İşgücünün oldukça yoğun olduğu ve sanayisi ile ön plana çıkan bölgemizin, en önemli kurumlarından biri olan İŞKUR’un şube müdürü Ayhan Kutlu, ilçenin potansiyeli ve sorunları hakkında sorularımızı yanıtladı. 27 Mart itibari ile girilen milli istihdam Seferberliğindeki ikinci faz aşamasıyla özel çalışmalar yürüttüklerini ifade eden Kutlu, bölgenin Türkiye’de olmayan bir iş gücüne sahip olduğunu ifade etti. Gebze’nin göç alma konusunda ülke genelinden 4 kat daha fazla bir orana sahip olduğunu vurgulayan Kutlu, insanların sürekli iş değiştirdiğini ve kurumda kayıtları olan insanların yüzde 65’inin çalışmasına rağmen iş arayışında olduğunu dile getirdi. Tüm gayret ve çabalarının işsizliği azaltmak olduğunun altını çizen Kutlu, bu kadar geniş potansiyelli bir yerde sadece İŞKUR olarak başarmalarının mümkün olmadığını, diğer devlet kurumlarından, sendikalardan ve STK’lardan da destek görmeleri gerektiğini açıkladı. İŞKUR Gebze’nin tüm olumsuzluklara rağmen Türkiye’de ilk 15 arasında yer aldığını söyleyen Kutlu, “Daha iyi şartlarda çalışırsak bu rakamları ikiye katlarız ama her şartta çalışmalarımızı daha da yukarıya çekiyoruz” şeklinde konuştu. Kutlu’nun açıklamaları şu şekilde;YETERLİ HİZMET BİNAMIZ YOK
“Gebze olarak ilçe olmanın sıkıntısını yaşıyoruz. Binamız çok yetersiz 500 metrekare alanda 52 memurla çalışıyoruz. Toplantı salonlarımız, bekleme salonlarımız, arşivimiz yok. Tüm bu olumsuzluklara rağmen Türkiye genelinde, Gebze İŞKUR Hizmet Merkezi başarılı durumdadır. Geçen sene yaptığımız 18 bin 500 kişilik işe yerleştirme rakamını bu sene 2 katına çıkartmak amacındayız. Türkiye’de yine iller temel alındığında, ilçe kurumu olarak ilk 15 arasında yer almaktayız. Gebze 50 ve üzeri işçi çalıştıran kurum sayısında Türkiye 5.si konumunda. Kendimizi geliştirmek için canla başla çalışmaya devam ediyoruz. 1 ay içerisinde bin 700 iş yerine şahsen ziyarette bulunduk. Gebze Ticaret Odası ve KOSGEB ile işbirliği yaptık ve bin kişiye kurs vereceğiz ayrıca yıllardır süregelen desteklerinden dolayı kendilerine teşekkür ediyorum. Fakat Özel sektörden OSB’lerden yeteri kadar destek alsaydık İŞKUR Gebze olarak hala burada olmazdık daha iyi şartlar altında çalışırdık diye düşünüyorum. Alan sorununu çözemeden hizmetleri istediğimiz noktaya getirmemiz zor olacak ama biz zoru yapabilmenin derdindeyiz”
“Gebze olarak ilçe olmanın sıkıntısını yaşıyoruz. Binamız çok yetersiz 500 metrekare alanda 52 memurla çalışıyoruz. Toplantı salonlarımız, bekleme salonlarımız, arşivimiz yok. Tüm bu olumsuzluklara rağmen Türkiye genelinde, Gebze İŞKUR Hizmet Merkezi başarılı durumdadır. Geçen sene yaptığımız 18 bin 500 kişilik işe yerleştirme rakamını bu sene 2 katına çıkartmak amacındayız. Türkiye’de yine iller temel alındığında, ilçe kurumu olarak ilk 15 arasında yer almaktayız. Gebze 50 ve üzeri işçi çalıştıran kurum sayısında Türkiye 5.si konumunda. Kendimizi geliştirmek için canla başla çalışmaya devam ediyoruz. 1 ay içerisinde bin 700 iş yerine şahsen ziyarette bulunduk. Gebze Ticaret Odası ve KOSGEB ile işbirliği yaptık ve bin kişiye kurs vereceğiz ayrıca yıllardır süregelen desteklerinden dolayı kendilerine teşekkür ediyorum. Fakat Özel sektörden OSB’lerden yeteri kadar destek alsaydık İŞKUR Gebze olarak hala burada olmazdık daha iyi şartlar altında çalışırdık diye düşünüyorum. Alan sorununu çözemeden hizmetleri istediğimiz noktaya getirmemiz zor olacak ama biz zoru yapabilmenin derdindeyiz”









