Futbolda, 2016-17 sezonu amatör liglerde uygulanacak esaslar kitapçığı yayınlandı. Kitapçıkta göze çarpan en büyük ve önemli detay yaş statüsü oldu. Yeni sezonda kulüpler 30 yaş üzeri istedikleri kadar futbolcuya lisans çıkarabilecek fakat bunların sadece 5’ini oynatabilecek. Fazla oynatan kulüp 3-0 hükmen mağlup sayılacak. 18 yaşında 2 futbolcuyu kadroya alma, 1’ini de 11 kişilik kadroya yazarak kesin oynatma zorunluluğu getirildi. Oynatmayan takımlar 3-0 hükmen mağlup olacak. Türkiye Futbol Federasyonu’ndan 2016-17 sezonu öncesi çok önemli bir karara imza attı. Bölgesel Amatör Lig, Süper Amatör Lig ve Birinci Amatör Küme’de mücadele eden kulüplere, 18 yaşında en az 1 futbolcuyu oynatma zorunluluğu getirildi. Bu karar, kulüpleri pek memnun etmese de, 18 yaşındaki genç futbolcuları çok sevindirdi.YAŞI BÜYÜK 5 FUTBOLCUYeni sezon öncesi yaşı büyük futbolcular statüsünde bir değişiklik olmadı. Kulüpler, 1987 ve daha büyük doğumlu diledikleri kadar amatör futbolcuya lisans çıkarabilecekler fakat 18 kişilik müsabaka isim listesine yaşı büyük en fazla 5 futbolcu yazabilecekler. Listeye yaşı büyük 5 futbolcudan fazla yazılırsa, söz konusu kulübün 3-0 hükmen mağlubiyetine karar verilecek.YAŞI KÜÇÜK 2 FUTBOLCUFutbol Federasyonu, yaşı küçük futbolcularda ise çok önemli bir karara imza attı. Daha önce en az 2 olmak kaydıyla 18 ya da 18’den küçük futbolcuların isimlerini müsabaka isim listesine yazma zorunluluğu bulunan kulüplere, bu kez en az 1’ini oynatma zorunluluğu getirildi. Eğer kulüpler 11 kişilik isim listesine 18 yaş veya küçük doğumlu bir futbolcu yazmazsa hükmen mağlup sayılacaklar.
SPOR
Yayınlanma: 04 Ağustos 2016 - 15:35
Gençlere büyük şans
SPOR
04 Ağustos 2016 - 15:35









