Ticaret Bakanı Ömer Bolat’ın açıkladığı verilere göre, Türkiye son 18 çeyrektir kesintisiz büyüme kaydederken, Mart ayı işsizlik oranı yüzde 7,9’a gerileyerek son 20 yılın en düşük seviyesine indi. Başkan Aslantaş, ihracattaki bu artışın sadece döviz girdisi sağlamadığını, aynı zamanda istihdamı ve toplumsal refahı da olumlu etkilediğini vurguladı. Özellikle yüksek teknoloji ve mühendislik odaklı üretimiyle öne çıkan Gebze’nin, Türkiye ekonomisinin lokomotif bölgelerinden biri olduğunu belirten Aslantaş, “Gebze’deki sanayi kuruluşlarımız sadece üretmiyor, aynı zamanda ülkemizin küresel ticaretteki ağırlığını artırıyor. Bu ivmenin arkasında dijital dönüşüm, Ar-Ge yatırımları ve nitelikli istihdam var.” şeklinde konuştu.
ÜRETİM TEMELLİ OLARAK GÜÇLENDİRİYOR
Nisan ayında ithalatın yüzde 12,9 artışla 33 milyar dolara yükseldiğini ve dış ticaret açığının 12 milyar doları aştığını belirten Aslantaş, bu artışın büyük oranda altın ve enerji ürünlerinden kaynaklandığını söyledi. “Altın ve enerjiyi dışladığımızda, ihracatın ithalatı karşılama oranı yüzde 76’nın üzerine çıkıyor.” diyen Aslantaş , “Bu, Türkiye’nin dış ticaret dengesinin üretim temelli olarak güçlendiğini gösteriyor.” dedi. Gebze Ticaret Odası olarak üyelerine dış ticaret istihbaratı, fuar desteği, eğitimler ve ikili iş görüşmeleri gibi hizmetlerle rehberlik ettiklerini söyleyen Aslantaş, 2025 yılı için stratejik hedeflerini ise şöyle sıraladı, “Yeni pazarlara açılım, KOBİ’lere ihracat desteği, yeşil dönüşüm, dijitalleşme ve tedarik zinciri güvenliği.” Türkiye’nin üretmeye, ihracat yapmaya ve büyümeye devam ettiğinin altını çizen Başkan Aslantaş, krizlerin içinde fırsatları yakalayan sanayicilerimizle birlikte bu başarı hikâyesini daha da büyüteceklerini sözlerine ekledi.






