2010 yılında Aydın Us tarafından Gebze’de kurulan Gebze Pedal Grubu her geçen gün kendini geliştirerek geleceğin milli sporcularını çıkartmak adına çalışmalar yapıyor. 3 kişiyle kurulan grup şu an 50’ye yakın aktif bisiklet sürücüsünü bünyesinde barındırıyor. Gebze, Darıca ve Çayırova’lı bisiklet sürücüleri il içi ve il dışı turlar düzenliyor.DARICA VE GEBZE BÖLGESİNDEN YOĞUN KATILIM
2 yıl önce gruba dahil olduğunu söyleyen Harun Canbazoğlu, ilk aşamada tur bisikletçiliği olarak bu spora başladığını, gezi amaçlı yaptığı bu etkinlikler sonrası olayın farklı bir noktaya gittiğini ve profesyonel anlamda bu spora bakmaya başladığını söyledi. Canbazoğlu, “Boş vakitlerimi değerlendirmek amacıyla arkadaşlarımla turlara katılmaya başladım. Bir müddet sonra bu turlar yetmemeye başlıyor. Beden olarak daha fazlasını yapabileceğini hissetmeye başlıyorsun. Hissetmeye başladıkça üstüne koyuyorsun. Sonuç olarak profesyonelleşiyorsun” dedi. Özellikle Darıca ve Gebze bölgesinden yoğun bir katılım olduğunu söyleyen Canbazoğlu gruptan haberi olmayan fakat yine bölgemizde bu spora gönül vermiş birçok bisikletçinin olduğunun bilgisini verdi.GENÇLİK MERKEZİ’NDE KULÜP BİNASI KURULACAK
Kurumsal olarak şu an kulüp aşamasında olduklarını söyleyen Canbazoğlu, “Gebze Alaattin Kurt Stadı’nın yanında yapılmakta olan Gençlik Merkezi’nde büyük bir olasılıkla kulüp binamızı kuracağız. Resmi bir tüzük ve yönetim kadromuz olacak. Bunun haricinde Perşembe ya da Pazar günleri halk sürüşü yapmayı düşünüyoruz. Sporu geliştirmek amaçlı kondisyon turlarını da arttıracağız. Bu çalışmalarda Gençlik ve Spor Müdürlüğü’nden destek almak önemli. Şu an birkaç kişiyle iletişim halindeyiz. İzmit’te turlara katılanlara ücretsiz kahvaltı veriliyor. Bizlerde Gebze’de bu çalışmalara benzer adımlar atarak kitlemizi arttırmayı düşünüyoruz. Ufak şeyler bunlar fakat teşvik anlamında önemli çalışmalar olarak görüyorum. İlerleyen zamanlarda örnek alan değil örnek olan bir kulüp olacağız” şeklinde konuştu."PROFESYONEL BİR TAKIM KURMAYI DÜŞÜNÜYORUZ"
Gebze’nin bisiklet sporuna uygunluğu noktasına da değinen Canbazoğlu, “Gebze’de sürüş yolu hiç yok ve bölgemiz düz bir alana da sahip değil. SSK rampası özellikle çok bilindik ve zorlu bir çıkış noktası. Her tur sonrası Eskihisar’ı ve SSK rampasını kullanıyoruz. Belediyenin bu anlamda destek sağlamasını bekliyoruz. Ufak çalışmalar büyük sonuçlar doğurabilir” ifadelerini kullandı. Kulüp kurulduktan sonra sosyal aktiviteleri arttıracaklarını söyleyen Canbazoğlu, “Profesyonel bir takım kurmayı düşünüyoruz. Bu sayede sporcu yetiştirmeye de başlayacağız. Gebze Belediyesi tarafında bize bir alan sözü verildi. Bu alanda kondisyon ve beceri anlamında uygun olan bisikletçileri toplayıp, belirli bir antrenman çerçevesinde eğiterek milli sporcu çıkartmayı amaçlıyoruz” görüşünde bulundu."LASSA VE TORKU BİSİKLET TAKIMI İLE YARIŞABİLİRİZ"
Canbazoğlu sözlerini, “Kış döneminde Bisiklet Federasyonu bir takvim belirliyor. Yaz dönemini kapsayan bu takvim doğrultusunda yarışlar yapılıyor. Bu yarışlar sonrası (Uluslararası Bisiklet Birliği) UCI sisteminde ilk sırayı alan bayanlarda ve erkeklerde bir kişi olimpiyatlarda ülkemizi temsil ediyor. Bu spora yatırım yapılırsa dünya sıralamasında derece yapacak bisikletçilerin çıkacağı inancındayım. Fakat diğer spor dallarının altında kalmış bir durumda ve destek yok. Türkiye’de bu spora destek sağlayan ve profesyonel çalışmalar yapan Lassa ve Torku Bisiklet Takımı var. Olimpiyatlara giden sporcularımız buralardan çıkıyor. Bisikletin direği olarak görülen bu iki isimle yarışabilecek bir Gebze kulübü neden çıkmasın? Bunlar hayalcilik değil biraz inanç ve destekle hepsi gerçekleşebilir” diyerek sonlandırdı. Haber: Semih KIR
