Tarhan, Hükümetin seçim meydanlarında söz verdiği 1.300 liralık asgari ücreti vermemek için bahaneler aradığını kaydetti. Hükümete asgari ücrete zam ve asgari ücretin vergi dışı olması için “Kaynak” gösteren Tarhan, İşsizlik Sigortası Fonu paralarının çalışanların tüm sıkıntılarını çözebileceğini ileri sürdü.“İŞÇİDEN TOPLANAN PARALAR İŞÇİYE GİTMİYOR”
Tarhan, uygulamaya 2002 yılında başlayan İşsizlik Sigortası Fonu’nda Eylül 2015 sonu itibarıyla 90 milyar liranın biriktiğini belirtti. Fon’un yüzde 93’ünün, iç borcun finansmanında kullanılan Hazine tahvillerine yatırılmasını eleştiren Tarhan, “Son 13 yılda işsizlere fondan sadece 10 milyar lira verildi. İşsizlik sigortasının uygulamaya başladığı Mart 2002 tarihinden Eylül 2015 tarihine kadar 6 milyon 44 bin 949 kişi başvuruda bulundu. Bunlardan 4 milyon 168 bin 805’i işsizlik ödeneği almaya hak kazandı. Bu rakamlar görüldüğü gibi yeterli değildir. İşçiden toplanan paraların işçiye gitmediği ortada” ifadelerine yer verdi.“EKONOMİDE EN ÖNEMLİ SORUN İSTİHDAM”
Tarhan, fonda biriken ve çalışanlar için kullanılmayan paraların biran önce doğru yönlendirilmesi gerektiğini ifade ettiği açıklamasını, “Türkiye ekonomisinde bugünün en önemli sorunu istihdam. Özellikle genç işsiz sayısı giderek artan bir eğilim göstermektedir. Üretime dayalı bir ekonomiye geçilmediği sürece de işsiz sayısı artacaktır. Bugün rakamlar ortadayken çalışanların maaşlarından kesilen paraların 80 milyar lira gibi bir rakam Türkiye’nin iç borcu için kullanılmaktadır. Bu para istihdam sağlayıcı projelere yönlendirilse işsizlik sorunu diye bir sorun kalmayacaktır. Hükümet ekonomiyi ayakta tutmak için bu önerimizi dikkate almalı” diyerek sonlandırdı.
Tarhan, uygulamaya 2002 yılında başlayan İşsizlik Sigortası Fonu’nda Eylül 2015 sonu itibarıyla 90 milyar liranın biriktiğini belirtti. Fon’un yüzde 93’ünün, iç borcun finansmanında kullanılan Hazine tahvillerine yatırılmasını eleştiren Tarhan, “Son 13 yılda işsizlere fondan sadece 10 milyar lira verildi. İşsizlik sigortasının uygulamaya başladığı Mart 2002 tarihinden Eylül 2015 tarihine kadar 6 milyon 44 bin 949 kişi başvuruda bulundu. Bunlardan 4 milyon 168 bin 805’i işsizlik ödeneği almaya hak kazandı. Bu rakamlar görüldüğü gibi yeterli değildir. İşçiden toplanan paraların işçiye gitmediği ortada” ifadelerine yer verdi.“EKONOMİDE EN ÖNEMLİ SORUN İSTİHDAM”
Tarhan, fonda biriken ve çalışanlar için kullanılmayan paraların biran önce doğru yönlendirilmesi gerektiğini ifade ettiği açıklamasını, “Türkiye ekonomisinde bugünün en önemli sorunu istihdam. Özellikle genç işsiz sayısı giderek artan bir eğilim göstermektedir. Üretime dayalı bir ekonomiye geçilmediği sürece de işsiz sayısı artacaktır. Bugün rakamlar ortadayken çalışanların maaşlarından kesilen paraların 80 milyar lira gibi bir rakam Türkiye’nin iç borcu için kullanılmaktadır. Bu para istihdam sağlayıcı projelere yönlendirilse işsizlik sorunu diye bir sorun kalmayacaktır. Hükümet ekonomiyi ayakta tutmak için bu önerimizi dikkate almalı” diyerek sonlandırdı.






