Türkiye’de karanlık bir dönemi kapsayan ‘28 Şubat süreci’ Gebzespor’u da hedef almıştı. 2001 yılında yapılan şafak operasyonunda, Gebzespor’a darbe yapılmış, başkanı, yöneticisi, destekçisi işkence görüp hapis yatmıştı. Tüm belgelerine el konulmuştu. O süreçte asker kökenli teknik patron Yaşar İçli, dışarıda kalan yöneticilerden Selahattin Türkmen ve Metin Aydür takıma sahip çıkıp, Menekşe’yi ayakta tutmuştu. Gebzespor’un başkanı ve en büyük destekçisi o dönemin Gebze Belediye Başkanı rahmetli Ahmet Penbegüllü, ‘irticai faaliyetler’ kapsamında Gebzespor üzerinden, gözaltına alınıp, işkence görmüş ve hapis yatmıştı. Yöneticiler Temel Dinç, Necmi Özen, Arif Alpaydın, Cezmi Şekül, Gebzespor’a bağış toplayıp, kulübe hizmet ettikleri için hapis yatmıştı. O dönem kulüp yönetiminde bulunan Servet Kiriş, Abdülkadir Özpehlivan, Mustafa Özdemir, Sabri Atilla, Gürsel Şanlı, Nail Çiler, Şenol Sarışen, Şule Oğuz, Bülent Erol, Metin Aydür ise Devlet Güvenlik Merkezi’nde ifade vermişti. Bir takım suçlamaların da hedefinde olan isimler daha sonra aklanarak, tüm suçlamalardan beraat etmişlerdi. Gebzespor için kâbus dolu günlere şahit olan dönemin teknik direktörü Yaşar İçli, o günleri şu sözlerle anlattı; "2001-2002 sezonuydu. İdman sonrası tesislerde dinlenirken bir gürültü koptu. Odamın kapısını açtığımda, yaklaşık 10-15 polisi karşımda buldum. Gebzespor tesislerinde arama yapacaklarını belirterek, kimsenin dışarıya çıkmamasını istediler. O gün kulüpte ne evrak varsa hepsini alıp gittiler. Bizim için zorlu süreç o zaman başladı. İsmi bende saklı olan bir yöneticinin elime lisansları tutuşturarak, 'Hocam hakkını helal et. Kulüp sana emanet' dediği günü asla unutamam. Tabiri caizse yarı aç, yarı tok maçlara çıkarak Gebzespor’u ligde tuttuk. Bende asker emeklisiyim. O gün de söyledim, şimdi de yineliyorum. Rahmetli Ahmet Penbegüllü gördüğüm, tanıdığım en dürüst kişiydi. Gebze ve Gebzespor için suçsuz yere cezaevinde yattı. Gebze’deki herkes Gebzespor’un kıymetini bilmeli…"
Yaşar İçli
Yaşar İçli 









Değerli kardeşim Emrah Erdoğan ve katılmcı arkadaşlarım. 1955 Gebzespor kuruluş yılı ben 7 yaşındayım. İki abim Gebzesporda spora devam ediyor. Büyük abim dönem itbariyle Dz. Harb Okulu öğrencisi. Halam ve annem Gebzespor un formalarını meccanen iki oğulları spor yaptıkları ve Dz.Harb Okulundan 5 öğrenci Gebzespor da top oynadıkları için forma şortlar velhasıl spor malzemelerini tümü ücretsiz sevgi karşılığı yıkıyorlar. Bende Top toplayarak ve ayakkabı taşıyarak Gebzespor un peşinden koştuğum yıllardır. Yaşar İçli hocamız (Benim Dalgıç hocamdır.) Beraber gemi ve filo maçlarında beraber veya karşılıklı top oynadığımız ve çok ama çok futbol bilgilerini kendime örnek aldığım çok değerli şefim ve abimdir. Çok yüksek derecelerde spor eğitmen belgelerine haiz bir spor adamıdır. Fakat ne talihsizdir ki Gebzespor' un parasızlığın veya paranın olduğu dönemde de haksızlıkların olduğu çaresizlik içinde bulunan bir görev adamıdır. . Gebzespor' umuza çok emeği geçmiştir. Selam ve saygılar sunarım.