Ticaretin sınırının olmadığını söyleyen Çiler, bu ticareti etik kuralları çerçevesinde gerçekleştirenin istediği yerlere ulaşacağını söyledi. Bölgemizde yaşanan olayların ticareti olumsuz etkilediğini dillendiren Çiler, “Suriye üzerinden 13 ülkeye ihracat yapılıyordu. Rusya’nın motor konumundaki tekstilini yine Türk sanayicisi sağlıyordu. Bir anda sihirli bir değnek geldi ve bu Pazar dış güçler tarafından engellendi. Her ne kadar ekolojik dengeye ve coğrafi konuma baktığımız zaman etrafımızda olumsuz olaylar olsa da samimi olarak söylüyorum ticaret anlamında 2. çeyrekte ivme kazanacağız” açıklamasını yaptı.İRAN PAZARI ÇOK ÖNEMLİ
İran’da ambargonun kalkmasının çok önemli olduğunu vurgulayan Çiler bu yeni pazarda söz sahibi olmak istediklerini açıkladı. Çiler İran pazarı için, “Gebze Ticaret Odası(GTO) olarak en yakın zamanda İran’ı ziyaret edeceğiz. Müteahhitler Birliği’nde olan arkadaşlarımızın İran’da söz sahibi olmasını istiyoruz. İran bizim için gerçekten çok önemli bir pazar. Birkaç yıl önce petrolün varil fiyatı 147 dolardı. Bugün geldiği noktaya bakıyoruz petrol fiyatı düştüğü halde enerjide dışa bağımlı olduğumuz için o ekonomik dengeyi bir türlü sağlayamıyoruz. Bunu kabul etmek lazım. Biz ne zaman öz yerli malına dönersek, ham madde olarak yerli malını tercih edersek o zaman ekonomide Türkiye ivme kazanacaktır” şeklinde konuştu.SU AKIYOR, BİZ BAKIYORUZ
Gebze’nin Büyükşehir statüsünde il olması gerektiğini bir kez daha gündeme getiren Çiler, bölgemizin tek eksiği olarak “Deniz”i verimli kullanamadığımızı öne sürdü. Çiler bu konuda, “Bizim bir tek eksiğimiz var. Denizi kullanamıyoruz. Su akıyor, biz bakıyoruz. Bugün artık bu aile büyüyor. Bu aile kabına sığmıyor. Büyükşehir statüsünde il olmalıyız. GTO’nun ortak görüşünü sizinle paylaşmak istiyorum. Biz bir aileyiz. Ailede çocuklar büyüyor. Evlenecek çağa geliyor. Kendi işini kuruyor. Kimliğini kazanıyor. Aile reisi izin vermiyor! Biz artık o kimliği kazandık. STK’lar bundan sonra bir araya gelerek Gebze’yi Büyükşehir statüsünde il nasıl yaparız, bunun yollarını aramalı. Cumhurbaşkanı dışında herkes buranın il olması için söz verdi. O günün koşullarında olmadı ama artık günümüz koşulları buna müsaittir” ifadelerini kullandı. Semih KIR
İran’da ambargonun kalkmasının çok önemli olduğunu vurgulayan Çiler bu yeni pazarda söz sahibi olmak istediklerini açıkladı. Çiler İran pazarı için, “Gebze Ticaret Odası(GTO) olarak en yakın zamanda İran’ı ziyaret edeceğiz. Müteahhitler Birliği’nde olan arkadaşlarımızın İran’da söz sahibi olmasını istiyoruz. İran bizim için gerçekten çok önemli bir pazar. Birkaç yıl önce petrolün varil fiyatı 147 dolardı. Bugün geldiği noktaya bakıyoruz petrol fiyatı düştüğü halde enerjide dışa bağımlı olduğumuz için o ekonomik dengeyi bir türlü sağlayamıyoruz. Bunu kabul etmek lazım. Biz ne zaman öz yerli malına dönersek, ham madde olarak yerli malını tercih edersek o zaman ekonomide Türkiye ivme kazanacaktır” şeklinde konuştu.SU AKIYOR, BİZ BAKIYORUZ
Gebze’nin Büyükşehir statüsünde il olması gerektiğini bir kez daha gündeme getiren Çiler, bölgemizin tek eksiği olarak “Deniz”i verimli kullanamadığımızı öne sürdü. Çiler bu konuda, “Bizim bir tek eksiğimiz var. Denizi kullanamıyoruz. Su akıyor, biz bakıyoruz. Bugün artık bu aile büyüyor. Bu aile kabına sığmıyor. Büyükşehir statüsünde il olmalıyız. GTO’nun ortak görüşünü sizinle paylaşmak istiyorum. Biz bir aileyiz. Ailede çocuklar büyüyor. Evlenecek çağa geliyor. Kendi işini kuruyor. Kimliğini kazanıyor. Aile reisi izin vermiyor! Biz artık o kimliği kazandık. STK’lar bundan sonra bir araya gelerek Gebze’yi Büyükşehir statüsünde il nasıl yaparız, bunun yollarını aramalı. Cumhurbaşkanı dışında herkes buranın il olması için söz verdi. O günün koşullarında olmadı ama artık günümüz koşulları buna müsaittir” ifadelerini kullandı. Semih KIR









