgemizdeki risk grubunda bulunan kaç kişi yaşadığını araştırdık. İşte sonuçlar;
İLÇE İLÇE SAYILAR
Toplamda 774 bin 208 kişinin yaşadığı Gebze bölgesinde, 60 yaş ve üzeri yaş grubunda bulunan 63 bin 272 kişi ikamet ediyor. Bunun ışığında ilçeler bazında bakıldığında ise Gebze’de 60 yaş ve üzeri 32 bin 775 kişi, Darıca’da 60 yaş ve üzeri 17 bin 943 kişi, Çayırova’da 60 yaş ve üzeri 8 bin 778 kişi, Dilovası’nda ise 60 yaş ve üzeri 3 bin 776 kişi yer alıyor. Uzmanlar mecbur kalmadıkça dışarı çıkılmaması gerektiğini açıklarken, Kocaeli Büyükşehir Belediye Başkanı Doç. Dr. Tahir Büyükakın ise, “Koronavirüs tehlikesine karşı "Geniş Ailem Projesi" kapsamında 60 yaş ve üzeri büyüklerimizin talep etmeleri durumunda günlük alışveriş ve ihtiyaçlarına yardım etmek için ekiplerimiz hazırdır” açıklamasında bulundu.

İLÇE İLÇE SAYILAR
Toplamda 774 bin 208 kişinin yaşadığı Gebze bölgesinde, 60 yaş ve üzeri yaş grubunda bulunan 63 bin 272 kişi ikamet ediyor. Bunun ışığında ilçeler bazında bakıldığında ise Gebze’de 60 yaş ve üzeri 32 bin 775 kişi, Darıca’da 60 yaş ve üzeri 17 bin 943 kişi, Çayırova’da 60 yaş ve üzeri 8 bin 778 kişi, Dilovası’nda ise 60 yaş ve üzeri 3 bin 776 kişi yer alıyor. Uzmanlar mecbur kalmadıkça dışarı çıkılmaması gerektiğini açıklarken, Kocaeli Büyükşehir Belediye Başkanı Doç. Dr. Tahir Büyükakın ise, “Koronavirüs tehlikesine karşı "Geniş Ailem Projesi" kapsamında 60 yaş ve üzeri büyüklerimizin talep etmeleri durumunda günlük alışveriş ve ihtiyaçlarına yardım etmek için ekiplerimiz hazırdır” açıklamasında bulundu.






