SERVİS PARASI ÇOK AĞIR GELİYOR
Piri Reis Mahallesi’nde ilkokul olmadığını belirten mahalle sakinleri, “Çocuklarımızı ilkokula göndermek için nüfus kayıt sistemine göre Bayramoğlu’na göndermek zorunda kalıyoruz. Ancak Bayramoğlu’na öğrencilerimizin yürüyerek gidip gelmeleri sözkonusu değil. Yaşları küçük olduğu için minibüsle de gidip gelemiyorlar. Mecburen servis aracıyla gidip geliyorlar. Servis ücretleri çok yüksek. Bir öğrenci için 400 TL veriyoruz. Bu rakam bizim için ciddi bir gider. Mahallede yaşayan insanların ekonomik durumu zaten belli.” dediler.PAZARIMIZ DA YOK
Piri Reis Mahalle sakinleri okulun dışında haftalık mutfak ihtiyaçlarını karşılayacak pazarda olmadığını dile getirerek yetkililerden bu ihtiyacında çözülmesi konusunda talepte bulundular. Mahalle sakinleri, “Bu kadar yoğun bir nüfusun bulunduğu mahallede pazarcı esnafı da kazanır, mahalleli de alışverişlerini rahatça yapar. En yakın Pazar Osmangazi Mahallesi’nde. Alışveriş çantaları ile bayanların oralara gidip gelmeleri saatler alıyor. Sabah çıkıp akşama doğru Pazar alışverişini bitiriyoruz. Bütün günümüz pazarda geçiyor.” Dedi.MAHALLE MUHTARININ ÇÖZÜM ÖNERİSİ VAR
Piri Reis Mahalle Muhtarı Fuat Yaşar konuyla ilgili olarak, “Vatandaşlarımızın haklı şikayet ve talebi var. Pazar konusundan daha önceliklisi ilkokul durumudur. Kapanan Fatih Koleji’nin bir binası ilkokul olarak değerlendirebilir diye düşündük. Bu durumu İlçe Milli Eğitim Müdürümüzle de görüştük. Ancak lise olacağı yönünde bilgi verdi. Mahallemizdeki Servet Yalçın Ortaokulu ile Yunus Emre İlkokulu arasında ki uzaklığın en az 2 kilometre olması durumunda mahalleye bir ilkokul tahsis edilebilirmiş. Bu mesafe de 2 kilometre değil diye mahalleye ilkokul yapılmıyor. Bir önceki Kaymakamımız Ahmet Karaaslan bu sorunu çözme noktasında girişimler başlattı ve milli eğitime konuyu taşıdı. Ancak nasıl bir konumda ilemiyoruz. Önümüzdeki hafta konuyu tekrar gündeme getireceğiz.” dedi.Adnan Ayvaz- Yenigün Gazetesi-Darıca
Piri Reis Mahallesi’nde ilkokul olmadığını belirten mahalle sakinleri, “Çocuklarımızı ilkokula göndermek için nüfus kayıt sistemine göre Bayramoğlu’na göndermek zorunda kalıyoruz. Ancak Bayramoğlu’na öğrencilerimizin yürüyerek gidip gelmeleri sözkonusu değil. Yaşları küçük olduğu için minibüsle de gidip gelemiyorlar. Mecburen servis aracıyla gidip geliyorlar. Servis ücretleri çok yüksek. Bir öğrenci için 400 TL veriyoruz. Bu rakam bizim için ciddi bir gider. Mahallede yaşayan insanların ekonomik durumu zaten belli.” dediler.PAZARIMIZ DA YOK
Piri Reis Mahalle sakinleri okulun dışında haftalık mutfak ihtiyaçlarını karşılayacak pazarda olmadığını dile getirerek yetkililerden bu ihtiyacında çözülmesi konusunda talepte bulundular. Mahalle sakinleri, “Bu kadar yoğun bir nüfusun bulunduğu mahallede pazarcı esnafı da kazanır, mahalleli de alışverişlerini rahatça yapar. En yakın Pazar Osmangazi Mahallesi’nde. Alışveriş çantaları ile bayanların oralara gidip gelmeleri saatler alıyor. Sabah çıkıp akşama doğru Pazar alışverişini bitiriyoruz. Bütün günümüz pazarda geçiyor.” Dedi.MAHALLE MUHTARININ ÇÖZÜM ÖNERİSİ VAR
Piri Reis Mahalle Muhtarı Fuat Yaşar konuyla ilgili olarak, “Vatandaşlarımızın haklı şikayet ve talebi var. Pazar konusundan daha önceliklisi ilkokul durumudur. Kapanan Fatih Koleji’nin bir binası ilkokul olarak değerlendirebilir diye düşündük. Bu durumu İlçe Milli Eğitim Müdürümüzle de görüştük. Ancak lise olacağı yönünde bilgi verdi. Mahallemizdeki Servet Yalçın Ortaokulu ile Yunus Emre İlkokulu arasında ki uzaklığın en az 2 kilometre olması durumunda mahalleye bir ilkokul tahsis edilebilirmiş. Bu mesafe de 2 kilometre değil diye mahalleye ilkokul yapılmıyor. Bir önceki Kaymakamımız Ahmet Karaaslan bu sorunu çözme noktasında girişimler başlattı ve milli eğitime konuyu taşıdı. Ancak nasıl bir konumda ilemiyoruz. Önümüzdeki hafta konuyu tekrar gündeme getireceğiz.” dedi.Adnan Ayvaz- Yenigün Gazetesi-Darıca









