3 yıldır 4 Şubat öncesi düzenlenen etkinlik bu yıl ilk kez ülkemizde gerçekleştirildi. Gebze Teknik Üniversitesi İşletme Fakültesi Konferans Salonu’nda gerçekleştirilen ve farkındalık yaratmanın amaçlandığı etkinliğe; GTÜ Rektörü Prof. Dr Haluk Görgün, GTÜ Kimya Bölümü öğretim üyesi Yrd. Doç. Dr. Fabienne Dumoulinile Prof. Dr. Vefa Ahsen, Yeditepe Üniversitesi öğretim üyesi Prof. Dr. Mustafa Çulha, İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü öğretim üyesi Serdar Özçelik, Uluslararası Kanser Kontrol Birliği Başkanı Prof. Dr. Tezer Kutluk, TÜBİTAK’ta görevli Mahmut Özer, akademisyenler ve davetliler katıldı. Saygı duruşu ve İstiklal Marşı ile başlayan etkinlik katılımcıların konuşması ile devam etti.“NANOTEKNOLOJİ ALANINDA ÖNEMLİ BİR ÜNİVERSİTEYİZ”
Açılış konuşmasını GTÜ Rektörü Prof. Dr Haluk Görgün gerçekleştirdi. Düzenlenen etkinliği Kansere farkındalık anlamında önemli bir çalışma olarak gördüğünü söyleyen Görgün, “Nanoteknoloji o kadar ilerledi ki TV reklamlarında dahi sıklıkla görmeye başladık. Sağlık sektöründe de oldukça ilerledi. Dünyanın birçok yerinde çalışmalar yapılıyor. Bu tür etkinlikler ve farkındalık çalışmaları,kanseri görmek ve öğrenmek adına oldukça önemli oluyor” ifadelerini kullandı. Kanser hakkında da bilgiler veren Görgün,“Nanoteknoloji alanında önemli ve sayılı üniversitelerden biriyiz. Biyoloji ve genetikte de bu iddiaya sahibiz. Önemli çalışmalarımız var. Nano Kanser gününün ülkemizde ilk kez bizim Üniversitemizde düzenlenmesi de bu anlamdamanidardır. Bu organizasyonun üniversitemizde düzenlenmesi için uğraşan ve gerçekleştiren öğretim üyelerimize teşekkür ediyorum” ifadelerini kullandı.“YAPILAN ETKİNLİKLERDE AMAÇ, FARKINDALIK YARATMAK”
Rektör Görgün’den sonra GTÜ Kimya Bölümü Öğretim üyesi Prof. Dr. Vefa Ahsen nanotıp ve Nano Kanser hakkında bilgi içeren bir sunum gerçekleştirdi. Ahşen sunumunda, Kansere alternatif tedavi yöntemlerine yönelik çalışmalaradeğindi. Ahsen sunumunda,“Kanser günü etkinliği yapmaktaki amaç farkındalık uyandırmak ve biliminsanlarının bu konuya yönelmesini sağlamak. Nanotıp, ‘Nanoteknolojinin kontrollü bir şekilde tıp alanına uygulanması demektir.’ Tıp alanında teknolojiyi nasıl daha iyi kullanabiliriz bu amaçlanıyor. 40’larda ilaçlar varken, 80’lerdeişin içine biyoloji girdi. 2000’li yıllarda ise Doksin ismiyle çıkan ilaç mevcut moleküllerin nano sistemlere hapsedip onunla salgılamaya örnek veriyor. Bugün ise tamamen fiziksel bazlı uygulamalar ön plana çıkıyor”ifadelerine yer verdi.Ahsen’nin ardından konuşmacılar kanser, kanserle mücadele, nanotıp ve nanoteknoloji hakkında bilgiler vererek katılımcıların sorularını yanıtladı. Haber: Semih KIR
Açılış konuşmasını GTÜ Rektörü Prof. Dr Haluk Görgün gerçekleştirdi. Düzenlenen etkinliği Kansere farkındalık anlamında önemli bir çalışma olarak gördüğünü söyleyen Görgün, “Nanoteknoloji o kadar ilerledi ki TV reklamlarında dahi sıklıkla görmeye başladık. Sağlık sektöründe de oldukça ilerledi. Dünyanın birçok yerinde çalışmalar yapılıyor. Bu tür etkinlikler ve farkındalık çalışmaları,kanseri görmek ve öğrenmek adına oldukça önemli oluyor” ifadelerini kullandı. Kanser hakkında da bilgiler veren Görgün,“Nanoteknoloji alanında önemli ve sayılı üniversitelerden biriyiz. Biyoloji ve genetikte de bu iddiaya sahibiz. Önemli çalışmalarımız var. Nano Kanser gününün ülkemizde ilk kez bizim Üniversitemizde düzenlenmesi de bu anlamdamanidardır. Bu organizasyonun üniversitemizde düzenlenmesi için uğraşan ve gerçekleştiren öğretim üyelerimize teşekkür ediyorum” ifadelerini kullandı.“YAPILAN ETKİNLİKLERDE AMAÇ, FARKINDALIK YARATMAK”
Rektör Görgün’den sonra GTÜ Kimya Bölümü Öğretim üyesi Prof. Dr. Vefa Ahsen nanotıp ve Nano Kanser hakkında bilgi içeren bir sunum gerçekleştirdi. Ahşen sunumunda, Kansere alternatif tedavi yöntemlerine yönelik çalışmalaradeğindi. Ahsen sunumunda,“Kanser günü etkinliği yapmaktaki amaç farkındalık uyandırmak ve biliminsanlarının bu konuya yönelmesini sağlamak. Nanotıp, ‘Nanoteknolojinin kontrollü bir şekilde tıp alanına uygulanması demektir.’ Tıp alanında teknolojiyi nasıl daha iyi kullanabiliriz bu amaçlanıyor. 40’larda ilaçlar varken, 80’lerdeişin içine biyoloji girdi. 2000’li yıllarda ise Doksin ismiyle çıkan ilaç mevcut moleküllerin nano sistemlere hapsedip onunla salgılamaya örnek veriyor. Bugün ise tamamen fiziksel bazlı uygulamalar ön plana çıkıyor”ifadelerine yer verdi.Ahsen’nin ardından konuşmacılar kanser, kanserle mücadele, nanotıp ve nanoteknoloji hakkında bilgiler vererek katılımcıların sorularını yanıtladı. Haber: Semih KIR









