Gebze Plastikçiler Organize Sanayi Bölgesi(GEPOSB)Yönetim Merkezi Açılış Töreni Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık’ın katılımı ile yapıldı. Törene bakanın yanı sıra Kocaeli Valisi Hasan Basri Güzeloğlu, Kocaeli CHP Milletvekili Tahsin Tarhan, Kocaeli Büyükşehir Belediye Başkanı İbrahim Karaosmanoğlu, Dilovası Kaymakamı Hulisi Şahin, Gebze Belediye Başkanı Adnan Köşker, Dilovası Belediye Başkanı Ali Toltar, Çayırova Belediye Başkanı Şevki Demirci, Kocaeli Sanayi Odası Başkanı Ayhan Zeytinoğlu, GTO Başkanı Nail Çiler, Kocaeli il müdürleri, OSB Başkanları, sanayiciler ve basın mensupları katıldı. Saygı duruşu ve İstiklal Marşı’nın okunmasının ardından protokol konuşmaları yapıldı.KİTABIMIZDAN ÇIKARDIK
İlk konuşmayı GEPOSB Yönetim Kurulu Başkanı Osman Erkan yaparak açılışa başta Işık’ın katılımdan dolayı teşekkür etti. Ardından söz alan Kocaeli Büyükşehir Belediye Başkanı İbrahim Karaosmanoğlu üretime destek sunan herkese destek vereceklerini söyledi. Karaosmanoğlu, “Üretmeden büyümek, gelişmek ve kalkınmak mümkün değil. Hükümetimiz ve bakanımız üreticinin önündeki engelleri kaldırmak için elinden geleni yapıyor. Bizlerde valimizle birlikte ilçe belediye başkanlarımızla birlikte her alanda kaliteyi, üretimi artırırız hayatı nasıl kolaylaştırırız uğraşını veriyoruz. Sanayi bölgelerinde su problemi kalmadı. Derelerimizi temiz hale getirdik. Özlemini duyduğumuz çevreye artık kavuştuk. Üretimimizi yapacağız, çevremizi de temiz tutacağız.Biz kitabımızdan çevre kirliliğini çıkardık. Kocaeli bugün bu özelliği ile yalnız Türkiye’ye değil dünyaya örnek olacak projeler yürütülmektedir.Sizlere hizmetten onur duyuyoruz.” şeklinde konuştu.2023’E KOCAELİ DESTEĞİ
Kocaeli Valisi Hasan Basri Güzeloğlu yönetim binasını OSB’ye kazandıran yönetim ve sanayicilere teşekkürler ederek, “Türkiye 2023 hedefine kararlı adımlarla yürüyor. Kocaeli’de yaptığı atılımlarla bu amaca katkı ve destek sağlayan başarıları adımların atıldığı en önemli merkez oldu.” ifadelerini kullandı. Başarılı çalışmalarından ve duyarlı yapısından dolayı GEPOSB’u kutlayan Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık ülke ve bölge adına OSB’lerde yapılan tüm çalışmaların hayırlar getirmesini dileyerek sözlerine başladı. Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık plastik sektörü ile ilgili güncel bilgileri paylaşarak Türkiye’nin Dünyada 7. Avrupa’da da 2. büyük sektöre sahip olduğunu söyledi. OSB’lerin rant yerleri olmadığını da konuşmasında belirten Işık üzerinde faaliyet yapılmayan hiçbir arsanın kalmaması için çalışmaların başlatıldığını bu anlamada rantçıların ellerinin yanacağını, kamulaştırmaların dahi yapılacağını söyledi.PLASTİKTE KATMA DEĞERLİ ÜRÜN ŞART
Tüm sektörlerde olduğu gibi plastik sektöründe de katma değeri yüksek ürünlerin üretilmesinin zamanın geldiğini ifade eden Bakan, “ Sanayicilerimizin plastik sektöründe katma değeri yüksek ürünler üretmesinin vakti geldi. Plastik sektörü artık ARGE ve İnovasyon merkezlerinin yükseldiği yerler halini almalı. Biz katma değerli ürünler üretmek için ARGE desteklerini hükümet olarak sizlere sunmaya hazırız.” şeklinde konuştu. Işık konuşmasında Gebze Bölgesi ve OSB’lerin bulunduğu alanlarda tarik sorunlarının çözümü için kısa vadede köprü, kavşak genişletilmelerinin, uzun vadede raylı sistemler ile ilgili çalışmaların başlatıldığını belirtti.
