Bu yıl programa katılan 123 lise öğrencisi, 7 Temmuz tarihinde başlayan ve 15 Ağustos’a kadar devam edecek olan 5 günlük staj programı ile GTÜ laboratuvarlarında akademisyenlerle bir araya gelerek bilimsel projelere dahil oldu. Öğrenciler, deney süreçlerine bizzat katılarak araştırmanın her aşamasını yerinde gözlemliyor ve merak ettikleri sorulara doğrudan yanıt buluyor. Fizik, Kimya, Moleküler Biyoloji ve Genetik, İşletme gibi temel alanların yanı sıra Biyoteknoloji, Nanoteknoloji, Mimarlık, Uçak, Bilgisayar, Elektronik, Malzeme ve Makine Mühendisliği gibi pek çok disiplinde laboratuvar deneyimi yaşıyorlar. Bu sayede bilimin doğasını tanıma ve bilimsel düşünme becerilerini geliştirme fırsatı buluyorlar.
YAKINDAN GÖZLEME FIRSATI BULDULAR
Programa katılan bir öğrenci, “Bu programda en çok hoşuma giden şey öğretim üyelerinin bizimle çok ilgilenmesi ve bizi her etkinliğe dahil etmeleri oldu,” sözleriyle akademisyenlerle kurulan yakın ilişkiye dikkat çekti. Bir başka öğrenci ise “Laboratuvar ortamını yakından gözlemleme fırsatı bulmak, teorik bilgilerin uygulamaya nasıl geçtiğini görmek ve bu süreci yerinde deneyimlemek benim için gerçekten çok değerli ve öğretici bir deneyimdi. Gözlemledikçe öğrendim, öğrendikçe merakım daha da arttı.” ifadeleriyle programa katılmaktan duyduğu memnuniyeti dile getirdi. “Bilimle Tanış” staj programı, öğrencilerin ilgi duydukları alanları keşfetmelerine, akademik dünyaya daha bilinçli adımlar atmalarına ve geleceğin bilim insanları olma yolunda güçlü bir başlangıç yapmalarına imkân tanıyor.





