2023 hedeflerinin arasında olan yerli otoda ilk adım dün atıldı. Daha önceden TUBİTAK MAM’ın başlattığı prototip tamamlanarak uluslar arası arenaya duyuruldu. Sanayi Bakanı Fikri Işık’ın devlet ajansı AA’ya verdiği demeçte, “3 prototip üretildi, AR-GE çalışmaları ise devam ediyor” bilgileri paylaşıldı. Anadolu Ajansı yerli otomobilin prototipinin kamuflajlı görüntüsünü fotoğraflarını yayımlayarak ülkede büyük bir heyecan yarattı. Öte yandan bakanlık koltuğunda olan Kocaeli Milletvekili Fikri Işık’a Gebzeliler özellikle sosyal medyada, bölgemizin tanıtımında verdiği destekten ötürü “Gebzeli Fikri” yakıştırmasında bulundu.YERLİ OTO MACERASI ABDÜLHAMİD’E AİT!
Bakan Işık yerli otomobile ilişkin bilgiler verdi. Işık, Türkiye'nin yerli otomobil macerasının 2. Abdülhamid Han'a kadar gittiğini belirtti ve "1884'te Abdülhamid Han yerli otomobil için talimat vermişti" dedi. Işık, "Türkiye kendi otomobil markasını niye üretmesin? Bizim için yerli otomobil olmazsa olmazdır" diyerek sözlerini sürdürdü.SÜREÇ; BİR BABAYİĞİT ÇAĞRISIYLA DEVAM ETTİ
Işık, "Yerli otomobil Cumhurbaşkanımızın, ‘Bir babayiğit arıyorum’ demesiyle başlayan bir süreçtir. O günden sonra çalışmalar daha çok hızlandı. Yerli otomobil için 3 prototip çıktı. TÜBİTAK'ta çalışmalar tüm hızıyla sürüyor. Yerli otomobil için üretilen 3 prototipin yanında 4. prototip de şuan üretim aşamasında devam ediyor.IŞIK’IN GEBZE’YE OLAN KATKISI ASLA UNUTULMAZ
Bakanı Işık, “Babayiğit ortaya çıktıktan sonra nerede üreteceğimize birlikte karar veririz, hatta onun tercihine bırakırız. Sonuçta bir kişi riski üstleniyorsa tercihi ona bırakmak gerek. Ama tüm AR-GE’nin Gebze’deki TÜBİTAK tesislerinde başladığını söylemek lazım" diye söyledi ve Gebze’nin tanınırlığına yine destek sundu.DİREKSİYONA GEÇTİ İLK DENEMEYİ YAPTI
“Yerli otomobilimizi 3 farklı motor teknolojisi ile geliştiriyoruz, elektrikli araç, menzili uzatılmış elektrikli araç ve konvansiyonel araç” diyen Fikri Işık daha sonra yerli otomobilin direksiyonuna geçerek ilk sürüş deneyimini de yaptı. Işık’ın kaptanlığında Sanayi Bakanlığı çok önemli hizmetleri Türkiye’ye kazandırdı.
Bakan Işık yerli otomobile ilişkin bilgiler verdi. Işık, Türkiye'nin yerli otomobil macerasının 2. Abdülhamid Han'a kadar gittiğini belirtti ve "1884'te Abdülhamid Han yerli otomobil için talimat vermişti" dedi. Işık, "Türkiye kendi otomobil markasını niye üretmesin? Bizim için yerli otomobil olmazsa olmazdır" diyerek sözlerini sürdürdü.SÜREÇ; BİR BABAYİĞİT ÇAĞRISIYLA DEVAM ETTİ
Işık, "Yerli otomobil Cumhurbaşkanımızın, ‘Bir babayiğit arıyorum’ demesiyle başlayan bir süreçtir. O günden sonra çalışmalar daha çok hızlandı. Yerli otomobil için 3 prototip çıktı. TÜBİTAK'ta çalışmalar tüm hızıyla sürüyor. Yerli otomobil için üretilen 3 prototipin yanında 4. prototip de şuan üretim aşamasında devam ediyor.IŞIK’IN GEBZE’YE OLAN KATKISI ASLA UNUTULMAZ
Bakanı Işık, “Babayiğit ortaya çıktıktan sonra nerede üreteceğimize birlikte karar veririz, hatta onun tercihine bırakırız. Sonuçta bir kişi riski üstleniyorsa tercihi ona bırakmak gerek. Ama tüm AR-GE’nin Gebze’deki TÜBİTAK tesislerinde başladığını söylemek lazım" diye söyledi ve Gebze’nin tanınırlığına yine destek sundu.DİREKSİYONA GEÇTİ İLK DENEMEYİ YAPTI
“Yerli otomobilimizi 3 farklı motor teknolojisi ile geliştiriyoruz, elektrikli araç, menzili uzatılmış elektrikli araç ve konvansiyonel araç” diyen Fikri Işık daha sonra yerli otomobilin direksiyonuna geçerek ilk sürüş deneyimini de yaptı. Işık’ın kaptanlığında Sanayi Bakanlığı çok önemli hizmetleri Türkiye’ye kazandırdı.





