Gebze Belediyesi Mart ayı sosyal etkinliklerine hızlı başladı. Yeni Türkiye’nin inşası için en uygun model olarak vatandaşın onayına sunulması beklenen ‘Başkanlık sistemi’ konusunu masaya yatırdı. GKM’de Perşembe gecesi yapılan etkinlikle ‘Başkanlık’ ele alındı. Avukat Halit Çokan’ın sunumu ile yapılan seminere yüzlerce kişi katılırken Başkan Adnan Köşker’de program sonuna kadar salondan ayrılmadı. Ak Parti Gebze İlçe Başkan’ı Hasan Soba, Çayırova eski Belediye Başkanı Ziyaeddin Akbaş, meclis üyeleri ile STK temsilcileri de izleyenler arasındaydı. Çokan anlatımında başkanlık modelini tanıttı sorulara cevap verdi. ÇEVRENİZİ BİLGİLENDİRİN
Panelin açılış konuşmasını gerçekleştiren Gebze Belediye Başkanı Adnan Köşker, “Başkanlık Sitemini önce biz iyice her yönüyle bilmeliyiz ki; çevremize, eşimize dostumuza en doru şekilde aktarabilelim. Bu konferansta birebir dinleme öğrenme şansı buluyoruz. Dikkatle can kulağıyla dinleyelim ve ulaşabildiğimiz her noktaya en iyi, şekilde aktaralım. Biz bu anlamda Gebze Belediyesi olarak bunu başlattık. Konferansın verimli geçmesini temenni ediyor şimdiden hepinize teşekkür ediyorum” dedi. DAHA FAZLA DEMOKRASİ
Konferansına mevcut Anayasa ve Parlamenter sistemin eksikliklerini ve doğurduğu olumsuzlukları anlatarak başlayan Avukat Halit Çokan, “Bu olumsuzlukları ortadan kaldıracak sistemin adı Başkanlık Sitemidir. Birçok ülkede oldukça düzgün bir şekilde işleyen bu sistemin en önemli iki özelliği; siyasi istikrar ve demokratik istikrardır. Mevcut sistemde siyasi istikrardan söz etmek mümkün değil. Seçimle başa gelen hükümetin bile acaba kaç yıl görevde kalacağı belli değil. Bu da siyasi bir belirsizliği doğuruyor. Bu her alana yansıyor. Zamanında bunların acısını çok çektik. Hükümetler yıkıldı, ekonomik krizler çıktı, bankalar battı. Halkın seçtiği partilerin zamanın da hükümette yer almaması için yapılanları gördü bu ülke. Şu anki sistemde biz Başbakanı seçmiyoruz, Başkanlık sisteminde Başbakanı direk olarak halk seçecek. Bu da ne anlama geliyor? Daha fazla demokrasi ve her kesimin daha çok temsil edilmesi” dedi. Konuşmasının sonunda Gebze Belediye Başkanı Adnan Köşker, Avukat Halit Çokan’a günün anısına hat sanatı tablosu taktim etti.
Panelin açılış konuşmasını gerçekleştiren Gebze Belediye Başkanı Adnan Köşker, “Başkanlık Sitemini önce biz iyice her yönüyle bilmeliyiz ki; çevremize, eşimize dostumuza en doru şekilde aktarabilelim. Bu konferansta birebir dinleme öğrenme şansı buluyoruz. Dikkatle can kulağıyla dinleyelim ve ulaşabildiğimiz her noktaya en iyi, şekilde aktaralım. Biz bu anlamda Gebze Belediyesi olarak bunu başlattık. Konferansın verimli geçmesini temenni ediyor şimdiden hepinize teşekkür ediyorum” dedi. DAHA FAZLA DEMOKRASİ
Konferansına mevcut Anayasa ve Parlamenter sistemin eksikliklerini ve doğurduğu olumsuzlukları anlatarak başlayan Avukat Halit Çokan, “Bu olumsuzlukları ortadan kaldıracak sistemin adı Başkanlık Sitemidir. Birçok ülkede oldukça düzgün bir şekilde işleyen bu sistemin en önemli iki özelliği; siyasi istikrar ve demokratik istikrardır. Mevcut sistemde siyasi istikrardan söz etmek mümkün değil. Seçimle başa gelen hükümetin bile acaba kaç yıl görevde kalacağı belli değil. Bu da siyasi bir belirsizliği doğuruyor. Bu her alana yansıyor. Zamanında bunların acısını çok çektik. Hükümetler yıkıldı, ekonomik krizler çıktı, bankalar battı. Halkın seçtiği partilerin zamanın da hükümette yer almaması için yapılanları gördü bu ülke. Şu anki sistemde biz Başbakanı seçmiyoruz, Başkanlık sisteminde Başbakanı direk olarak halk seçecek. Bu da ne anlama geliyor? Daha fazla demokrasi ve her kesimin daha çok temsil edilmesi” dedi. Konuşmasının sonunda Gebze Belediye Başkanı Adnan Köşker, Avukat Halit Çokan’a günün anısına hat sanatı tablosu taktim etti.





