Farabi’nin araştırma hastanesi olması gündemin sıcak konularının başında geliyor. Nüfusu gündüz 2 milyonu zorlayan Gebze bölgesinin bir araştırma hastanesine kavuşması hayali git gide yaklaşıyor. Geçtiğimiz günlerde ilimizi ziyaret eden Sağlık Bakanı Recep Akdağ bunu kendi ağzıyla ifade etmişti. Bu bağlamda benzer ifadeleri Farabi’nin başhekimi de tekrarladı. Dr. Hikmet Yaşar dünkü basın toplantında yaptığı açıklamasında; “Süreç Sağlık Bakanlığı’nın yönetimde işliyor, kendi tasarrufları ile yürütecekler. Fakat ben sürecin çok fazla uzayacağını düşünmüyorum. En kısa sürede Farabi Hastanesi Göztepe ve Kartal gibi araştırma hastanesi olacaktır. Ben seve seve bayrağı devretmeye hazırım, yeter ki bölgemiz hak ettiğini alsın” dedi. Aslında Farabi’nin araştırmaya dönüşmesi Hikmet Yaşar’ın görevinin bitmesi anlamına geliyor. Araştırma hastanelerinde Profesör zorunluluğu olduğundan olası bir değişiklikte Yaşar başhekimlik görevini bırak zorunda kalacak. Buna rağmen Hikmet Yaşar araştırma hastanesini en çok gündeme taşıyan isim olarak takdirleri üzerine topluyor. ARAŞTIRMA HASTANESİ GİBİYİZ
Yaşar şöyle konuştu; “Mevcut koşullara bakıldığında verdiğimiz bazı sağlık hizmetleri araştırma hastanesi ve özel hastanelerde bulunabilecek hizmetlerdir. Devlet hastanesi olmamıza rağmen göz ameliyatları yapıyoruz, vatandaş buna şaşırıyor. Mesela sanayi bölgesinde olduğumuzdan yanık ünitemiz bulunuyor, meslek hastalıklarıyla ilgili uzmanlarımız var. İl dışından hatta yurt dışından hasta kabullerimiz oluyor. Acil’imizi sürekli yeniliyoruz, hastanemizin en kaliteli hizmet vermesi için elimizden gelenini yapıyoruz. Yakın bir zamanda sadece acil sağlık helikopterleri için değil savaş durumunda askeri helikopterlerin de iniş ve kalkışını gerçekleştireceği, heliport ruhsatını aldık. Tabi bu süreçler içinde en sevdiğiniz doktorlar kurumdan ayrılmış olabilir, yerlerine başka arkadaşlarımız da gelebilir. Bizim burada amacımız devletin malına sahip çıkarak en kaliteli hizmeti vermektir. Bunu başarmak asıl olandır” diye konuştu. Ayriyetten gazeteci Mesut Işık toplantı sonunda organlarını bağışladığını belirterek hastane yetkilileri ile bu konunun protokolünü imzalayarak örnek bir davranış sergiledi. RAKAMLARLA FARABİ HASTANESİ
Öte yandan Başhekim Yaşar açıklamalarının devamında 2016 yılında Farabi’de yapılan tedavi süreçleriyle ilgili bazı rakamlar paylaştı. Buna göre Farabi; 590 kadrolu 501 şirket elemanı olmak üzere toplam 1091 personel ile hizmet veriyor, alanında uzman 87 hekim görev yapıyor, yeşil alanlarla birlikte 114 dönüm üzerinde kurulu olan hastane 16 bloktan oluşuyor ve yaklaşık 50 bin metrekare kapalı alanına sahip, dahiliye, genel cerrahi, çocuk hastalıkları, kulak-burun-boğaz, beyin cerrahi, üroloji, ortopedi, göz, kadın doğum, göğüs hastalıkları, nöroloji, fizik tedavi, enfeksiyon hastalıkları, psikiyatrı, kardiyoloji, plastik ve rekonstrüktif cerrahi, göğüs cerrahi, anestezi, kalp ve damar cerrahi, cildiye, nefroloji, gastroenteroloji, endokrinoloji, çocuk ve ergen ruh sağlığı poliklinikleri bulunuyor. Ayrıca hastanede günde ortalama 15 bin kişinin giriş ve çıkışı yapılırken yine günde ortalama 6 bin kişi tedavi görüyor. Sadece geçtiğimiz yıl Farabi 3965 çocuğun doğumuna şahitlik etti, en önemlisi doğumların büyük oranının normal doğum olması.
Yaşar şöyle konuştu; “Mevcut koşullara bakıldığında verdiğimiz bazı sağlık hizmetleri araştırma hastanesi ve özel hastanelerde bulunabilecek hizmetlerdir. Devlet hastanesi olmamıza rağmen göz ameliyatları yapıyoruz, vatandaş buna şaşırıyor. Mesela sanayi bölgesinde olduğumuzdan yanık ünitemiz bulunuyor, meslek hastalıklarıyla ilgili uzmanlarımız var. İl dışından hatta yurt dışından hasta kabullerimiz oluyor. Acil’imizi sürekli yeniliyoruz, hastanemizin en kaliteli hizmet vermesi için elimizden gelenini yapıyoruz. Yakın bir zamanda sadece acil sağlık helikopterleri için değil savaş durumunda askeri helikopterlerin de iniş ve kalkışını gerçekleştireceği, heliport ruhsatını aldık. Tabi bu süreçler içinde en sevdiğiniz doktorlar kurumdan ayrılmış olabilir, yerlerine başka arkadaşlarımız da gelebilir. Bizim burada amacımız devletin malına sahip çıkarak en kaliteli hizmeti vermektir. Bunu başarmak asıl olandır” diye konuştu. Ayriyetten gazeteci Mesut Işık toplantı sonunda organlarını bağışladığını belirterek hastane yetkilileri ile bu konunun protokolünü imzalayarak örnek bir davranış sergiledi. RAKAMLARLA FARABİ HASTANESİ
Öte yandan Başhekim Yaşar açıklamalarının devamında 2016 yılında Farabi’de yapılan tedavi süreçleriyle ilgili bazı rakamlar paylaştı. Buna göre Farabi; 590 kadrolu 501 şirket elemanı olmak üzere toplam 1091 personel ile hizmet veriyor, alanında uzman 87 hekim görev yapıyor, yeşil alanlarla birlikte 114 dönüm üzerinde kurulu olan hastane 16 bloktan oluşuyor ve yaklaşık 50 bin metrekare kapalı alanına sahip, dahiliye, genel cerrahi, çocuk hastalıkları, kulak-burun-boğaz, beyin cerrahi, üroloji, ortopedi, göz, kadın doğum, göğüs hastalıkları, nöroloji, fizik tedavi, enfeksiyon hastalıkları, psikiyatrı, kardiyoloji, plastik ve rekonstrüktif cerrahi, göğüs cerrahi, anestezi, kalp ve damar cerrahi, cildiye, nefroloji, gastroenteroloji, endokrinoloji, çocuk ve ergen ruh sağlığı poliklinikleri bulunuyor. Ayrıca hastanede günde ortalama 15 bin kişinin giriş ve çıkışı yapılırken yine günde ortalama 6 bin kişi tedavi görüyor. Sadece geçtiğimiz yıl Farabi 3965 çocuğun doğumuna şahitlik etti, en önemlisi doğumların büyük oranının normal doğum olması.





