“Çırak ve Kalfalar” ismiyle başlattıkları proje kapsamında sanayide çalışan gençlerle buluşan Yeşilay çalışmalarına hız kesmeden devam ediyor.5 yıldır Yeşilay gönüllüsü olarak çalışan Mustafa Özcan, ‘Çırak ve Kalfalara’ yönelik başlattıkları projeyi çok değerli bulduğunu, 1 yıldır devam eden çalışmaların birçok gencin hayatında önemli değişikliklere neden olduğunu söyledi. İlkokul ve ortaokullarda da çalışmalar yaptıklarını söyleyen Özcan, Sigara Böreğinin adını Yeşilay Böreği olarak değiştirerek olumlu geri dönüşler aldıklarını belirtti. TDK’ya bu ismin ‘Yeşilay Böreği’ olarak değiştirilmesi talebinde de bulunduklarını söyleyen Özcan, bu isteğin olumsuz karşılandığı bilgisini verdi.YEŞİLAY GENÇLERİN ELİNDEN TUTUYOR
5 gün boyunca sanayide çalışarak Cumartesi günleri Meslek Lisesi’ne giden gençlerin boş olan Pazar günlerinde yürütülen çalışma hakkında Özcan, “Yaklaşık 1 yıldır bu çalışmayı yapıyoruz. Öğrenciler tarafından katılım oldukça fazla oluyor. Pazar günleri yapılan çalışmalar 60 kişiyi bulan katılımlarla gerçekleşiyor. Günübirlik yapılan bu etkinliklere öğretmenlerin ilgisi ise oldukça yoğun. Bu öğrenciler çok değerli. Haftanın 5 günü sanayide çalışıyorlar Cumartesi günleri de okula gidiyorlar. Sosyal hayatları hiç yok. Okulu bitirince yine sanayide çalışmaya devam edecekler. Kendileri de ‘Bir Pazar günümüz var fakat o günde de hiçbir sosyal aktivitemiz olmuyor. Dış dünyayla bağlantımız kesildiği anda Yeşilay elimizden tuttu’ ifadelerini kullanıyorlar. Bu geri dönüşler bizi mutlu ediyor” dedi.YEŞİLAY İÇİNDE BÜYÜK BİR AİLEYİZ
Fatih Sultan Mehmet Anadolu Lisesi, eski adıyla Gebze Anadolu Lisesi’nde okuduğu yıllarda şu an Gebze Yeşilay Şubesi’nin başkanlığını yapan Enver Şahin sayesinde Yeşilay ile tanıştığını söyleyen Özcan Yeşilay’ın büyük bir aile hissiyatı verdiğini söyledi. İnsanlara yardım etmenin ve bilinçlendirmenin gurur verici olduğunu ifade eden Özcan, “Yeşilay’ın içine girdikten sonra bende çalışmalara başladım. Kendi okulumda haftada 1 gün, 1 ders saati süresi boyunca öğrenci arkadaşlarımıza slayt üzerinden sigara alkol ve uyuşturucu maddenin zararlarını anlattık. Hem bizim için hem de öğrenci arkadaşlarımız adına çok yararlı çalışmalar oldu. Yine kendi okulumuzda Tiyatro ve Sinema çalışmaları yaptık. Görsel olarak bunları sunmak olumlu tepkilere sebep oldu” ifadelerini kullandı.KISA FİLM İÇİN DESTEK BEKLİYORLAR
Şu sıralar kısa film çalışması yaptıklarını söyleyen Özcan, kendi ekibiyle yürüttüğü bu çalışmada kurgulamak istedikleri miting sahnesi için 20-25 kişilik bir öğrenci gurubuna ihtiyaçlarının olduğunu fakat hiçbir destek alamadıklarını belirtti. “Ölüm ve Pişmanlık” adlı kısa filmin konusunu Özcan, “Bir baba yıllarca sigara ve alkol gibi maddeleri kullanıyor ve bunun sonunda bacaklarının kesiliyor. Bacağı kesildikten sonra bu şahıs derin bir acı ve pişmanlığın içine giriyor. Tüm bunları yaşarken bir de oğlu tarafından, yıllarca içtin bu saatten sonra bıraksan ne değişecek sitemleriyle karşılaşınca tamamen yıkılıyor. Bu sitemler üzerine derin bir çıkmaza sürüklenen baba sigara ve alkol kullanmaya devam ederek adım adım ölüme sürükleniyor. Oğlu söylediği bu sözlerden dolayı pişman olarak babasına son bir sürpriz yapmak istiyor” diyerek anlattı. Haber:Semih KIR
