Darıca Belediye Meclisi Eylül ayı olağan toplantısı Darıca Belediye Başkanı Muzaffer Bıyık’ın öncülüğünde gerçekleşti. Saygı duruşu ve İstiklal Marşı’yla başlayan meclisin açılış konuşmasını gerçekleştiren Bıyık, Giresun’da yaşanan sel felaketinin acısını paylaştıklarını belirterek, şehitlerimize ve hayatını kaybeden vatandaşlarımıza Allah’tan rahmet diledi. Darıca Belediyesi’nin bölgeye 20 çöp konteyneri gönderdiğini de sözlerine ekleyen Bıyık, geride bıraktığımız Ağustos ayındaki ‘Zafer Haftası’nı da tebrik etti. Bıyık daha sonra Darıca Zabıtası özelinde tüm zabıtaların ‘Zabıta Haftası’nı tebrik ederken, Darıca Zabıtası’nın her zaman örnek olduğunu dile getirdi.
FIRÇA ATMAK ZORUNDA KALDIĞIM DÜĞÜNLER OLDU
Muzaffer Bıyık, açıklamalarının devamında koronavirüs gündemine de değinirken, “Geçen hafta sonu 20 düğüne gittim. Hala halay çekmekten, kucaklaşmadan geri vites yok. Halay sevmeyi, kucaklaşmayı seven bir milletiz ama dikkatli olmalıyız” dedi. Bu süreç dahilinde belediye meclis üyeleri dahil herkese düşen sorumluluklar olduğuna dikkat çeken Bıyık, “Virüs artık çok yakınlarımızda dolaşmaya başladı. Her şeyi belediye ve zabıtadan beklememeliyiz. Meclis üyeleri seçildikleri ilçenin yerel milletvekilidir. Gittiğiniz yerlerde olumsuzluk görürseniz uyarın. Ben düğünlerde, gittiğim yerlerde uyarıyorum. İçim acıyor ama fırça atmak zorunda kaldığım düğünler de oldu. Her birimizin bilinçlendirmesi gerekiyor” dedi.
“PARKI TEK TARAFLI HALE GETİRDİK”
Altı gündem maddesini görüşmek üzere toplanan mecliste ilk 5 gündem maddesi görüşülüp karara bağlanırken, İmar ve Şehircilik Müdürlüğü’nden gelen plan tadilatı işlemleri içerikli gündem maddesi üzerinde karşılıklı diyaloglar yaşandı. CHP’li meclis üyesi Selim Özcan yeni tadilata uyumsuzluktan ötürü araç sahibi vatandaşlara cezai işlem uygulandığına dair tepkiler aldıklarını söyledi. Aşıroğlu Caddesi’ni ilgilendiren plan tadilatı değişikline dair bilgilendirmede bulunan Başkan Bıyık özetle, “Aşıroğlu’nda vatandaşın kaldırımda yürüyememekten ötürü sıkıntısı var. Özellikle çocuklu kadınlar çok zorlanıyor. Bu sorun yerel seçim döneminde de sıklıkla dile getirilmişti. Caddede parkı tek taraflı hale getirdik.
“BU SEFER DE PARK EDEMİYORUZ DİYORLAR”
Vatandaş bu sefer de, ‘park edemiyoruz’ diyor. Aşıroğlu’nun fiziki yapısı iki taraflı park, aynı zamanda akıcı trafik ve aynı zamanda geniş kaldırıma müsait değil. Biz, ‘Önce insan’ diyoruz. Caddede yaptığımız tek şey, tek taraflı park” dedi. Özcan’ın öne sürdü tepkilere de değinen Bıyık, “Sizin ceza diye duyduğunuz, büyük ihtimalle uyarıdır ama yine de araştırırız. Caddede bir ay boyunca cezai işlem yapılmayacak. Direk ceza uygulamasına biz de karşıyız” dedi. Bu değerlendirmelerin ardından caddedeki plan değişikliği oy birliğiyle kabul edildi.

FIRÇA ATMAK ZORUNDA KALDIĞIM DÜĞÜNLER OLDU
Muzaffer Bıyık, açıklamalarının devamında koronavirüs gündemine de değinirken, “Geçen hafta sonu 20 düğüne gittim. Hala halay çekmekten, kucaklaşmadan geri vites yok. Halay sevmeyi, kucaklaşmayı seven bir milletiz ama dikkatli olmalıyız” dedi. Bu süreç dahilinde belediye meclis üyeleri dahil herkese düşen sorumluluklar olduğuna dikkat çeken Bıyık, “Virüs artık çok yakınlarımızda dolaşmaya başladı. Her şeyi belediye ve zabıtadan beklememeliyiz. Meclis üyeleri seçildikleri ilçenin yerel milletvekilidir. Gittiğiniz yerlerde olumsuzluk görürseniz uyarın. Ben düğünlerde, gittiğim yerlerde uyarıyorum. İçim acıyor ama fırça atmak zorunda kaldığım düğünler de oldu. Her birimizin bilinçlendirmesi gerekiyor” dedi.
“PARKI TEK TARAFLI HALE GETİRDİK”
Altı gündem maddesini görüşmek üzere toplanan mecliste ilk 5 gündem maddesi görüşülüp karara bağlanırken, İmar ve Şehircilik Müdürlüğü’nden gelen plan tadilatı işlemleri içerikli gündem maddesi üzerinde karşılıklı diyaloglar yaşandı. CHP’li meclis üyesi Selim Özcan yeni tadilata uyumsuzluktan ötürü araç sahibi vatandaşlara cezai işlem uygulandığına dair tepkiler aldıklarını söyledi. Aşıroğlu Caddesi’ni ilgilendiren plan tadilatı değişikline dair bilgilendirmede bulunan Başkan Bıyık özetle, “Aşıroğlu’nda vatandaşın kaldırımda yürüyememekten ötürü sıkıntısı var. Özellikle çocuklu kadınlar çok zorlanıyor. Bu sorun yerel seçim döneminde de sıklıkla dile getirilmişti. Caddede parkı tek taraflı hale getirdik.
“BU SEFER DE PARK EDEMİYORUZ DİYORLAR”
Vatandaş bu sefer de, ‘park edemiyoruz’ diyor. Aşıroğlu’nun fiziki yapısı iki taraflı park, aynı zamanda akıcı trafik ve aynı zamanda geniş kaldırıma müsait değil. Biz, ‘Önce insan’ diyoruz. Caddede yaptığımız tek şey, tek taraflı park” dedi. Özcan’ın öne sürdü tepkilere de değinen Bıyık, “Sizin ceza diye duyduğunuz, büyük ihtimalle uyarıdır ama yine de araştırırız. Caddede bir ay boyunca cezai işlem yapılmayacak. Direk ceza uygulamasına biz de karşıyız” dedi. Bu değerlendirmelerin ardından caddedeki plan değişikliği oy birliğiyle kabul edildi.






