Bilindiği gibi bölgemizde sadece COVİD-19 hastalarına bakan Darıca Farabi Eğitim ve Araştırma Hastanesi, acil servis bölümünü yeniden hizmete açıyor. Konuyla ilgili açıklamada bulunan İl Sağlık Müdürü Şenol Ergüney,“Bütün hastaneler pandemi moduna geçiyor. Bütün hastaneler COVİD hastası alacak, hepsi tedavi edecek ama acillerinde de vaka kabul edecekler. Gölcük, Derince, Farabi ve SEKA Devlet Hastanesi’ni COVİD hastaneleri yapmıştık; acil vaka almıyorlardı. Yarından itibaren acilleri açılacak. Böylelikle Kocaeli’deki bütün hastanelerin tamamı pandemi moduna geçmiş oldu. Bu şu demek; COVİD hastalarına bakar, tedavisini yapar, yanı sıra acillerinde de normal vakalarını kabul eder. Pandemi deyince sadece COVİD hastalarına bakıyor gibi kamuoyunda bir yanlış anlama oluyor” dedi.POLİKNİKLER AÇIK DEĞİL
Kocaeli’de uygulanan sistem hakkında konuşan Ergüney, “Vakaların yoğun olduğu dönemde Kocaeli modeli uygulamıştık. Bu sebeple ilk etapta SEKA’yı, sonrasında Derince, Gölcük ve Farabi’yi COVİD hastanesi yaptık. Çok da verimli bir model oldu. Yoğunluk azalınca bakanlığın standartları gereği pandemi hastanesi moduna geçtik. Bu durumda herkes kendi hastasını kendi yönetmiş olacak. Bu durum sadece acil vakalar için geçerli. Poliklinikleri açtık gibi bir durum yok. Öyle bir şey için henüz erken. Durumu kritik olan, acil olan vakalar yedi yirmi dört mantığıyla hastanelerimize gelip tedavileri yapılacak. İlimizin her tarafından hastalarımız rahatlıkla acil vakalarda daha sağlıklı hizmet alabilsin diye yaptık. Çalışmalarımızı her hafta sürece göre geliştiriyoruz” ifadelerinde bulundu.
Kocaeli’de uygulanan sistem hakkında konuşan Ergüney, “Vakaların yoğun olduğu dönemde Kocaeli modeli uygulamıştık. Bu sebeple ilk etapta SEKA’yı, sonrasında Derince, Gölcük ve Farabi’yi COVİD hastanesi yaptık. Çok da verimli bir model oldu. Yoğunluk azalınca bakanlığın standartları gereği pandemi hastanesi moduna geçtik. Bu durumda herkes kendi hastasını kendi yönetmiş olacak. Bu durum sadece acil vakalar için geçerli. Poliklinikleri açtık gibi bir durum yok. Öyle bir şey için henüz erken. Durumu kritik olan, acil olan vakalar yedi yirmi dört mantığıyla hastanelerimize gelip tedavileri yapılacak. İlimizin her tarafından hastalarımız rahatlıkla acil vakalarda daha sağlıklı hizmet alabilsin diye yaptık. Çalışmalarımızı her hafta sürece göre geliştiriyoruz” ifadelerinde bulundu.





