1 Kasım seçim sonuçları daha önce tartışılan ‘Başkanlık’ sistemini yeniden gündeme aldı. %50 oy alan Ahmet Davutoğlu, Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın projesini hayata geçirerek yeni bir dönem başlatmak istiyor. Bunun ilk mesajını Cumhurbaşkanlığı sözcüsü İbrahim Kalın verdi. Kalın seçim sonrası yaptığı değerlendirmede, “Gerekirse referanduma gidilir” ifadesini kullanınca kulisler hareketlendi. Birçok önemli isim, siyaset bilimcileri ve gazeteciler ‘Başkanlık’ sistemi üzerine konuşmaya başladı bile. Hatta STK’lar da artık sesli bir şekilde konu hakkında görüşlerini beyan ediyor hale geldi. Bunlardan biri de Osmanlı Eğitim Ocakları… Gebze’de de teşkilatlanan STK’nın başkanlığını yakın zamana kadar Fahrettin Ekinci yürütüyordu. Genel Merkez Yönetimi’ne giren ve Türkiye Teşkilatlanma Başkanlığı’na getirilen Ekinci, bir dost ortamında ocak faaliyetlerinden bahsederken 2016’da yönlerini Ege ve Trakya bölgesine çevirdiklerini söylemiş. Genel merkez olarak kararlarının bu yönde olduğunu aktaran Ekinci ülkeyle alakalı da sorumluluklarının olduğunu eklemiş. Osmanlı Eğitim Ocakları’nın hedefinde yeni anayasa ve başkanlık sistemi olduğunu dile getiren Ekinci, “Biz ocak olarak yeni anayasa ve başkanlık sisteminde aktif rol üstlenmeyi düşünüyoruz. Yeni Türkiye’nin bu iki değer üzerinde daha milli ve daha yerli bir ülke olacağından eminiz. Hükümetin bu yöndeki çalışmalarına bir STK olarak desteğimiz olacaktır. Konuyla ilgili seminerler ve sempozyumlar hazırlığı içerisindeyiz. Bu ülkenin başkanlık sistemi ile daha güçlü olacağına da inancımız tamdır. 600 yıllık Osmanlı tarihindeki idari yönetim bunun en güzel örneğidir” demiş.
GÜNDEM
Yayınlanma: 13 Kasım 2015 - 10:21
Osmanlı Eğitim Ocakları başkanlık peşinde imiş…
GÜNDEM
13 Kasım 2015 - 10:21





