Büyükşehir Belediyesi Toplantı Salonu’nda gerçekleştirilen toplantıda Büyükakın, “Biz çöp depolama fabrikası değil, evsel atıkların yakılmasıyla enerji üretim tesisi kurmayı planlıyoruz. Bu tesis Türkiye’de ilk olacak ve kamuoyunda iddia edildiği gibi çöp fabrikası olmayacak. Henüz yeri için kesin bir karar vermiş değiliz. Yapılabilecek en uygun yeri belirlemeye çalışıyoruz’’ dedi. Bilgilendirme toplantısında Başkan Danışmanı Ömer Polat ile Çevre Koruma ve Kontrol Daire Başkanı Necmi Kahraman da hazır bulundu.3 YILLIK DEPOLAMA KAPASİTEMİZ BULUNUYOR
İlimizde 3 yıllık evsel atık depolama kapasitesinin kaldığını belirten Genel Sekreter Büyükakın, yakma tesisinin 4 yılda inşa edileceğini, yeni tesis yapılmazsa depolama tesisleriyle tüm kentin yaşanılamaz bir hal alacağını ifade etti. Gelişmiş ülkelerde evsel atıkların geri kazanım veya yakma ile bertaraf edildiğini, geri kalmış ülkelerde evsel atıkların depolandığını belirtti. Büyükakın tüm gelişmiş ülkelerde örnekleri olduğu gibi modern bir tesis yapmayı planladıklarını kaydetti. Kocaeli’nde günlük 1600 ton evsel atık üretildiği bilgisini veren Genel Sekreter Büyükakın, “Bizim için çok kritik şeylerden bir tanesi de buraya diğer alanlardan gelen evsel atıklar nasıl ulaşacak. Kocaeli’ndeki günlük 1600 ton evsel atığın 900 tonu Körfez, Derince ve İzmit ilçelerinden çıkıyor. İzmit sınırlarında tesis yapabileceğimiz başka bir alan yok. Derince’de ise belli yerlerde su havzaları mevcut. Gebze tarafına doğru gittikçe güney yakadaki evsel atıkları bu tarafa taşımamız gerekecek, güney tarafa doğru gitsek batı yakasındaki atıkları bu tarafa taşımamız gerekecek. Dilovası konusunda ısrarla altını çizerek söylüyorum; Dilovası’ndaki mesele oradaki insanlar ayaklandı da yapılmaktan vazgeçildi diye bir şey yok. Dilovası’nda tesis yapmayla ilgili ne yapılmış bir ihalemiz var, ne ortada bir proje var. Sadece yer seçim çalışmaları var’’ açıklamasını yaptı.“UYGUN DEĞİ” RAPORU ÇIKMAZSA YAPMAYIZ
Kamuoyunda oluşan yanlış algının düzeltilmesi gerektiğini ifade eden Büyükakın sözlerini , “Kocaeli’nin çöpü Körfez’e geliyor, Derince’ye geliyor diye bir şey yok. Derince veya Körfez, Kocaeli’nin çöplüğü oluyor diye bir şey yok. Hiçbir ilçemiz Kocaeli’nin çöplüğü değildir. Zaten biz çöplük yapmıyoruz, bu kavram çok yanlış. Burada yapılması düşünülen ‘Evsel Atık Arıtma Tesisi’ ve buradan elektrik enerjisi üretilecek. Biz çöplük yapmıyoruz. Doğru bilgilendirelim, teknik olarak tartışalım, ulaşım açısından, nakliye açısından veya diğer faktörler açısından buraya yapmak uygun değilse; zaten biz bunu teknik olarak yapmayız. Türkiye’de bu anlamda bir yakma tesisi hiç yok, Kocaeli Büyükşehir Belediyesi bunun ilkini yapacak. İstanbul Büyükşehir Belediyesi de benzer bir tesisin ihalesini yapacak. Yakma tesisi yapmadığımız zaman herkes kendi çöpünü kendi depolamak zorunda kalır. Tekrar ediyorum; biz çöplük yapmıyoruz, ‘Evsel Atık Yakma Tesisi’ yapıyoruz. Bunu yapmadığımız sürece bu kent önümüzdeki üç sene sonunda bütün depolama alanlarını kaybedecek” ifadeleriyle tamamladı. Muhtarlarla ve sivil toplum kuruluşlarıyla ortak bir mutabakat zemininde karar alınacağının altını çizen Büyükakın, sunumun ardından muhtarların konuya ilişkin sorularını cevaplandırdı.
