İstişareye önem veren Gebze Belediye Başkanı Zinnur Büyükgöz, son olarak Gebze’nin kırsalında görev yapan muhtarlarla bir araya geldi. Düzenlenen kahvaltı programına Büyükgöz’ün yanı sıra belediye başkan yardımcıları Yusuf Burkut, Sedat Çelik, birim müdürleri de hazır bulundu. Büyükgöz yaptığı selamlama konuşmasına; depremin yaşandığı Elazığ’a, komşu ilçe belediye başkanlarıyla gerçekleştirdiği ziyaret hakkında bilgi vererek başladı. Gebze’nin dört bir yanına kazandırılacak projeler ve hizmetlerin temelinde karşılıklı görüş alışverişi ve istişare olduğunun altını çizen Gebze Belediye Başkanı Zinnur Büyükgöz, “Rabbimden depremde hayatını kaybeden kardeşlerimize rahmet, yaralılara da acil şifalar dilerim. Kocaeli ve Gebze’de depreme hazırlık noktasında başlatmış olduğumuz çalışmalarımızı hızla sürdürüyoruz. Bu kapsamda tam teşekküllü arama kurtarma aracının temini için son aşamaya gelindi. Bunun yanında sivil savunma uzmanlığımız öncülüğünde bir kurtarma ekibi oluşturuldu. Ekip sayısını gönüllülük esasına uygun şekilde arttırmayı hedefliyoruz.
“PELİTLİ VE BALÇIK MAHALLELERİMİZDE BAŞLATTIK”
2019 yılını geride bıraktık. Bir yılımızın dolmasına 2 ay kaldı. 2019 yılında işletme ve bütçe disiplini, eksiklerin tespiti noktasında belirleme çalışmalarını tamamladık. 2019 yılında köylerle ilgili koyduğumuz hedefimizde bir değişiklik yok. Köylerin, kırsal yerleşim mahallelerimizde imarla alakalı sorunların çözülmesi önceliğimizdi. İmar uygulamalarını Pelitli ve Balçık mahallelerimizde başlattık. 2020 yılı sonuna kadar, 1/1000’lik planları olan bölgelerimizin şuyulandırmalarını tamamlayacağız. İkinci etapta da köy yerleşik alanlarıyla alakalı bir çalışmayı başlatacağız. Yerleşik alanlarda yapılaşmaya dönük var olan sorunların çözümünü kapsayacak bu çalışmamız. Bu çalışmaların ardından imar faaliyetlerini inşa faaliyetlerine döndürmüş oluruz. Yani şuyulandırması biten yerlerde açılmayan yollarla alakalı açma çalışmalarına başlayacağız” ifadelerini kullandı.
“PELİTLİ VE BALÇIK MAHALLELERİMİZDE BAŞLATTIK”
2019 yılını geride bıraktık. Bir yılımızın dolmasına 2 ay kaldı. 2019 yılında işletme ve bütçe disiplini, eksiklerin tespiti noktasında belirleme çalışmalarını tamamladık. 2019 yılında köylerle ilgili koyduğumuz hedefimizde bir değişiklik yok. Köylerin, kırsal yerleşim mahallelerimizde imarla alakalı sorunların çözülmesi önceliğimizdi. İmar uygulamalarını Pelitli ve Balçık mahallelerimizde başlattık. 2020 yılı sonuna kadar, 1/1000’lik planları olan bölgelerimizin şuyulandırmalarını tamamlayacağız. İkinci etapta da köy yerleşik alanlarıyla alakalı bir çalışmayı başlatacağız. Yerleşik alanlarda yapılaşmaya dönük var olan sorunların çözümünü kapsayacak bu çalışmamız. Bu çalışmaların ardından imar faaliyetlerini inşa faaliyetlerine döndürmüş oluruz. Yani şuyulandırması biten yerlerde açılmayan yollarla alakalı açma çalışmalarına başlayacağız” ifadelerini kullandı.