5 gün boyunca sanayide çalışarak Cumartesi günleri Meslek Lisesi’ne giden gençlerin boş olan Pazar günlerinde yürütülen çalışma hakkında Özcan, “Yaklaşık 1 yıldır bu çalışmayı yapıyoruz. Öğrenciler tarafından katılım oldukça fazla oluyor. Pazar günleri yapılan çalışmalar 60 kişiyi bulan katılımlarla gerçekleşiyor. Günübirlik yapılan bu etkinliklere öğretmenlerin ilgisi ise oldukça yoğun. Bu öğrenciler çok değerli. Haftanın 5 günü sanayide çalışıyorlar Cumartesi günleri de okula gidiyorlar. Sosyal hayatları hiç yok. Okulu bitirince yine sanayide çalışmaya devam edecekler. Kendileri de ‘Bir Pazar günümüz var fakat o günde de hiçbir sosyal aktivitemiz olmuyor. Dış dünyayla bağlantımız kesildiği anda Yeşilay elimizden tuttu’ ifadelerini kullanıyorlar. Bu geri dönüşler bizi mutlu ediyor” dedi.YEŞİLAY İÇİNDE BÜYÜK BİR AİLEYİZ
Fatih Sultan Mehmet Anadolu Lisesi, eski adıyla Gebze Anadolu Lisesi’nde okuduğu yıllarda şu an Gebze Yeşilay Şubesi’nin başkanlığını yapan Enver Şahin sayesinde Yeşilay ile tanıştığını söyleyen Özcan Yeşilay’ın büyük bir aile hissiyatı verdiğini söyledi. İnsanlara yardım etmenin ve bilinçlendirmenin gurur verici olduğunu ifade eden Özcan, “Yeşilay’ın içine girdikten sonra bende çalışmalara başladım. Kendi okulumda haftada 1 gün, 1 ders saati süresi boyunca öğrenci arkadaşlarımıza slayt üzerinden sigara alkol ve uyuşturucu maddenin zararlarını anlattık. Hem bizim için hem de öğrenci arkadaşlarımız adına çok yararlı çalışmalar oldu. Yine kendi okulumuzda Tiyatro ve Sinema çalışmaları yaptık. Görsel olarak bunları sunmak olumlu tepkilere sebep oldu” ifadelerini kullandı.KISA FİLM İÇİN DESTEK BEKLİYORLAR
Şu sıralar kısa film çalışması yaptıklarını söyleyen Özcan, kendi ekibiyle yürüttüğü bu çalışmada kurgulamak istedikleri miting sahnesi için 20-25 kişilik bir öğrenci gurubuna ihtiyaçlarının olduğunu fakat hiçbir destek alamadıklarını belirtti. “Ölüm ve Pişmanlık” adlı kısa filmin konusunu Özcan, “Bir baba yıllarca sigara ve alkol gibi maddeleri kullanıyor ve bunun sonunda bacaklarının kesiliyor. Bacağı kesildikten sonra bu şahıs derin bir acı ve pişmanlığın içine giriyor. Tüm bunları yaşarken bir de oğlu tarafından, yıllarca içtin bu saatten sonra bıraksan ne değişecek sitemleriyle karşılaşınca tamamen yıkılıyor. Bu sitemler üzerine derin bir çıkmaza sürüklenen baba sigara ve alkol kullanmaya devam ederek adım adım ölüme sürükleniyor. Oğlu söylediği bu sözlerden dolayı pişman olarak babasına son bir sürpriz yapmak istiyor” diyerek anlattı. Haber:Semih KIR









