Hak-İş Konfederasyonu'na bağlı Çelik-İş Sendikası Gebze Şubesi'nin başkanı, dün yapılan tek listeli kongre ile yeniden Şerafettin Koç oldu. Gebze bölgesinde 12 iş yerinde etkin olan ve 1400 üyeye sahip olan Çelik-İş Gebze Şubesi, yeni dönemde daha çok başarı elde etmeyi planlıyor. 1992'den beri kongrelerde tek liste olarak aday çıkmayı başaran sendika başkanı Şerafettin Koç, güven tazelemesinin ardından gazetemize açıklamalarda bulundu. Koç, yeni dönemdeki çalışma süreçleri ile ilgili bilgi verirken, Gebze'nin sahip olduğu sanayi gücü ile il olmayı hak ettiğini vurguladı. Bu anlamda her zaman destek sağlayacaklarının altını çizen Koç, "Gebze'nin il olması için hem yönetim anlamında hem de üyelerimiz adına her zaman çaba sarfedebilir ve üzerimize ne düşüyorsa yapabiliriz." dedi. Koç konuşmasının devamınd şu ifadelere yer verdi;
"DAHA ÜSTÜN HİZMET VERMEK İÇİN VARIZ"
Bize bağlı iş yerlerindeki üyelerimizin toplu iş sözleşmelerini, iş yeri çalışma koşullarını düzeltmek ve onların menfaatlerini koruyup geliştirmek anlamında çalışmalarımız var. Yeni dönemde bugüne kadar yaptığımız çalışmaların daha üstününü, daha iyisini yapmak için daha güçlü bir kadro ile yeni dönemde hizmet vermeye devam edeceğiz. Biz metal iş kolunda faaliyet gösteriyoruz, yetkili olduğumuz iş yerlerinde her iki yılda bir işçilerin maaşında düzeltme yapmak için zam alıyoruz, bunu yaparken de üyelerimizin taleplerine önem veriyoruz. Üyelerimizin sosyal haklarını artırmak, eğitim, çocuk, yakacak ve bayram parası, ikramiye gibi haklar sağlıyoruz ve fazla mesai ücretlerini arttırıyoruz. Bunaların yanı sıra çalışanlara iş sağlığı eğitimleri vermeye çalışıp iş yerine baskı yaparak işçinin tehlikeli koşullarda çalışmalarını engellemeye çalışıyoruz. İş yerlerinde barışı, huzuru tesis ederek ekonomik anlamda da memnun edici sonuçlara varmak için gayret ediyoruz ve edeceğiz. "YEREL YÖNETİME BÜYÜK GÖREV DÜŞÜYOR"
1999'da Gebze'nin il olması ile igili bir platform oluşmuştu, ben de o heyetin içerisindeydim. Gebze'nin il olmayı hakettiğini düşünüyorum ancak Kocaeli lobisi Gebze'nin il olmasını engelliyor çünkü Gebze'nin güçlü OSB'leri var ve bunun ciddi bir katma değeri var. Gebze eğer il olursa bu katma değerden ciddi bir pay alacak. İl olmak önemli bir çözüm ve fabrikaların bulunduğu yerlerde kurumlar vergisinin ödenmesi Gebze'nin gelirlerini arttıracak bir şey. Gebze bölgesi hızla büyüyen bir yer hızlı göç alıyor, dolayısıyla bu hızlı büyümeden dolayı sosyal donatı anlamında zayıf kaldı. İnsanların burada yerleşip kalabilmesi için sosyo-ekonomik durumlarının daha iyi olması için bir alt yapı olmalı. Bu altyapı eksikliğinin giderilmesi halinde sadece işçilerin Gebze'de yaşamasının yanında yöneticilerinin de burada yaşamalarını sağlayacak sosyal donatılar geliştikçe önemli avantajlar sağlanacaktır. Yerel yönetimlere bu konuda büyük görev düşüyor.
"DAHA ÜSTÜN HİZMET VERMEK İÇİN VARIZ"
Bize bağlı iş yerlerindeki üyelerimizin toplu iş sözleşmelerini, iş yeri çalışma koşullarını düzeltmek ve onların menfaatlerini koruyup geliştirmek anlamında çalışmalarımız var. Yeni dönemde bugüne kadar yaptığımız çalışmaların daha üstününü, daha iyisini yapmak için daha güçlü bir kadro ile yeni dönemde hizmet vermeye devam edeceğiz. Biz metal iş kolunda faaliyet gösteriyoruz, yetkili olduğumuz iş yerlerinde her iki yılda bir işçilerin maaşında düzeltme yapmak için zam alıyoruz, bunu yaparken de üyelerimizin taleplerine önem veriyoruz. Üyelerimizin sosyal haklarını artırmak, eğitim, çocuk, yakacak ve bayram parası, ikramiye gibi haklar sağlıyoruz ve fazla mesai ücretlerini arttırıyoruz. Bunaların yanı sıra çalışanlara iş sağlığı eğitimleri vermeye çalışıp iş yerine baskı yaparak işçinin tehlikeli koşullarda çalışmalarını engellemeye çalışıyoruz. İş yerlerinde barışı, huzuru tesis ederek ekonomik anlamda da memnun edici sonuçlara varmak için gayret ediyoruz ve edeceğiz. "YEREL YÖNETİME BÜYÜK GÖREV DÜŞÜYOR"
1999'da Gebze'nin il olması ile igili bir platform oluşmuştu, ben de o heyetin içerisindeydim. Gebze'nin il olmayı hakettiğini düşünüyorum ancak Kocaeli lobisi Gebze'nin il olmasını engelliyor çünkü Gebze'nin güçlü OSB'leri var ve bunun ciddi bir katma değeri var. Gebze eğer il olursa bu katma değerden ciddi bir pay alacak. İl olmak önemli bir çözüm ve fabrikaların bulunduğu yerlerde kurumlar vergisinin ödenmesi Gebze'nin gelirlerini arttıracak bir şey. Gebze bölgesi hızla büyüyen bir yer hızlı göç alıyor, dolayısıyla bu hızlı büyümeden dolayı sosyal donatı anlamında zayıf kaldı. İnsanların burada yerleşip kalabilmesi için sosyo-ekonomik durumlarının daha iyi olması için bir alt yapı olmalı. Bu altyapı eksikliğinin giderilmesi halinde sadece işçilerin Gebze'de yaşamasının yanında yöneticilerinin de burada yaşamalarını sağlayacak sosyal donatılar geliştikçe önemli avantajlar sağlanacaktır. Yerel yönetimlere bu konuda büyük görev düşüyor.






