Gebze Ticaret Odası, oda üyelerinin sektörel sorunların konuşulduğu toplantı Vali Güzeloğlu’nun katılımıyla gerçekleştirildi. GTO meclis salonunda gerçekleştirilen toplantıya Güzeloğlu’nun yanı sıra Gebze Ticaret Odası Başkanı Nail Çiler, Gebze Kaymakamı Mehmet Arslan, Gebze Belediyesi Başkan Yardımcısı Nilay Ayran, GTO meclis üyeleri, kamu kurum ve kuruluş temsilcileri katıldı. 7 Meslek komitesi temsilcileri sektörel problemlerini dile getirerek Vali Güzeloğlu’ndan ve yetkililerden soruna yönelik çözüm için adım atılmasını istedi.“BUGÜN BURADA OLANLAR TÜRKİYE EKONOMİSİNE YÖN VERENLER”
Sektörel sorunları konuşulduğu toplantıda ilk olarak GTO Başkanı Nail Çiler bir konuşma gerçekleştirdi. Gerçekleştirilen toplantı ortamında devletin sıcaklığını hissettiğini ve içinden geldiği gibi konuşmak istediğini belirten Çiler, “İçimden geldiğince konuşmak istiyorum. Vali beyin talimatı ile bugün bu toplantıyı gerçekleştiriyoruz. Bölge ve Türkiye ekonomisine yön verenler şu an buradalar. Bölgemizdeki bazı sektörleri ele alarak çözüm arayacağız. Sorun yaratan değil sorun çözen taraf olduk yine çözüme yönelik konuşacağız. Bizim bölgemizin bir farkı var. Burada birçok ilke imza attık. Sektörümüz dışında sosyal sorumluluk yönünde büyük çalışmalarımız oldu. 12450 öğrenciye eğitim verdik. Bu girişimimiz Türkiye’de ses getirdi. TBMM’de kanun çıkarıldı. Bizim için çok önemli bir projeydi. Çalışmalarımız hala devam ediyor. Özellikle Doğu ve Güneydoğu’dan yoğun bir talep var. Bu bölgelerde program gerçekleştireceğiz” ifadelerini kullandı.“HEDEF DÜNYANIN EN GELİŞMİŞ İLK 10 ÜLKESİNDEN BİRİ OLMAK”
Çiler’den sonra Kocaeli Valisi Hasan Basri Güzeloğlu bir konuşma gerçekleştirdi. Türkiye’nin Başkenti Ankara, Ekonominin Başkenti Gebze’dir diyerek başladığı konuşmasında Güzeloğlu, Sizlerle birlikte ortak bir çabayı, ortak bir ideali paylaşıyoruz. Bu idealimiz gelişmiş bir Türkiye ve gelişmiş bir Gebze’dir. Bir konunun tahlili çok önemli. O da bürokrasinin görevidir. Bürokrasi millete hizmet etmek için vardır, hükmetmek için değil. Bunun için mücadele ediyoruz. GTO’da ülkemizin gelişiminin öncüsüdür. Türkiye’nin son 13 yılda aldığı yolun başlıca mimarları sizlersiniz. Bu anlamda iyi ki varsınız demek istiyorum. Bundan sonra ilişkilerimizi daha fazla arttırarak gönül birliği kuracağız. Hedefimiz bu kentin her köşesindeki meselelerin farkında olmak ve sorun yaşayan ağızdan bizzat dinlemek. Bu anlamda bir ilk yaparak ilçe değerlendirme toplantıları gerçekleştirdik. Çalışmaları devam ettirerek 2. Tur toplantılarımıza başlayacağız. Bunların hepsi ortak bir hedefe çıkıyor. Ekonomik kalkınmışlık olarak dünyanın en gelişmiş ilk 10 ülkesi arasında yer almak” ifadelerine yer verdi.ÇİLER, “TOKİ MEVZUATI TEKRAR GÖZDEN GEÇİRİLMELİDİR”
Çiler sektörde bölgemiz ve sektör çalışanlarının problemlerini Vali Güzeloğlu’na iletti. Bu bölgede 9 OSB var bu büyük bir velinimettir diye başladığı konuşmasında, “Biz Gebze’yi anlatırken övünüyoruz. Fakat büyük sorunlarımız da var. Mevcut hal binasının durumunu ortadadır. Yapıldığı dönemin şartlarına uygundu fakat günümüz Gebze’si için oldukça yetersiz. Bölgemize yeni bir hal yapılmasını istiyoruz. Diğer bir sorunumuz ise ulaşım ve trafik. Bu da Gebze’nin en büyük 2 probleminin başında geliyor. Bu kenti marka yapmak istiyorsan 10 yıl hatta 20 yıl sonrasını planlamamız gerekiyor. Birde “P” plaka sorunu var. Tekelcilerin eline geçti. Bu işle ilgisi olmayanlar Türkiye’nin çeşitli noktalarından gelerek ticaretini yapmaya başladı. Bu sektörde çalışan birçok insanımız sıkıntı yaşıyor. Tekelcilerin elinden kurtarılmasını istiyoruz. Marka şehirden bahsediyorsak bu problemlerin konuşulmaması gerekiyor. Son olarak TOKİ ile inşaat sektöründe çalışan arkadaşlarımızın yarışma gibi bir ortamı olmuyor. TOKİ birçok şeyden muaf tutuluyor ve bütün ihalelere 1-0 önde giriyor. TOKİ mevzuatı tekrar gözden geçirilmelidir. Amacının dışına çıktığını düşünüyoruz” diyerek bölgemiz problemlerini iletti. Toplantının son kısmı basına kapalı gerçekleştirildi. Haber: Semih KIR