MERKEZ AKILLI BİNA
Büyükşehrin büyük fedakarlık yaparak sanayi bölgelerine Aralık 2015 fiyatlarını yüzde 10 düşürerek, bölgelere su sağlayacağını da belirterek konuşmasını sonlandırdı. Ardından diğer protokol üyeleri ile birlikte yönetim binasının kurdelesi kesildi. Yaklaşık 8 bin metrekare alan üzerinde kurulan akıllı bina özelliğindeki merkez, 250 kişilik konferans salonu, 500 kişilik restoranı, 60 araç kapasiteli otoparkı, 300 metrekare alana sahip fuar alanı, firmaların misafir ağırlaya bilecekleri görüşmeler yapacağı konferans salonları, üniversiteler için ayrılmış özel alanları ile hizmete girdi.
İlk konuşmayı GEPOSB Yönetim Kurulu Başkanı Osman Erkan yaparak açılışa başta Işık’ın katılımdan dolayı teşekkür etti. Ardından söz alan Kocaeli Büyükşehir Belediye Başkanı İbrahim Karaosmanoğlu üretime destek sunan herkese destek vereceklerini söyledi. Karaosmanoğlu, “Üretmeden büyümek, gelişmek ve kalkınmak mümkün değil. Hükümetimiz ve bakanımız üreticinin önündeki engelleri kaldırmak için elinden geleni yapıyor. Bizlerde valimizle birlikte ilçe belediye başkanlarımızla birlikte her alanda kaliteyi, üretimi artırırız hayatı nasıl kolaylaştırırız uğraşını veriyoruz. Sanayi bölgelerinde su problemi kalmadı. Derelerimizi temiz hale getirdik. Özlemini duyduğumuz çevreye artık kavuştuk. Üretimimizi yapacağız, çevremizi de temiz tutacağız.Biz kitabımızdan çevre kirliliğini çıkardık. Kocaeli bugün bu özelliği ile yalnız Türkiye’ye değil dünyaya örnek olacak projeler yürütülmektedir.Sizlere hizmetten onur duyuyoruz.” şeklinde konuştu.2023’E KOCAELİ DESTEĞİ
Kocaeli Valisi Hasan Basri Güzeloğlu yönetim binasını OSB’ye kazandıran yönetim ve sanayicilere teşekkürler ederek, “Türkiye 2023 hedefine kararlı adımlarla yürüyor. Kocaeli’de yaptığı atılımlarla bu amaca katkı ve destek sağlayan başarıları adımların atıldığı en önemli merkez oldu.” ifadelerini kullandı. Başarılı çalışmalarından ve duyarlı yapısından dolayı GEPOSB’u kutlayan Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık ülke ve bölge adına OSB’lerde yapılan tüm çalışmaların hayırlar getirmesini dileyerek sözlerine başladı. Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık plastik sektörü ile ilgili güncel bilgileri paylaşarak Türkiye’nin Dünyada 7. Avrupa’da da 2. büyük sektöre sahip olduğunu söyledi. OSB’lerin rant yerleri olmadığını da konuşmasında belirten Işık üzerinde faaliyet yapılmayan hiçbir arsanın kalmaması için çalışmaların başlatıldığını bu anlamada rantçıların ellerinin yanacağını, kamulaştırmaların dahi yapılacağını söyledi.PLASTİKTE KATMA DEĞERLİ ÜRÜN ŞART
Tüm sektörlerde olduğu gibi plastik sektöründe de katma değeri yüksek ürünlerin üretilmesinin zamanın geldiğini ifade eden Bakan, “ Sanayicilerimizin plastik sektöründe katma değeri yüksek ürünler üretmesinin vakti geldi. Plastik sektörü artık ARGE ve İnovasyon merkezlerinin yükseldiği yerler halini almalı. Biz katma değerli ürünler üretmek için ARGE desteklerini hükümet olarak sizlere sunmaya hazırız.” şeklinde konuştu. Işık konuşmasında Gebze Bölgesi ve OSB’lerin bulunduğu alanlarda tarik sorunlarının çözümü için kısa vadede köprü, kavşak genişletilmelerinin, uzun vadede raylı sistemler ile ilgili çalışmaların başlatıldığını belirtti.
Büyükşehrin büyük fedakarlık yaparak sanayi bölgelerine Aralık 2015 fiyatlarını yüzde 10 düşürerek, bölgelere su sağlayacağını da belirterek konuşmasını sonlandırdı. Ardından diğer protokol üyeleri ile birlikte yönetim binasının kurdelesi kesildi. Yaklaşık 8 bin metrekare alan üzerinde kurulan akıllı bina özelliğindeki merkez, 250 kişilik konferans salonu, 500 kişilik restoranı, 60 araç kapasiteli otoparkı, 300 metrekare alana sahip fuar alanı, firmaların misafir ağırlaya bilecekleri görüşmeler yapacağı konferans salonları, üniversiteler için ayrılmış özel alanları ile hizmete girdi.





