Geçtiğimiz haftalarda Ankara Kızılcıhamam Müftülüğü görevinden Gebze Müftülüğü’ne atanan ve dün ‘bismillah’ diyerek resmen görevine başlayan Gebze Müftüsü Selçuk Kılıçbay, Gebze Yenigün Gazetesi’ne konuştu. Gazetemizin yazı işleri müdürü Emrah Erdoğan ve muhabirimiz Semih Bodur’un nezaket ziyareti gerçekleştirdiği Kılıçbay, Gebze üzerine görüşlerini gazetemize aktardı. Kılıçbay, Gebze’ye çok yabancı olmadığını ve Gebze’nin genç nüfus ile 4-6 yaş arasındaki çocuklar için temel hizmete ihtiyacı olduğunun altını çizdi. Çocuklar konusunda Gebze’nin 4-6 yaş arasında bin 500 gibi bir çocuk sayısına ulaştığını açıklayan Müftü Kılıçbay, 4-6 yaş grubunun bir model olduğunu ve bu yüzden bu çocuklara ağırlık verilmesi gerektiğini dile getirdi. Kılıçbay, ayrıca şunları söyledi;“GENÇLİK İÇİN ÜMİTLİ OLMAK GEREK”
“4-6 yaş çocuklarımız için dört dörtlük kurslar oluşturmalıyız, bununla birlikte genç nüfus için hazırlanan gençlik merkezlerine gelen çocuklarımız kendini rahat hissetmeli. Gençlik konusuna değinmemiz gerekirse, her dönem gençler bitti, gençler mahvoldu şeklinde konuşuluyor. Hayatta bardağa biraz dolu tarafından bakmak ve ümit var olmak gerek. Gençlerle yurt dışı görevim sırasında oturup konuştum ve çocuklarımız konuşamadıklarından şikayetçi oldular. Gençlerimize sen sürekli nasihate muhtaç bir şekilde davranmak yanlış çünkü şuandaki neslin bilgi konusunda bir sıkıntısı yok.“GENÇLERİN SORULARINA YANIT VERMELİYİZ”
Gençlik bilgi sahibi ancak o bilginin tarihiyle, manevi değerleriyle birleşip bütünleşmesi çok önemli. Bu da sadece müftülüğün yapacağı bir olay değil. Kurumlarla iş birliği halinde olmamız gerek. Gençlerin sorularına cevap vermek çok önemli. Türkiye genelinde 5 vakit namazını kılan insan yüzde 10-15 iken gençler elden gitti demek yanlış. Gençlerin kendine ait olan bir dünyası var o dünyayı keşfetmek ve onların psikolojilerini anlamak gerek. Burada kurumlarla oturup konuşacağız, işbirliği ile gençlerimizle buluşacağız.”
“4-6 yaş çocuklarımız için dört dörtlük kurslar oluşturmalıyız, bununla birlikte genç nüfus için hazırlanan gençlik merkezlerine gelen çocuklarımız kendini rahat hissetmeli. Gençlik konusuna değinmemiz gerekirse, her dönem gençler bitti, gençler mahvoldu şeklinde konuşuluyor. Hayatta bardağa biraz dolu tarafından bakmak ve ümit var olmak gerek. Gençlerle yurt dışı görevim sırasında oturup konuştum ve çocuklarımız konuşamadıklarından şikayetçi oldular. Gençlerimize sen sürekli nasihate muhtaç bir şekilde davranmak yanlış çünkü şuandaki neslin bilgi konusunda bir sıkıntısı yok.“GENÇLERİN SORULARINA YANIT VERMELİYİZ”
Gençlik bilgi sahibi ancak o bilginin tarihiyle, manevi değerleriyle birleşip bütünleşmesi çok önemli. Bu da sadece müftülüğün yapacağı bir olay değil. Kurumlarla iş birliği halinde olmamız gerek. Gençlerin sorularına cevap vermek çok önemli. Türkiye genelinde 5 vakit namazını kılan insan yüzde 10-15 iken gençler elden gitti demek yanlış. Gençlerin kendine ait olan bir dünyası var o dünyayı keşfetmek ve onların psikolojilerini anlamak gerek. Burada kurumlarla oturup konuşacağız, işbirliği ile gençlerimizle buluşacağız.”






