KÜLTÜR-SANAT
Yayınlanma: 21 Mart 2018 - 17:08
Gebze tarihine sahip çıktı
Gebze Belediyesi tarafından aslına uygun olarak restore edilen Tarihi Su Dolabı’nı gezerek çalışmalar hakkında bilgi alan Başkan Köşker, “Restore edilmiş haliyle önümüzdeki aylarda hemşerilerimizin ziyaretine açacağımız Tarihi Su Dolabımız Gebze’mize hayırlı olsun” dedi.
KÜLTÜR-SANAT
21 Mart 2018 - 17:08
Gebze Belediyesi'nden alınan bilgiye göre geçtiğimiz aylarda restorasyon çalışmalarına başlanan Tarihi Su Dolabı’nda incelmelerde bulunan Gebze Belediye Başkanı Adnan Köşker; “Tarihi Su Dolabımız, restore edilmiş haliyle Gebze’mize hayırlı olsun ” dedi. İbrahim Paşa tarafından 1644 yılında yaptırılan ve Gebze Stadı’nın yanında bulunan Tarihi Su Dolabının duvarları yüksekçedir ve üzerini örten çatı piramit şeklindedir. Genellikle Çoban Mustafa Paşa Camii’nin ve Gebze kentinin su ihtiyacını temin etmek amacıyla yaptırılan dolap 12 kuyudan oluşuyor ve beygirlerle döndürülüyordu.
ÇALIŞMALAR TİTİZLİKLE YÜRÜTÜLDÜ
Gebze Belediyesi tarafından Anıtlar Yüksek Kurulu’ndan alınan onayla başlatılan ve titizlikle yürütülen çalışmalarda aslına uygun bir şekilde restore edilen tarihi yapıda son aşamaya gelindi. Restorasyon çalışmalarında son aşamaya gelinen Tarihi Su Dolabı’nda incelemelerde bulunan Gebze Belediye Başkanı Adnan Köşker’e incelemeleri sırasında Belediye Başkan Yardımcısı Nilay Ayran, ilgili birim müdürleri ve firma yetkilileri eşlik etti.
GENÇLER İLÇENİN TARİHİ TANIYACAK
Restorasyon hakkında değerlendirmede bulunan Başkan Köşker; “Eskiden harabe bir şekilde bulunan Tarihi Su Dolabı, gerçekleştirdiğimiz çalışmalar neticesinde yeniden hayat buldu. Tarihi Su Dolabı, eskiden çevredeki kuyulardan gelen suların değirmen yardımıyla Gebze’ye dağıtıldığı bir alanmış. Gebze’nin su ihtiyacı bu kuyudan temin edilmiş. Önümüzdeki aylarda burayı ziyarete açacağız. Özellikle öğrencilerimizi buraya getirerek Gebze’nin geçmişte su temininin nasıl gerçekleştirildiğini görmelerini sağlayacağız. Tarihi Su Dolabı Gebze’mize hayırlı olsun” dedi.
ÇALIŞMALAR TİTİZLİKLE YÜRÜTÜLDÜGebze Belediyesi tarafından Anıtlar Yüksek Kurulu’ndan alınan onayla başlatılan ve titizlikle yürütülen çalışmalarda aslına uygun bir şekilde restore edilen tarihi yapıda son aşamaya gelindi. Restorasyon çalışmalarında son aşamaya gelinen Tarihi Su Dolabı’nda incelemelerde bulunan Gebze Belediye Başkanı Adnan Köşker’e incelemeleri sırasında Belediye Başkan Yardımcısı Nilay Ayran, ilgili birim müdürleri ve firma yetkilileri eşlik etti.

GENÇLER İLÇENİN TARİHİ TANIYACAK
Restorasyon hakkında değerlendirmede bulunan Başkan Köşker; “Eskiden harabe bir şekilde bulunan Tarihi Su Dolabı, gerçekleştirdiğimiz çalışmalar neticesinde yeniden hayat buldu. Tarihi Su Dolabı, eskiden çevredeki kuyulardan gelen suların değirmen yardımıyla Gebze’ye dağıtıldığı bir alanmış. Gebze’nin su ihtiyacı bu kuyudan temin edilmiş. Önümüzdeki aylarda burayı ziyarete açacağız. Özellikle öğrencilerimizi buraya getirerek Gebze’nin geçmişte su temininin nasıl gerçekleştirildiğini görmelerini sağlayacağız. Tarihi Su Dolabı Gebze’mize hayırlı olsun” dedi.
İlginizi Çekebilir