İlimizde 3 yıllık evsel atık depolama kapasitesinin kaldığını belirten Genel Sekreter Büyükakın, yakma tesisinin 4 yılda inşa edileceğini, yeni tesis yapılmazsa depolama tesisleriyle tüm kentin yaşanılamaz bir hal alacağını ifade etti. Gelişmiş ülkelerde evsel atıkların geri kazanım veya yakma ile bertaraf edildiğini, geri kalmış ülkelerde evsel atıkların depolandığını belirtti. Büyükakın tüm gelişmiş ülkelerde örnekleri olduğu gibi modern bir tesis yapmayı planladıklarını kaydetti. Kocaeli’nde günlük 1600 ton evsel atık üretildiği bilgisini veren Genel Sekreter Büyükakın, “Bizim için çok kritik şeylerden bir tanesi de buraya diğer alanlardan gelen evsel atıklar nasıl ulaşacak. Kocaeli’ndeki günlük 1600 ton evsel atığın 900 tonu Körfez, Derince ve İzmit ilçelerinden çıkıyor. İzmit sınırlarında tesis yapabileceğimiz başka bir alan yok. Derince’de ise belli yerlerde su havzaları mevcut. Gebze tarafına doğru gittikçe güney yakadaki evsel atıkları bu tarafa taşımamız gerekecek, güney tarafa doğru gitsek batı yakasındaki atıkları bu tarafa taşımamız gerekecek. Dilovası konusunda ısrarla altını çizerek söylüyorum; Dilovası’ndaki mesele oradaki insanlar ayaklandı da yapılmaktan vazgeçildi diye bir şey yok. Dilovası’nda tesis yapmayla ilgili ne yapılmış bir ihalemiz var, ne ortada bir proje var. Sadece yer seçim çalışmaları var’’ açıklamasını yaptı.“UYGUN DEĞİ” RAPORU ÇIKMAZSA YAPMAYIZ
Kamuoyunda oluşan yanlış algının düzeltilmesi gerektiğini ifade eden Büyükakın sözlerini , “Kocaeli’nin çöpü Körfez’e geliyor, Derince’ye geliyor diye bir şey yok. Derince veya Körfez, Kocaeli’nin çöplüğü oluyor diye bir şey yok. Hiçbir ilçemiz Kocaeli’nin çöplüğü değildir. Zaten biz çöplük yapmıyoruz, bu kavram çok yanlış. Burada yapılması düşünülen ‘Evsel Atık Arıtma Tesisi’ ve buradan elektrik enerjisi üretilecek. Biz çöplük yapmıyoruz. Doğru bilgilendirelim, teknik olarak tartışalım, ulaşım açısından, nakliye açısından veya diğer faktörler açısından buraya yapmak uygun değilse; zaten biz bunu teknik olarak yapmayız. Türkiye’de bu anlamda bir yakma tesisi hiç yok, Kocaeli Büyükşehir Belediyesi bunun ilkini yapacak. İstanbul Büyükşehir Belediyesi de benzer bir tesisin ihalesini yapacak. Yakma tesisi yapmadığımız zaman herkes kendi çöpünü kendi depolamak zorunda kalır. Tekrar ediyorum; biz çöplük yapmıyoruz, ‘Evsel Atık Yakma Tesisi’ yapıyoruz. Bunu yapmadığımız sürece bu kent önümüzdeki üç sene sonunda bütün depolama alanlarını kaybedecek” ifadeleriyle tamamladı. Muhtarlarla ve sivil toplum kuruluşlarıyla ortak bir mutabakat zemininde karar alınacağının altını çizen Büyükakın, sunumun ardından muhtarların konuya ilişkin sorularını cevaplandırdı.





