DİSK/Tümka-İş Sendikası üyesi SCA Yıldız Fabrikası işçilerinin sendikal haklarını kabul etmemekte ısrar eden işveren lokavt kararı alarak, fabrikayı 28 Aralık’ta kapatacağını duyurmuştu. Grevin 13. gününde işçileri ziyaret eden Hürriyet, “Uzun bir süreci kapsayan bu hak arama mücadelenizi takdir ediyorum. Muhalefet olarak, yanlışı gören olarak, kadın olarak en önemlisi insan olarak bu haklı mücadelenizde yanınızdayım” dedi. Fatma Kaplan Hürriyet’in yanı sıra CHP Gebze İlçe Başkanı Recep Dursun, CHP’li ilçe yöneticileri ve üyeleri de ziyarette bulunanlar arasındaydı.
HÜRRİYET KONUYU MECLİSE TAŞIYACAK!
Soğuk hava ve kara rağmen mücadele etmenin, bu karalılığı gösterebilmenin çok önemli olduğunu vurgulayan Hürriyet, “Bende işçi bir babanın evladıyım, sizleri çok iyi anlıyorum. Her birinizin ailesi ve çocukları var. Evlerinize ekmek götürmek zorundasınız. Bu sorumluluklarınızın yanında birde böyle bir problemle karşılaşmanıza rağmen mücadelenizi sürdürmeniz işçi sınıfının bir zaferidir. Bende sizlere buradan söz veriyorum. Bu konunun takipçisi olacağım. Mecliste bu konuyu söz hakkı alarak 1 dakikada olsa konu edineceğim. Soru önergesi olarak yine gündeme getirmeye çalışacağım. Bu mücadeleyi kamuoyuna taşımak şu an atılması gereken en önemli adımdır” diyerek sözlerini tamamladı. Recep Dursun ise, “Mücadelenizi meşru ve haklı görüyorum. Sizler işçi sınıfının ve bu tarz mücadelelerinin öncüsü olacaksınız. Bizde elimizden geldiğince sizlerin yanında olacağız” ifadelerini kullandı.“HAK ARAMA MÜCADELEMİZ SÜRECEK!”
Tümka-İş’in SCA Yıldız İşyeri Baş temsilcisi Emrah Ersoy ise, “170 işçinin çalıştığı işyerinde grev oylamasına gidilirken, işveren tarafından Yıldız Holding’e (Ülker) bağlı İzmir, Ankara gibi bölgelerden getirilen işçiler bu fabrika üzerine geçirilerek oylamaya katıldı. Buna rağmen 18 Aralık’ta 306 işçinin katıldığı grev oylamasında 170 işçi greve evet dedi. Bunun üzerine Ülker işvereni son kozunu oynayarak lokavt kararı aldı. Üretim tamamen durdu. Bizler fabrikanın ya da üretimin zarar göreceği hiçbir adım atmadık sadece Anayasal haklarımızı kullanarak hak arama mücadelesi yürüttük. Fakat bizim mücadelemiz karalanmaya ve yanlış bilgilerle kamuoyuna yansıtılmaya çalışıldı. Bu mücadelede sonuna kadar direneceğiz. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Süleyman Soylu'ya bu konuyu ilettik, sorumluları göreve davet ediyoruz. Herkesin desteğini bekliyoruz” şeklinde konuştu.
Haber: Semih KIR
HÜRRİYET KONUYU MECLİSE TAŞIYACAK!Soğuk hava ve kara rağmen mücadele etmenin, bu karalılığı gösterebilmenin çok önemli olduğunu vurgulayan Hürriyet, “Bende işçi bir babanın evladıyım, sizleri çok iyi anlıyorum. Her birinizin ailesi ve çocukları var. Evlerinize ekmek götürmek zorundasınız. Bu sorumluluklarınızın yanında birde böyle bir problemle karşılaşmanıza rağmen mücadelenizi sürdürmeniz işçi sınıfının bir zaferidir. Bende sizlere buradan söz veriyorum. Bu konunun takipçisi olacağım. Mecliste bu konuyu söz hakkı alarak 1 dakikada olsa konu edineceğim. Soru önergesi olarak yine gündeme getirmeye çalışacağım. Bu mücadeleyi kamuoyuna taşımak şu an atılması gereken en önemli adımdır” diyerek sözlerini tamamladı. Recep Dursun ise, “Mücadelenizi meşru ve haklı görüyorum. Sizler işçi sınıfının ve bu tarz mücadelelerinin öncüsü olacaksınız. Bizde elimizden geldiğince sizlerin yanında olacağız” ifadelerini kullandı.“HAK ARAMA MÜCADELEMİZ SÜRECEK!”
Tümka-İş’in SCA Yıldız İşyeri Baş temsilcisi Emrah Ersoy ise, “170 işçinin çalıştığı işyerinde grev oylamasına gidilirken, işveren tarafından Yıldız Holding’e (Ülker) bağlı İzmir, Ankara gibi bölgelerden getirilen işçiler bu fabrika üzerine geçirilerek oylamaya katıldı. Buna rağmen 18 Aralık’ta 306 işçinin katıldığı grev oylamasında 170 işçi greve evet dedi. Bunun üzerine Ülker işvereni son kozunu oynayarak lokavt kararı aldı. Üretim tamamen durdu. Bizler fabrikanın ya da üretimin zarar göreceği hiçbir adım atmadık sadece Anayasal haklarımızı kullanarak hak arama mücadelesi yürüttük. Fakat bizim mücadelemiz karalanmaya ve yanlış bilgilerle kamuoyuna yansıtılmaya çalışıldı. Bu mücadelede sonuna kadar direneceğiz. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Süleyman Soylu'ya bu konuyu ilettik, sorumluları göreve davet ediyoruz. Herkesin desteğini bekliyoruz” şeklinde konuştu.
Haber: Semih KIR





