Türkiye’nin sanayi başkenti Gebze’de artık trafik konusu gündemin başrolüne oturdu. Yediden yetmişe, esnafından siyasetçisine herkes bu konudan muzdarip hale geldi. Çok kısa bir mesafenin bile bazen saatler almasına Gebzeliler isyan ediyor. Vatandaş ve kamuoyu bu konuda gerek UKAME’nin gerekse siyasilerin hızlıca yol almasını umut ediyor.TAKSİCİLERDEN ORTAK AÇIKLAMA!
Taksi şoförleri Gebze’deki trafik sorununu otobüslere ve otopark yetersizliğine bağladı. Trafiğin oluşmasından en büyük sebeplerin başında otobüs şoförlerinin kendilerine ait duraklarda değil de gelişi güzel olarak otobüsleri durdurup yolcu indirip bindirmelerine bağlayan Ali Düz bu noktada önlem alınması gerektiğini söyledi. Taksi şoförü Ahmet Akın ise uzun trafik kuyruklarının oluşmasını kaldırımlara ve yol kenarlarına park edilen araçlara bağladı. Gebze’nin temel sorununun otopark sorunu olduğunu söyleyen Akın, “Bina ve Ticari merkezler yapılırken ruhsatında otopark gösteriliyor, inşaatın bitimine doğru tekrar tadilat ruhsatı alınarak otoparkı yapmıyorlar. Belediye de bu duruma göz yumuyor” dedi.
ESNAF ÇÖZÜM İÇİN ADIM BEKLİYOR
Esnaf ve servis şoförleri de trafik çilesinden muzdarip olduklarını bildirdiler. 10 yıldır servis şoförlüğü yaptığını söyleyen Ali Basut, yıllardık Gebze’de yaşadığını ve her geçen gün trafik çilesinin artarak sürdüğünü belirtti. Katlanılmaz bir hal alan bu trafik sorunsalını Basut, Gebze’nin sanayi şehri olmasına ve işçi sınıfının yoğunluğuna bağladı. Bu problemlerin büyük bir kısmının servislere ait bir yol yapılmasıyla çözülebileceğini belirtti. Bölgede ticaretle uğraşan Mümin Karakaş ise, trafik sorununun çözülmesi gereken başlıca bir problem olduğunu ve bu sorunun devamında oluşan kulağı tırmalayan korna seslerinin de unutulmaması gerektiğini söyledi. Ayrıca trafiğin anlık kilitlenmeler oluşturma sebebini sürücülerin trafik kurallarına hiçbir şekilde uymamalarına bağladı. Karakaş, “ Hiçbir sürücünün bir diğerine saygısı yok. Park yeri yok. Bunların temelinde sağlam bir eğitim yok” diyerek sitemde bulundu.
Taksi şoförleri Gebze’deki trafik sorununu otobüslere ve otopark yetersizliğine bağladı. Trafiğin oluşmasından en büyük sebeplerin başında otobüs şoförlerinin kendilerine ait duraklarda değil de gelişi güzel olarak otobüsleri durdurup yolcu indirip bindirmelerine bağlayan Ali Düz bu noktada önlem alınması gerektiğini söyledi. Taksi şoförü Ahmet Akın ise uzun trafik kuyruklarının oluşmasını kaldırımlara ve yol kenarlarına park edilen araçlara bağladı. Gebze’nin temel sorununun otopark sorunu olduğunu söyleyen Akın, “Bina ve Ticari merkezler yapılırken ruhsatında otopark gösteriliyor, inşaatın bitimine doğru tekrar tadilat ruhsatı alınarak otoparkı yapmıyorlar. Belediye de bu duruma göz yumuyor” dedi.
ESNAF ÇÖZÜM İÇİN ADIM BEKLİYOREsnaf ve servis şoförleri de trafik çilesinden muzdarip olduklarını bildirdiler. 10 yıldır servis şoförlüğü yaptığını söyleyen Ali Basut, yıllardık Gebze’de yaşadığını ve her geçen gün trafik çilesinin artarak sürdüğünü belirtti. Katlanılmaz bir hal alan bu trafik sorunsalını Basut, Gebze’nin sanayi şehri olmasına ve işçi sınıfının yoğunluğuna bağladı. Bu problemlerin büyük bir kısmının servislere ait bir yol yapılmasıyla çözülebileceğini belirtti. Bölgede ticaretle uğraşan Mümin Karakaş ise, trafik sorununun çözülmesi gereken başlıca bir problem olduğunu ve bu sorunun devamında oluşan kulağı tırmalayan korna seslerinin de unutulmaması gerektiğini söyledi. Ayrıca trafiğin anlık kilitlenmeler oluşturma sebebini sürücülerin trafik kurallarına hiçbir şekilde uymamalarına bağladı. Karakaş, “ Hiçbir sürücünün bir diğerine saygısı yok. Park yeri yok. Bunların temelinde sağlam bir eğitim yok” diyerek sitemde bulundu.









