Gazetemiz imtiyaz sahibi Uğur Saray ve yazı işleri müdürümüz Emrah Erdoğan, yıllık izinden dönen Gebze Kaymakamı Mustafa Güler’i makamında ziyaret etti. Saray ve Erdoğan, sohbet havasında geçen ziyarette Kaymakam Güler’e, kütüphane binası ile yaşanan süreci sordu. Kaymakam Güler, binanın yapım ve tadilat çalışmalarının müteahhidin koronavirüs sürecinde yaşadığı ekonomik sebeplerden ötürü yavaş ilerlediğini ancak binanın tamamlanması noktasında önlerinde hiçbir sorunun olmadığını söyledi.
“MÜTEAHHİT İLE DEVAM EDİYORUZ”
Binanın yaptığı girişimler sonunda Kültür ve Turizm Bakanlığı’na bağlı Kütüphaneler ve Yayımlar Genel Müdürlüğü adına tahsis edildiğini hatırlatan Kaymakam Güler, “İnşaat tamamen durmuş değil, çalışmalar devam ediyor. Binanın planlanan tarihte yetişmemesinin sebebi müteahhidin koronavirüs sürecinde yaşadığı ekonomik nedenlerden kaynaklanıyor. Zaman zaman süre uzatma aldı. Geçen günü Vali yardımcımızın da olduğu bir toplantıda müteahhit ile oturup konuştuk. Şunu söyleyebilirim; müteahhit arkadaşımız iyi niyetli. İşi de fena değil. Daha önce de okullar yapmış. Dediğim gibi müteahhidin yaşadığı ekonomik sebepler maalesef süreci uzattı. Müteahhit esasında zor olan işleri yapmıştı. Bundan sonra sıva, boya, pencere ve kapı gibi yüklenici firmaya para kazandıracak ince işler kaldı. Vali yardımcımız ile konuyu görüşerek müteahhit ile devam kararı aldık” dedi.
“MAHKEMELİK OLSUN İSTEMEDİK”
Müteahhit ile devam kararı almalarının da gerekçesini de açıklayan Kaymakam Güler, “Müteahhit ile ilgili tasfiye kararı alınsa konu mahkemeye düşecek. Bu da en az 2 yıl konunun mahkemede sürmesi demek. Bizim amacımız müteahhidi üzmek değil. Sonuçta binanın yüzde 40’ı tamamlandı. Geri kalan kısmını da bitirmek için çalışıyoruz. Ödenek kısmında asla sorun yok. Tasfiye süreci bizi sora sokacağı için müteahhide biraz daha süre verildi. İnşaat biraz ağır ilerliyor ama sonunda Gebze’ye yakışan bir kütüphaneyi kazandıracağız” dedi.
“MÜTEAHHİT İLE DEVAM EDİYORUZ”
Binanın yaptığı girişimler sonunda Kültür ve Turizm Bakanlığı’na bağlı Kütüphaneler ve Yayımlar Genel Müdürlüğü adına tahsis edildiğini hatırlatan Kaymakam Güler, “İnşaat tamamen durmuş değil, çalışmalar devam ediyor. Binanın planlanan tarihte yetişmemesinin sebebi müteahhidin koronavirüs sürecinde yaşadığı ekonomik nedenlerden kaynaklanıyor. Zaman zaman süre uzatma aldı. Geçen günü Vali yardımcımızın da olduğu bir toplantıda müteahhit ile oturup konuştuk. Şunu söyleyebilirim; müteahhit arkadaşımız iyi niyetli. İşi de fena değil. Daha önce de okullar yapmış. Dediğim gibi müteahhidin yaşadığı ekonomik sebepler maalesef süreci uzattı. Müteahhit esasında zor olan işleri yapmıştı. Bundan sonra sıva, boya, pencere ve kapı gibi yüklenici firmaya para kazandıracak ince işler kaldı. Vali yardımcımız ile konuyu görüşerek müteahhit ile devam kararı aldık” dedi.
“MAHKEMELİK OLSUN İSTEMEDİK”
Müteahhit ile devam kararı almalarının da gerekçesini de açıklayan Kaymakam Güler, “Müteahhit ile ilgili tasfiye kararı alınsa konu mahkemeye düşecek. Bu da en az 2 yıl konunun mahkemede sürmesi demek. Bizim amacımız müteahhidi üzmek değil. Sonuçta binanın yüzde 40’ı tamamlandı. Geri kalan kısmını da bitirmek için çalışıyoruz. Ödenek kısmında asla sorun yok. Tasfiye süreci bizi sora sokacağı için müteahhide biraz daha süre verildi. İnşaat biraz ağır ilerliyor ama sonunda Gebze’ye yakışan bir kütüphaneyi kazandıracağız” dedi.