Sektörel sorunları konuşulduğu toplantıda ilk olarak GTO Başkanı Nail Çiler bir konuşma gerçekleştirdi. Gerçekleştirilen toplantı ortamında devletin sıcaklığını hissettiğini ve içinden geldiği gibi konuşmak istediğini belirten Çiler, “İçimden geldiğince konuşmak istiyorum. Vali beyin talimatı ile bugün bu toplantıyı gerçekleştiriyoruz. Bölge ve Türkiye ekonomisine yön verenler şu an buradalar. Bölgemizdeki bazı sektörleri ele alarak çözüm arayacağız. Sorun yaratan değil sorun çözen taraf olduk yine çözüme yönelik konuşacağız. Bizim bölgemizin bir farkı var. Burada birçok ilke imza attık. Sektörümüz dışında sosyal sorumluluk yönünde büyük çalışmalarımız oldu. 12450 öğrenciye eğitim verdik. Bu girişimimiz Türkiye’de ses getirdi. TBMM’de kanun çıkarıldı. Bizim için çok önemli bir projeydi. Çalışmalarımız hala devam ediyor. Özellikle Doğu ve Güneydoğu’dan yoğun bir talep var. Bu bölgelerde program gerçekleştireceğiz” ifadelerini kullandı.“HEDEF DÜNYANIN EN GELİŞMİŞ İLK 10 ÜLKESİNDEN BİRİ OLMAK”
Çiler’den sonra Kocaeli Valisi Hasan Basri Güzeloğlu bir konuşma gerçekleştirdi. Türkiye’nin Başkenti Ankara, Ekonominin Başkenti Gebze’dir diyerek başladığı konuşmasında Güzeloğlu, Sizlerle birlikte ortak bir çabayı, ortak bir ideali paylaşıyoruz. Bu idealimiz gelişmiş bir Türkiye ve gelişmiş bir Gebze’dir. Bir konunun tahlili çok önemli. O da bürokrasinin görevidir. Bürokrasi millete hizmet etmek için vardır, hükmetmek için değil. Bunun için mücadele ediyoruz. GTO’da ülkemizin gelişiminin öncüsüdür. Türkiye’nin son 13 yılda aldığı yolun başlıca mimarları sizlersiniz. Bu anlamda iyi ki varsınız demek istiyorum. Bundan sonra ilişkilerimizi daha fazla arttırarak gönül birliği kuracağız. Hedefimiz bu kentin her köşesindeki meselelerin farkında olmak ve sorun yaşayan ağızdan bizzat dinlemek. Bu anlamda bir ilk yaparak ilçe değerlendirme toplantıları gerçekleştirdik. Çalışmaları devam ettirerek 2. Tur toplantılarımıza başlayacağız. Bunların hepsi ortak bir hedefe çıkıyor. Ekonomik kalkınmışlık olarak dünyanın en gelişmiş ilk 10 ülkesi arasında yer almak” ifadelerine yer verdi.ÇİLER, “TOKİ MEVZUATI TEKRAR GÖZDEN GEÇİRİLMELİDİR”
Çiler sektörde bölgemiz ve sektör çalışanlarının problemlerini Vali Güzeloğlu’na iletti. Bu bölgede 9 OSB var bu büyük bir velinimettir diye başladığı konuşmasında, “Biz Gebze’yi anlatırken övünüyoruz. Fakat büyük sorunlarımız da var. Mevcut hal binasının durumunu ortadadır. Yapıldığı dönemin şartlarına uygundu fakat günümüz Gebze’si için oldukça yetersiz. Bölgemize yeni bir hal yapılmasını istiyoruz. Diğer bir sorunumuz ise ulaşım ve trafik. Bu da Gebze’nin en büyük 2 probleminin başında geliyor. Bu kenti marka yapmak istiyorsan 10 yıl hatta 20 yıl sonrasını planlamamız gerekiyor. Birde “P” plaka sorunu var. Tekelcilerin eline geçti. Bu işle ilgisi olmayanlar Türkiye’nin çeşitli noktalarından gelerek ticaretini yapmaya başladı. Bu sektörde çalışan birçok insanımız sıkıntı yaşıyor. Tekelcilerin elinden kurtarılmasını istiyoruz. Marka şehirden bahsediyorsak bu problemlerin konuşulmaması gerekiyor. Son olarak TOKİ ile inşaat sektöründe çalışan arkadaşlarımızın yarışma gibi bir ortamı olmuyor. TOKİ birçok şeyden muaf tutuluyor ve bütün ihalelere 1-0 önde giriyor. TOKİ mevzuatı tekrar gözden geçirilmelidir. Amacının dışına çıktığını düşünüyoruz” diyerek bölgemiz problemlerini iletti. Toplantının son kısmı basına kapalı gerçekleştirildi. Haber: Semih KIR