2 yıl önce gruba dahil olduğunu söyleyen Harun Canbazoğlu, ilk aşamada tur bisikletçiliği olarak bu spora başladığını, gezi amaçlı yaptığı bu etkinlikler sonrası olayın farklı bir noktaya gittiğini ve profesyonel anlamda bu spora bakmaya başladığını söyledi. Canbazoğlu, “Boş vakitlerimi değerlendirmek amacıyla arkadaşlarımla turlara katılmaya başladım. Bir müddet sonra bu turlar yetmemeye başlıyor. Beden olarak daha fazlasını yapabileceğini hissetmeye başlıyorsun. Hissetmeye başladıkça üstüne koyuyorsun. Sonuç olarak profesyonelleşiyorsun” dedi. Özellikle Darıca ve Gebze bölgesinden yoğun bir katılım olduğunu söyleyen Canbazoğlu gruptan haberi olmayan fakat yine bölgemizde bu spora gönül vermiş birçok bisikletçinin olduğunun bilgisini verdi.GENÇLİK MERKEZİ’NDE KULÜP BİNASI KURULACAK
Kurumsal olarak şu an kulüp aşamasında olduklarını söyleyen Canbazoğlu, “Gebze Alaattin Kurt Stadı’nın yanında yapılmakta olan Gençlik Merkezi’nde büyük bir olasılıkla kulüp binamızı kuracağız. Resmi bir tüzük ve yönetim kadromuz olacak. Bunun haricinde Perşembe ya da Pazar günleri halk sürüşü yapmayı düşünüyoruz. Sporu geliştirmek amaçlı kondisyon turlarını da arttıracağız. Bu çalışmalarda Gençlik ve Spor Müdürlüğü’nden destek almak önemli. Şu an birkaç kişiyle iletişim halindeyiz. İzmit’te turlara katılanlara ücretsiz kahvaltı veriliyor. Bizlerde Gebze’de bu çalışmalara benzer adımlar atarak kitlemizi arttırmayı düşünüyoruz. Ufak şeyler bunlar fakat teşvik anlamında önemli çalışmalar olarak görüyorum. İlerleyen zamanlarda örnek alan değil örnek olan bir kulüp olacağız” şeklinde konuştu."PROFESYONEL BİR TAKIM KURMAYI DÜŞÜNÜYORUZ"
Gebze’nin bisiklet sporuna uygunluğu noktasına da değinen Canbazoğlu, “Gebze’de sürüş yolu hiç yok ve bölgemiz düz bir alana da sahip değil. SSK rampası özellikle çok bilindik ve zorlu bir çıkış noktası. Her tur sonrası Eskihisar’ı ve SSK rampasını kullanıyoruz. Belediyenin bu anlamda destek sağlamasını bekliyoruz. Ufak çalışmalar büyük sonuçlar doğurabilir” ifadelerini kullandı. Kulüp kurulduktan sonra sosyal aktiviteleri arttıracaklarını söyleyen Canbazoğlu, “Profesyonel bir takım kurmayı düşünüyoruz. Bu sayede sporcu yetiştirmeye de başlayacağız. Gebze Belediyesi tarafında bize bir alan sözü verildi. Bu alanda kondisyon ve beceri anlamında uygun olan bisikletçileri toplayıp, belirli bir antrenman çerçevesinde eğiterek milli sporcu çıkartmayı amaçlıyoruz” görüşünde bulundu."LASSA VE TORKU BİSİKLET TAKIMI İLE YARIŞABİLİRİZ"
Canbazoğlu sözlerini, “Kış döneminde Bisiklet Federasyonu bir takvim belirliyor. Yaz dönemini kapsayan bu takvim doğrultusunda yarışlar yapılıyor. Bu yarışlar sonrası (Uluslararası Bisiklet Birliği) UCI sisteminde ilk sırayı alan bayanlarda ve erkeklerde bir kişi olimpiyatlarda ülkemizi temsil ediyor. Bu spora yatırım yapılırsa dünya sıralamasında derece yapacak bisikletçilerin çıkacağı inancındayım. Fakat diğer spor dallarının altında kalmış bir durumda ve destek yok. Türkiye’de bu spora destek sağlayan ve profesyonel çalışmalar yapan Lassa ve Torku Bisiklet Takımı var. Olimpiyatlara giden sporcularımız buralardan çıkıyor. Bisikletin direği olarak görülen bu iki isimle yarışabilecek bir Gebze kulübü neden çıkmasın? Bunlar hayalcilik değil biraz inanç ve destekle hepsi gerçekleşebilir” diyerek sonlandırdı. Haber: Semih KIR










Yaptıkları iş hiç kolay değil ama severek yaptıkları için her şeyin üstesinden geliyorlar helal olsun harun kardeşime