Düzenlenen törene Gebze Teknik Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Haluk Görgün’ün yanı sıra Gebze Ticaret Odası Başkanı Nail Çiler, Doğu Marmara Kalkınma Ajansı Genel Sekreteri Mustafa Ayhan, KOSGEB Bölge Müdürü Ertuğrul Çetinkaya ve davetliler katıldı. Ödül Töreni öncesi açılış konuşması yapan Gebze Teknik Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Haluk Görgün, “Rektör olarak üniversiteye başladığımın ikinci günü Ankara’ya Teknoloji Transfer Ofisi’nin savunmasını yapmak üzere panele katıldım. Teknoloji Transfer Ofisi’nin, teknolojinin bir üniversiteden bir sanayiye ve topluma uzanan macerasının bizim üniversitemiz için ne kadar uygun bir program olduğunu ifade etmeye çalıştım” dedi.
“GTÜ BİLİMSEL ARAŞTIRMALARDA İYİ BİR KÖPRÜ OLABİLİR!”
GTÜ’nün bilimsel araştırmalarda iyi bir köprü olacağını söyleyen Görgün, “Hepimiz biliyoruz ki bölgemizin çeşitli değerleri var. Bölgemizin sanayisinin ülke ekonomisine katkısının burada ki gibi teknoloji koridorunun doğal bir inovasyon süreçlerini içeren bir yapının kendiliğinden oluşmasını, Tübitak’ın araştırma enstitülerinin, Türk Standartları Enstitüsünün, araştırma merkezlerinin, Teknoparkların bölge olarak eğer bir şeyleri yapacaksak üniversite olarak belki iyi bir katalizör olabiliriz. Yine iyi bir lider olabiliriz. Eğer böyle bir programı destekleyecekseniz Gebze Teknik Üniversitesi’nden başlamanız gerekiyor diye ifade ettiğimde çok memnuniyetle karşılandı ve desteğini aldık” şeklinde konuştu.15 OLAN ORTAKLIK YAPIMIZ ŞİMDİ YÜZDE 27’LERE ÇIKTI
Çalışma altyapısı ve ortaklıklarına da değinen Görgün, “Bilişim Vadisi’nde güçlü bir ortaklık yapımız var. Yüzde 15 olan ortaklık yapımız şimdi yüzde 27’lere çıktı. Orada var olan değerlerimizi biraz daha üniversitemizin menfaati yönünde değerlendirme şansı yakaladık. Kurgulayacağımız ön kuluçka çalışmalarımız da olacak. Şu anda Teknoloji Transfer Ofisimizde ‘Tırtıl’ adı verilen ön kuluçka merkezi kurgulandı. Bunun içinde öğrencilerimizin şirketleşme yönünde adım attığı 14 tane girişim mevcut. Bugün girişimcilik eğitimlerini tamamlayan projeleriyle dereceye giren arkadaşlarımızı yürekten tebrik ediyorum. Bu projelerin patentleşmesi, ticari değeri kazanması noktasında üniversite yönetimi olarak hem hukuki hem de mali destek sağlayacağız” dedi.DERECEYE GİREN ÖĞRENCİLERE ÖDÜLLERİ VERİLDİ
Görgün’ün açılış konuşmasının ardından dereceye giren öğrenciler sunumlarını yaptılar. Girişimcilik Yarışması Birincilik Ödülünü Elektronik Mühendisliği öğrencisi Orhan Öztürk alırken ödülünü Gebze Teknik Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Haluk Görgün verdi. İkincilik Ödülünü Elektronik Mühendisliği bölümü Araştırma Görevlisi Ceyhun Sezenoğlu alırken ödülünü GTO Başkanı Nail Çiler verdi. Üçüncülük Ödülünü Bilgisayar Mühendisliği öğrencisi Celal Temiz alırken ödülünü KOSGEB Bölge Müdürü Ertuğrul Çetinkaya verdi. Mansiyon Ödülünü ise Elektronik Mühendisliği öğrencisi Fatih Karaağaç alırken ödülünü Doğu Marmara Kalkınma Ajansı Genel Sekreteri Mustafa Ayhan verdi. Ödül töreni toplu fotoğraf çekimi ile sona erdi.
“GTÜ BİLİMSEL ARAŞTIRMALARDA İYİ BİR KÖPRÜ OLABİLİR!”GTÜ’nün bilimsel araştırmalarda iyi bir köprü olacağını söyleyen Görgün, “Hepimiz biliyoruz ki bölgemizin çeşitli değerleri var. Bölgemizin sanayisinin ülke ekonomisine katkısının burada ki gibi teknoloji koridorunun doğal bir inovasyon süreçlerini içeren bir yapının kendiliğinden oluşmasını, Tübitak’ın araştırma enstitülerinin, Türk Standartları Enstitüsünün, araştırma merkezlerinin, Teknoparkların bölge olarak eğer bir şeyleri yapacaksak üniversite olarak belki iyi bir katalizör olabiliriz. Yine iyi bir lider olabiliriz. Eğer böyle bir programı destekleyecekseniz Gebze Teknik Üniversitesi’nden başlamanız gerekiyor diye ifade ettiğimde çok memnuniyetle karşılandı ve desteğini aldık” şeklinde konuştu.15 OLAN ORTAKLIK YAPIMIZ ŞİMDİ YÜZDE 27’LERE ÇIKTI
Çalışma altyapısı ve ortaklıklarına da değinen Görgün, “Bilişim Vadisi’nde güçlü bir ortaklık yapımız var. Yüzde 15 olan ortaklık yapımız şimdi yüzde 27’lere çıktı. Orada var olan değerlerimizi biraz daha üniversitemizin menfaati yönünde değerlendirme şansı yakaladık. Kurgulayacağımız ön kuluçka çalışmalarımız da olacak. Şu anda Teknoloji Transfer Ofisimizde ‘Tırtıl’ adı verilen ön kuluçka merkezi kurgulandı. Bunun içinde öğrencilerimizin şirketleşme yönünde adım attığı 14 tane girişim mevcut. Bugün girişimcilik eğitimlerini tamamlayan projeleriyle dereceye giren arkadaşlarımızı yürekten tebrik ediyorum. Bu projelerin patentleşmesi, ticari değeri kazanması noktasında üniversite yönetimi olarak hem hukuki hem de mali destek sağlayacağız” dedi.DERECEYE GİREN ÖĞRENCİLERE ÖDÜLLERİ VERİLDİ
Görgün’ün açılış konuşmasının ardından dereceye giren öğrenciler sunumlarını yaptılar. Girişimcilik Yarışması Birincilik Ödülünü Elektronik Mühendisliği öğrencisi Orhan Öztürk alırken ödülünü Gebze Teknik Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Haluk Görgün verdi. İkincilik Ödülünü Elektronik Mühendisliği bölümü Araştırma Görevlisi Ceyhun Sezenoğlu alırken ödülünü GTO Başkanı Nail Çiler verdi. Üçüncülük Ödülünü Bilgisayar Mühendisliği öğrencisi Celal Temiz alırken ödülünü KOSGEB Bölge Müdürü Ertuğrul Çetinkaya verdi. Mansiyon Ödülünü ise Elektronik Mühendisliği öğrencisi Fatih Karaağaç alırken ödülünü Doğu Marmara Kalkınma Ajansı Genel Sekreteri Mustafa Ayhan verdi. Ödül töreni toplu fotoğraf çekimi ile sona erdi.






